Reparații pe calea ferată. CFR Infrastructură cumpără 4 utilaje grele cu 117 milioane lei, bani de la buget

tren de lucru Sursa foto: CFR Infrastructură

CFR Infrastructură cumpără patru utilaje grele pentru reparații la calea ferată, licitația de 117 milioane lei, fonduri de la buget fiind lansată în Sistemul Electronic de Achiziții Publice. Urmează a fi achiziționate o mașină de ciuruit în linie curentă și pe aparate de cale, un utilaj pentru burat nivelat și ripat, un alt utilaj pentru burat linia curentă și aparate de cale respectiv o mașină de profilat balastul căii ferate, acestea fiind utilaje foarte importante pentru refacția liniilor de tren. Dintre cele patru utilaje, cea mai scumpă este mașina de ciuruit în linie curentă și pe aparate de cale cu un cost de aprox. 45 de milioane de lei. Cu ajutorul acestor mașini CFR Infrastructură poate face lucrări specifice în regie proprie. Pe lângă cele două mari contracte din PNRR ( modernizarea Magistralelor Caransebeș-Arad și Cluj-Oradea) și proiectele de reparații rapide quick wins finanțate tot prin PNRR, administratorul rețelei feroviare din România a făcut în această vară reparații în regie proprie în Portul Galați. 

Compania are un singur tren de lucru, aparat cu care poate face lucrări complexe de reabilitare, iar cele patru utilaje pe care vrea să le cumpere ajută trenul de lucru de la Regionala CFR Brașov. Licitația a fost anunțată de secretarul de stat în ministerul Transporturilor Ionuț Săvoiu, responsabil cu sectorul feroviar : ,,Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a lansat licitația pentru patru mașini și utilaje grele de cale. Valoarea totală estimată a contractului este de 117.500.000 de lei, echivalentul a aproape 25 de milioane de euro.

Procedura de achiziție este împărțită în patru loturi:
1. Mașină de ciuruit în linie curentă și pe aparate de cale
2. Maşină de burat nivelat și ripat cu avans controlat cu burajul a două traverse simultan
3. Maşină de burat linia curentă și aparate de cale
4. Mașina de profilat balastul căii ferate”
Mașina de ciuruit balast în linie curentă și pe aparate de cale este un utilaj autopropulsat, care are capacitatea deplina de a curata patul de balast de sub liniile de cale ferata, precum si de sub aparatele de cale, pentru a aduce balastul la o calitate optima, cerut[ de condițiile de transport. Maşina de burat nivelat și ripat cu avans controlat cu burajul a două traverse simultan este destinată efectuării lucrărilor de reparaţii mecanizate a căii ferate, pentru burajul controlat de mare productivitate pe linii curente și din stații. Maşina de burat linia curentă și aparate de cale este o masina grea de cale, autopropulsată, destinată a efectua lucrări de buraj, nivelat și ripat pe linii curente, aflate in aliniament și curbe, precum și a aparatelor de cale, fiind destinată efectuării lucrărilor de reparaţii mecanizate a căii ferate. Maşina de profilat balastul căii ferate este o mașină grea de cale, autopropulsată, destinată lucrărilor de profilare a prismei de balast până la definitivarea formei standard a acesteia, prin transferarea și redistribuirea unor cantități excedentare de piatră spartă în zonele cu lipsă de balast, situate pe partea superioară a platformei căii, pe taluzurile prismei și pe bancheta căii.

Sursa foto: CFR Infrastructură

Comentarii

  1. N au reparat încă nimic inutilii ăștia, DOAR AU LUAT ȘPAGĂ DIN COMISIOANE PT CA AU CUMPĂRAT, DE LA BUGET, niște fiare. De ce nu le ați luat ba cu bani din PNRR sau fonduri europene? 😀. Pe de alta parte, Ceaușescu și patriotii lui comuniști au construit sute de mii de km de cale ferata, voi căpușelor nu sunteți în stare de 33 de ani sa reparații un kilometru😀

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *