Centura Giurgiu Vest: CNSC a respins contestația constructorului IBB. Consiliul Județean Giurgiu poate relua licitația pentru centura de 12 kilometri, dar cu un cost actualizat

Centura Giurgiu autostrada nemțească beton rezistă la caniculă Sursa Foto : CNAIR

Consiliul Județean Giurgiu poate lansa o nouă licitație pentru construirea Centurii Giurgiu Vest după ce Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) a respins pe fond contestația companiei IBB.

Proiectul, transferat de la Compania de Drumuri la CJ Giurgiu, a fost scos la licitație în iunie 2022 pentru 304 milioane lei (valoare redusă în iulie 2022 la 303 milioane), iar la termenul limită au fost depuse două oferte, constructorul IBB (subcontractor Pizzarotti pe primul Lot al Autostrăzii A7 Ploiești – Buzău) și Ersa Turcia, după cum Economedia anunța în ianuarie 2023.

Rămâne de văzut dacă a doua licitație pentru Centura Giurgiu Vest va fi lansată pe indicatorii tehnico-economici din 2021 sau Guvernul va aproba un nou deviz actualizat care să acopere creșterea masivă a costurilor în construcții. Dincolo de întârzierea de câteva luni a proiectului se mai pune și problema diferenței de finanțare. Dacă prin POIM finanțarea europeană nerambursabilă era de 85% și 15% cofinanțarea de la Bugetul de Stat, prin Programul Transport (POT) 2021-2027 finanțarea europeană pentru sectorul rutier este de cel mult 50%.

Pe centura Giurgiu Vest cele mai dificile structuri sunt pasajele peste liniile de tren București – Giurgiu și Videle – Giurgiu cu 404 metri, respectiv 496 metri.

„Traseul varintei ocolitoare se desprinde din DN 5 din sensul giratoriu al obiectivului “Drum de legatura DN 5 km 60+500 – Soseaua de centura – Pod Prieteniei km 61+400” continua pe terenuri agricole, la km 1+000 traverseaza magistrala C.F. 903 Bucuresti – Giurgiu cu un pasaj, dupa care se indreapta catre DC 115 si magistrala C.F. 902 Bucuresti – Videle pe care le traverseaza prin intermediul unui pasaj. Traseul se continua pe terenuri agricole, intersecteaza pe rand, la nivel, DN 5B, DJ 503, DJ 504 unde sunt prevazute amenajari de tip giratoriu. Intre DJ 504 si DN 5C se prevede traversarea canalului de irigatii Giurgiu – Razmiresti cu un pod, urmand ca traseul sa se finalizeze in DN 5C – km 3+900, unde se va realiza un sens giratoriu. Pentru amenajarea in plan a traseului au fost utilizate curbe cu raza cuprinse intre 650 m si 2.500 m. Traseul variantei are o lungime totala de 12,068 km”.

Pe partea de Est, municipiul Giurgiu are o centură, un Drum de Legătură între DN 5 și Podul Giurgiu Ruse deschis în decembrie 2021 care preia traficul de tranzit spre principala vamă cu Bulgaria. Varianta Giurgiu Vest are Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic finalizate, iar indicatorii tehnico economici pentru investiție au fost aprobați încă din februarie 2021. Șoseaua are 12 kilometri, două benzi/sens cu separator median și viteză de proiectare de 100 km/h.

Sursa Foto : CNAIR

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *