Consiliul Județean Giurgiu a desemnat constructorul IBB România câștigător al licitației pentru Centura Giurgiu Vest, dar contractul nu poate fi semnat după ce BogArt a depus contestație la CNSC, conform informațiilor Economedia.
Contestația BogArt:
În ianuarie, Consiliul Județean Giurgiu a primit trei oferte de la constructori din România la a doua licitație pentru execuția Centurii Giurgiu Vest, contract de 380 milioane lei. Ofertele au venit de la Asocierile Bog Art-Trace, En Electric -Infra Expert și IBB- Coni.
Astfel, constructorii Coni și Trace care lucrează în asociere pe lotul 2 al Autostrăzii Moldovei participă în asocieri concurente la contractul pentru Centura Giurgiu Vest. BogArt este un constructor puternic care face lucrări de consolidare la Podul Grant din București și participă la multe licitații CNAIR. BogArt este lider în asocierea cu bulgarii de la Trace care au întârzieri pe cei 15 kilometri din lotul 2 A7 (n.r Coni lucrează pe 13 kilometri din lotul 2). A doua asociere care a depus ofertă pentru VO Giurgiu Vest este cea condusă de EN-Electric Proiect Office, o firmă de construcții drumuri din București care s-a asociat cu bulgarii de la Infra Expert.A treia ofertă depusă este a Asocierii IBB România-Coni. IBB lucrează la modernizarea unui lot de un kilometru cu parcare pentru camioane pe Centura București Sud și pe primul lot al A7 (constructorii principali Pizzarotti-Retter), iar Coni pe prima jumătate a lotului 2 de pe Autostrada Moldovei. Coni, firmă din Prahova a câștigat și contractul de 600 milioane lei pentru Centura Bușteni-Azuga după cum Economedia a explicat aici.
Consiliul Județean Giurgiu a lansat a doua licitație pentru execuția Centurii Giurgiu Vest în octombrie 2023, șosea rapidă cu o lungime de 12 kilometri. Prima licitație cu un cost estimat de 304 milioane lei a fost anulată în primăvara anului trecut pentru că cele două oferte au depășit valoarea maximă, iar pentru a doua procedură CJ Giurgiu a suplimentat contractul până la 380 de milioane lei și a transferat proiectul de la finanțarea europeană prin POIM la Programul Transporturi (2021-2027).
Centura Giurgiu Vest este un proiect pe care CJ Giurgiu l-a preluat de la Ministerul Transporturilor/CNAIR, termenul de execuție este de 36 de luni, dar, față de profilul de Drum Expres al șoselei de legătură între DN 5 și Podul Prieteniei (autostrada nemțească – DN 5D), șoseaua din zona de vest a municipiului va avea o platformă de 22 metri, parte carosabil 2 X 7 metri, acostamente de 0.75 metri și viteză de proiectare de 100 km/h.
Centura Giurgiu Vest va avea două pasaje peste calea ferată: primul peste linia de tren București – Giurgiu, iar al doilea peste Magistrala 902 (102) București – Videle, potrivit caietului de sarcini pe care l-a consultat Economedia. Pasajul peste linia București – Giurgiu va avea o lungime de 415 metri, iar cel peste linia Videle – Giurgiu 496 metri. Compania de Drumuri a proiectat o centură a municipiului Giurgiu cu 2 benzi/sens așa cum trebuie să fie orice proiect de infrastructură rutieră în timp ce, la Timișoara sau Craiova, sectoarele de Centură în lucru sunt la o singură bandă/sens.
„Varianta de ocolitoare Giurgiu incepe din sensul giratoriu de pe DN5 de la km 56+182 aferent obiectivului „DRUM DE LEGATURA DN5 KM 60+500-SOSEAUA DE CENTURA POD PRIETENIEI KM61+400 (7 KM DRUM NOU)” unde a fost proiectata o intersectie giratorie cu o raza exterioara de 29,00m si o raza interioara de 18,00 m avand o latime a parti carosabile de 5,50 m pentru fiecare banda din cele doua avute si acostament de 1,5 m, sens giratoriu ce face parte din obiectivul. Aceasta intersectie va asigura circulatia intre Bucuresti, Orasul Giurgiu, Punctul Vamal Giurgiu si DN5B”, arată datele din SEAP.
Harta Traseu Centura Giurgiu Vest (API)
Prețul ofertei reprezintă 90 % din punctaj (n.r procentul de 90% este neobișnuit de mare față de contractele CNAIR unde variază între 40/60%).