CFR Infrastructură va repara în regie proprie linia de tren cu ecartament larg ( sovietic) din Portul Galați, după ce și procedura de negociere directă cu firmele de profil a eșuat. Linia de tren din Portul Galați are o lungime de totală de 5 kilometri din care 3,5 km. cu ecartament lărgit și va putea fi folosită pentru transportul mărfurilor spre și dinspre Ucraina via Republica Moldova, după cum Economedia a explicat aici. Pe 20 mai, ministrul Sorin Grindeanu preciza la Galați că, șeful Regionalei CFR SA Galați ,,răspunde cu capul ” de această lucrare.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

De ce e atât de importantă? ”Ucraina folosește ecartamentul larg, de tip sovietic, în timp ce România folosește ecartamentul îngust, european. Această diferență face să se piardă mult timp la intrarea în România a transporturilor de cereale din Ucraina. Or, faptul că Portul Galați are această linie ferată de tip sovietic face ca trenurile ucrainene să nu mai piardă timpul cu schimbarea roților la graniță”, a declarat Grindeanu pentru Economedia.

Reparațiile  încep luni, pe 6 iunie și durează 2 luni, a transmis CFR Infrastructură : ,, Compania Națională de Căi Ferate CFR SA vă informează că luni, 6 iunie, SRCF Galați începe lucrările de reparații la linia de cale ferată Galați Largă Ana – Galați Bazin – Galați Mărfuri – Port Docuri (linie cu ecartament larg, în lungime de 3,58 km) și a liniei cu ecartament normal Galați Mărfuri – Port Docuri – Siloz (1,16 km). Lucrările de reparații necesare redeschiderii liniei, în lungime totală de 4,7 km vor fi executate de SRCF Galați, în regie proprie. Această măsură a fost luată, după ce nici la procedura de “negociere directă”, desfășurată vineri, 3 iunie, niciunul dintre cei 3 agenți economici, care au depus oferte, nu a fost desemnat câștigător.

Analize Economedia

auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania

Menționăm faptul că la procedura “negociere directă”, organizată astăzi, 3 iunie, la sediul Sucursalei Regională CF Galați,
au depus oferte următorii operatori economici:
• Asocierea Tancrad – Artcons Galati
• Euroconstruct Constanța
• Antrepriza Construcții CF București

La finalul procedurii, comisia de evaluare nu a desemnat niciun câștigător, deoarece documentația prezentată de Asociere nu îndeplinea condițiile necesare, iar celelate două societăți au prezentat oferte financiare mai mari decât valoare estimată a lucrărilor.” a transmis CFR Infrastructura.

Avantajul Portului Galați e că aici pot fi încărcate atât nave fluviale, cât și nave maritime. Transportul cerealelor ucrainene prin Marea Neagră a rămas cea mai ieftină soluție, în ciuda creșterii costurilor cu asigurarea navelor din cauza războiului și a minelor: ”Ucraina exportă cele mai multe cereale în Africa de Nord, iar Marea Neagră e calea cea mai scurtă. Alternativele ar fi prin Portul Gdansk sau Trieste, dar rutele ar fi mult mai lungi”, potrivit ministrului de resort.