Consiliul Județean Giurgiu va semna cu Asocierea de constructori români IBB – Coni contractul de 350 de milioane lei pentru construirea Centurii Giurgiu Vest.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
La începutul lunii, Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) a respins, pe fond, a doua contestație a Asocierii româno-bulgare BogArt – Trace, Asociere nemulțumită de soluția CJ Giurgiu prin care oferta respectivă a fost declarată neconformă, conform documentelor pe care le-a consultat Economedia.
După această decizie, CJ Giurgiu urmează să facă demersurile pentru semnarea contractului, dar soluția CNSC poate fi atacată și în instanță.
A doua licitație pentru Centura Giurgiu a fost lansată în octombrie 2023, iar la prima contestație a Asocierii Bog Art – Trace, CNSC a decis reevaluarea ofertei Asocierii.
În martie 2025, CJ Giurgiu a desemnat din nou, câștigătoare asocierea IBB – CONI și a stabilit că oferta Bog – Art Trace este neconformă.
Centura Giurgiu Vest, finanțată din fonduri europene (Programul Transport 2021-2027), este licitată cu clauză suspensivă, semnarea fiind condiționată de încheierea contractului de finanțare cu Ministerul Transporturilor.
„Proiectul este finantat din fonduri nerambursabile aferente cadrului financiar 2021-2027 – POT si de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii. Clauza suspensiva: Incheierea contractului de achizitie publica este conditionata de încheierea contractului de finantare pentru acest obiectiv de investitii de catre autoritatea contractanta”, se arată în SEAP.
În a doua contestație depusă, Asocierea Bog Art –Trace a solicitat anularea raportului procedurii CJ Giurgiu și obligarea Autorității Contractante la respectarea deciziei CNSC din noiembrie 2024, pentru reevaluarea ofertei:
În ianuarie 2024, Consiliul Județean Giurgiu a primit trei oferte de la constructori din România și Bulgaria la a doua licitație pentru execuția Centurii Giurgiu Vest, contract de 380 milioane lei. Ofertele au venit de la Asocierile Bog Art – Trace, En Electric – Infra Expert și IBB – Coni.
Centura Giurgiu Vest este un proiect pe care CJ Giurgiu l-a preluat de la Ministerul Transporturilor/CNAIR, termenul de execuție este de 36 de luni, dar, față de profilul de Drum Expres al șoselei de legătură între DN 5 și Podul Prieteniei (autostrada nemțească – DN 5D), șoseaua din zona de vest a municipiului va avea o platformă de 22 metri, parte carosabilă 2 X 7 metri, acostamente de 0,75 metri și viteză de proiectare de 100 km/h.
Centura Giurgiu Vest va avea două pasaje peste calea ferată: primul peste linia de tren București – Giurgiu, iar al doilea peste Magistrala 902 (102) București – Videle, potrivit caietului de sarcini pe care l-a consultat Economedia. Pasajul peste linia București – Giurgiu va avea o lungime de 415 metri, iar cel peste linia Videle – Giurgiu 496 metri.
„Varianta de ocolitoare Giurgiu incepe din sensul giratoriu de pe DN5 de la km 56+182 aferent obiectivului „DRUM DE LEGATURA DN5 KM 60+500-SOSEAUA DE CENTURA POD PRIETENIEI KM61+400 (7 KM DRUM NOU)” unde a fost proiectata o intersectie giratorie cu o raza exterioara de 29,00m si o raza interioara de 18,00 m avand o latime a parti carosabile de 5,50 m pentru fiecare banda din cele doua avute si acostament de 1,5 m, sens giratoriu ce face parte din obiectivul. Aceasta intersectie va asigura circulatia intre Bucuresti, Orasul Giurgiu, Punctul Vamal Giurgiu si DN5B”, arată datele din SEAP.
Harta Centura Giurgiu Vest:
