95% dintre turiştii litoralului sunt români, iar dacă și aceștia alte destinaţii, atunci în staţiunile de la malul Mării Negre acest lucru se va resimţi cel mai mult, spune preşedintele de onoare al Asociaţiei Patronale RESTO Constanţa, Corina Martin, citată de News.ro. Aceasta mai susține că Ministerul Turismului nu a derulat nicio campanie de promovare a României, iar autorităţile locale ar fi trebuit să ia măsuri care să atragă turişti
Corina Martin a afirmat că numărul turiştilor a scăzut peste tot în România, nu doar pe litoral.
“A scăzut numărul de turişti în toată România. Nu vorbim doar despre litoral. Numărul românilor în vacanţe în România a scăzut şi este o consecinţă firească a acestor doi ani foarte grei, care ne-au privat de libertatea de a călători liber. A scăzut numărul românilor şi în Delta Dunării, a scăzut numărul turiştilor şi pe Valea Prahovei şi în restul destinaţiilor româneşti”, a precizat Corina Martin.
Ea mai spus că era nevoie de campanii punctuale, din partea autorităţilor locale, pentru atragerea turiştilor, în condiţiile în care Ministerul Turismului nu a desfăşurat nici în acest an o campanie de promovare.
“Ce trebuia să facă statul român în acest condiţii, ce trebuia să facă primăriile, autorităţile locale? Să atragă prin măsurile care urmau şi trebuiau să le ia să atragă turiştii români, că de turiştii străini ce să mai vorbim, nu ştim să facem asta, am dovedit-o din plin, să atragă turiştii români către litoralul românesc. Dacă suntem sinceri o să vedem că Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului, din păcate, nu a derulat nicio campanie de promovare nici în acest an. Suntem obişnuiţi cu acest lucru. Nicio campanie, români, veniţi la Mamaia, români, descoperiţi sudul litoralului, Delta Dunării sau Transilvania. Litoralul românesc este dependent de turiştii conaţionali. 95 la sută din turiştii litoralului sunt români. Dacă românii aleg alte destinaţii noi pe litoral vom resimţi cel mai mult”, a mai transmis preşedintele de onoare al RESTO Constanţa.
“Ni se cere să avem tarife bune, servicii absolut spectaculoase, să avem şi forţă de muncă fidelă, dar care toamna, iarna nu au unde să lucreze pentru că nu avem un sezon care să atragă şi în aprilie şi în martie, turişti străini eventual sau în septembrie sau în octombrie. Şi pentru că avem de-a face cu decizii ale consiliilor locale de pe litoral care nu sprijină şi mai departe pun presiune pe operatorii din această industrie. Cum să avem şi tarife competitive, şi servicii extraordinare, şi atracţii, şi evenimente dacă această industrie HORECA, mai ales de pe litoral, dar este un fenomen general, este ignorată şi dacă se pune şi mai multă presiune pe umerii operatorilor din această industrie”, a explicat Corina Martin.
Ea susţine că operatorii de turism din Mamaia nu sunt consultaţi de autorităţile locale atunci când sunt luate diverse măsuri.
“Dacă o taxă de parcare de 96 de lei i se pare cuiva rezonabilă în această ţară, ne-a dovedit opinia publică că nu este aşa, iar românii au sancţionat această măsură adoptată de Consiliul Local Constanţa. În continuare operatorii din industria HORECA nu sunt consultaţi la decizii care au impact asupra întregii destinaţii. Dacă tu ca primar sau consilier local iei o decizie fără a consulta industria şi nici nu ai habar ce va determina această decizie, ce va atrage ca şi consecinţe, asta este foarte grav. Din păcate, continuă această atitudine”, a mai declarat Corina Martin.
Ea a lăudat măsura luată de Consiliul Local Mangalia de eliminare a tarifelor la parcare pentru staţiunile din sudul litoralului.
In CT se cere pe sezlong 35 si 40 lei. In Costinesti 50 lei. Mizerie multa, lipsesc cosurile de gunoi, nu se strange gunoiul, nu s au reparat scarile care duc de ex la plaja Modern.
Totul f scump la noi pe litoral…