România, prin Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, a demonstrat că este capabilă să pună în practică mari proiecte de infrastructură, iar autostrada Constanţa – Varna – Alexandropulis este un deziderat asupra căruia ne vom concentra în perioada imediat următoare, a transmis ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Ciprian Şerban.

Potrivit unui comunicat al ministerului de resort, remis joi Agerpres, la sediul Comisiei Europene, în Bruxelles, a avut loc ceremonia de semnare a Memorandumului de Înţelegere privind întărirea cooperării transfrontaliere în cadrul Platformei coridorului de transport Marea Neagră – Marea Egee.

Evenimentul dedicat semnării acestui document a reunit miercuri reprezentanţi la nivel înalt ai ministerelor de resort ale României, Bulgariei, Greciei, ai Comisiei Europene şi ai Băncii Europene de Investiţii (BEI).

Iniţiativa se înscrie în noul cadru al reţelei transeuropene de transport (TEN-T) şi urmăreşte dezvoltarea unei infrastructuri moderne, durabile şi interoperabile, precum şi consolidarea rezilienţei regionale, necesară pentru a răspunde noilor provocări de securitate şi necesităţilor legate de mobilitatea militară.

În contextul discuţiilor de la Bruxelles, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Ciprian Şerban, a apreciat sprijinul manifestat de comisarul european Apostolos Tzitzikostas.

“Există o preocupare majoră atât din partea Comisiei Europene, dar şi din partea cetăţenilor din cele trei ţări, România, Bulgaria şi Grecia pentru realizarea acestor coridoare de transport. România, prin Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, a demonstrat că este capabilă să pună în practică mari proiecte de infrastructură. Autostrada Constanţa – Varna – Alexandropulis este un deziderat asupra căruia ne vom concentra în perioada imediat următoare”, a spus Şerban.

La rândul său, comisarul pentru transport sustenabil şi turism, Apostolos Tzitzikostas, a subliniat că angajamentul din partea celor trei state-membre “marchează un pas decisiv în întărirea unui coridor strategic esenţial care asigură conexiunile nord-sud şi sud-est ale Europei”.

“Prin întărirea cooperării, întărim conectivitatea pentru cetăţeni, mediul de afaceri şi întărim siguranţa, conectivitatea şi rezilienţa între Marea Egee, Marea Neagră şi Bulgaria”, a spus el.

În context, au fost menţionate atât rutele Thessaloniki – Promachonas – Kulata şi Alexandroupolis – Varna – Constanţa, cât şi Dunărea, ca factor de conectivitate între state.

“România are proiecte de infrastructură mature şi nu ne permitem să eşuăm în implementarea lor. România îşi doreşte să prioritizeze finanţarea şi implementarea proiectelor de îmbunătăţire a infrastructurii pe coridoare precum Calafat – Craiova – Bucureşti, dar şi în secţiunea Ploieşti – Siret. Pregătirea proiectului pentru cel de-al doilea pod peste Dunăre la Giurgiu, cu finanţare CEF, este un exemplu clar de cooperare transfrontalieră între Bulgaria şi România”, a declarat secretarul de stat din cadrul MTI Ionuţ Săvoiu.

Oficialii din România, Grecia şi Bulgaria au susţinut obiectivele acestui proiect major şi au exprimat angajamentul statelor lor de a lucra îndeaproape la dezvoltarea infrastructurii de transport, un exemplu de solidaritate europeană.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -