CNAIR și Consiliul Județean Giurgiu ratează proiectul Centurii de vest a municipiului. CJ Giurgiu a anulat licitația de 303 de milioane lei, iar constructorul IBB a depus contestație la CNSC împotriva anulării

Centura Giurgiu autostrada nemțească beton rezistă la caniculă

Constructorul IBB a depus contestație la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) după ce Consiliul Județean Giurgiu a anulat licitația pentru execuția Centurii Giurgiu vest, șosea cu o lungime de 12 kilometri. Anularea licitației înseamnă, practic pierderea banilor din POIM (decembrie 2023) și fazarea proiectului pe următorul exercițiu financiar – POT.

Proiectul, transferat de la Compania de Drumuri la CJ Giurgiu, a fost scos la licitație în iunie 2022 pentru 304 milioane lei (valoare redusă în iulie 2022 la 303 milioane) iar la termenul limită au fost depuse două oferte, constructorul IBB (subcontractor Pizzarotti pe primul Lot al Autostrăzii A7 Ploiești – Buzău) și Ersa Turcia, după cum Economedia anunța în ianuarie 2023.

CJ Giurgiu a anulat licitația pe motiv că a primit ofert inacceptabilă, de 330 de milioane lei, peste valoarea maximă de 303 milioane lei, în limita pe care legea o prevede – 15% din prețul contractului de achiziție publică.

IBB a depus contestație la CNSC solicitând anularea raportului procedurii, implicit continuarea licitației și desemnarea ofertei IBB drept câștigătoare:

Pe partea de Est, municipiul Giurgiu are o centură, un Drum de Legătură între DN 5 și Podul Giurgiu Ruse deschis în decembrie 2021 care preia traficul de tranzit spre principala vamă cu Bulgaria.

Varianta Giurgiu Vest are Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic finalizate, iar indicatorii tehnico economici pentru investiție au fost aprobați încă din februarie 2021. Șoseaua are 12 kilometri, două benzi/sens cu separator median și viteză de proiectare de 100 km/h.

Cele mai dificile structuri sunt pasajele peste liniile de tren București – Giurgiu și Videle – Giurgiu cu 404 metri, respectiv 496 metri.

„Traseul varintei ocolitoare se desprinde din DN 5 din sensul giratoriu al obiectivului “Drum de legatura DN 5 km 60+500 – Soseaua de centura – Pod Prieteniei km 61+400” continua pe terenuri agricole, la km 1+000 traverseaza magistrala C.F. 903 Bucuresti – Giurgiu cu un pasaj, dupa care se indreapta catre DC 115 si magistrala C.F. 902 Bucuresti – Videle pe care le traverseaza prin intermediul unui pasaj. Traseul se continua pe terenuri agricole, intersecteaza pe rand, la nivel, DN 5B, DJ 503, DJ 504 unde sunt prevazute amenajari de tip giratoriu. Intre DJ 504 si DN 5C se prevede traversarea canalului de irigatii Giurgiu – Razmiresti cu un pod, urmand ca traseul sa se finalizeze in DN 5C – km 3+900, unde se va realiza un sens giratoriu. Pentru amenajarea in plan a traseului au fost utilizate curbe cu raza cuprinse intre 650 m si 2.500 m. Traseul variantei are o lungime totala de 12,068 km”.

„Scopul principal al acestei investitii este de a asigura legatura directa cu punctul vamal servind ca si varianta de ocolire a Municipiului Giurgiu, asigurand astfel conexiunea rutiera intre DN5, DN5B, DN5C, DJ503, DJ504 si DC115 si punctul de trecere a frontierei Giurgiu”.

Sursa Foto : CNAIR

Comentarii

  1. Ce imi e CJ Giurgiu, ce imi e
    CJ Prahova, Braila, Vaslui, samd.
    Papagali din toate CJ-urile uniti-va!
    Si demisionati pentru prostie!😲

  2. Lasa i mah sa si umple mațele. Ca moartea nu vine sa i dai o cafea, ci vine sa te ia ptr totdeauna. Unii inteleg, si se pregatesc din timp avand o viata curata si placuta lui Dumnezeu. Sunt putini…stiu. Restul, pe drumul cel larg…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *