CFR Infrastructură va repara în regie proprie linia de tren cu ecartament larg ( sovietic) din Portul Galați, după ce și procedura de negociere directă cu firmele de profil a eșuat. Linia de tren din Portul Galați are o lungime de totală de 5 kilometri din care 3,5 km. cu ecartament lărgit și va putea fi folosită pentru transportul mărfurilor spre și dinspre Ucraina via Republica Moldova, după cum Economedia a explicat aici. Pe 20 mai, ministrul Sorin Grindeanu preciza la Galați că, șeful Regionalei CFR SA Galați ,,răspunde cu capul ” de această lucrare.
De ce e atât de importantă? ”Ucraina folosește ecartamentul larg, de tip sovietic, în timp ce România folosește ecartamentul îngust, european. Această diferență face să se piardă mult timp la intrarea în România a transporturilor de cereale din Ucraina. Or, faptul că Portul Galați are această linie ferată de tip sovietic face ca trenurile ucrainene să nu mai piardă timpul cu schimbarea roților la graniță”, a declarat Grindeanu pentru Economedia.
Reparațiile încep luni, pe 6 iunie și durează 2 luni, a transmis CFR Infrastructură : ,, Compania Națională de Căi Ferate CFR SA vă informează că luni, 6 iunie, SRCF Galați începe lucrările de reparații la linia de cale ferată Galați Largă Ana – Galați Bazin – Galați Mărfuri – Port Docuri (linie cu ecartament larg, în lungime de 3,58 km) și a liniei cu ecartament normal Galați Mărfuri – Port Docuri – Siloz (1,16 km). Lucrările de reparații necesare redeschiderii liniei, în lungime totală de 4,7 km vor fi executate de SRCF Galați, în regie proprie. Această măsură a fost luată, după ce nici la procedura de “negociere directă”, desfășurată vineri, 3 iunie, niciunul dintre cei 3 agenți economici, care au depus oferte, nu a fost desemnat câștigător.
Menționăm faptul că la procedura “negociere directă”, organizată astăzi, 3 iunie, la sediul Sucursalei Regională CF Galați,
au depus oferte următorii operatori economici:
• Asocierea Tancrad – Artcons Galati
• Euroconstruct Constanța
• Antrepriza Construcții CF București
La finalul procedurii, comisia de evaluare nu a desemnat niciun câștigător, deoarece documentația prezentată de Asociere nu îndeplinea condițiile necesare, iar celelate două societăți au prezentat oferte financiare mai mari decât valoare estimată a lucrărilor.” a transmis CFR Infrastructura.
Avantajul Portului Galați e că aici pot fi încărcate atât nave fluviale, cât și nave maritime. Transportul cerealelor ucrainene prin Marea Neagră a rămas cea mai ieftină soluție, în ciuda creșterii costurilor cu asigurarea navelor din cauza războiului și a minelor: ”Ucraina exportă cele mai multe cereale în Africa de Nord, iar Marea Neagră e calea cea mai scurtă. Alternativele ar fi prin Portul Gdansk sau Trieste, dar rutele ar fi mult mai lungi”, potrivit ministrului de resort.