Compania de Drumuri face o nouă încercare pentru proiectarea drumului de mare viteză Filiași – Lugoj, licitația pentru realizarea Studiului de Fezabilitate și a Proiectului Tehnic a șoselei cu o lungime de 230 de kilometri fiind publicată în Sistemul Electronic de Achiziții Publice. Inițial, pentru proiectarea ,,Autostrăzii Sudului” Craiova Filiași-Lugoj (250 km.) CNAIR a scos la licitație un singur contract cu o durată de 36 de luni pentru Studiul de Fezabilitate, dar a anulat procedura pe motiv că tronsonul Craiova -Filiași s-ar fi suprapus cu traseul viitorului Drum Expres Craiova -Târgu Jiu, o decizie insuficient explicată.
Proiectarea celor patru tronsoane ale drumului de mare viteză Filiași-Lugoj va avea o durată cuprinsă între 18 și 26 de luni, a anunțat ministrul transporturilor Sorin Grindeanu : ,,Astăzi au fost postate în SEAP anunțurile licitațiilor pentru Studiile de Fezabilitate necesare celor 4 loturi ale Drumului de Mare viteză Filiași – Drobeta Turnu Severin – Domașnea – Caransebeș – Lugoj (230 km). Termenul limită pentru depunerea ofertelor este 15.06.2022.
Durata pentru realizarea Studiilor de Fezabilitate pentru cele 4 loturi este cuprinsă între 18 luni și 26 de luni.
Lotul 1: Filiași-Drobeta Turnu Severin (70 km), 18 luni
Lotul 2: Drobeta Turnu Severin – Domașnea (65 km), 26 de luni
Lotul 3: Domașnea-Caransebeș (45 km), 22 de luni
Lotul 4: Caransebeș-Lugoj (50 km), 18 luni
Sunt termene realiste care permit ulterior construcția acestui drum de mare viteză într-o perioadă de timp decentă.”
La prima licitație, cel mai mare contract pentru un studiu de fezabilitate CNAIR a desemnat Egis câștigătoarea licitației, dar CNSC a admis contestația Explan și a dispus reevaluarea ofertei Egis
Fostul ministru Cătălin Drulă a criticat decizia anulării licitației : ,,Motivul anulării este halucinant: o pretinsă suprapunere între traseul acestui proiect și cel al drumului expres Craiova-Tg. Jiu, proiect contractat anul trecut. Așadar pentru o pretinsă suprapunere pe o lungime de 30km (sectorul Craiova-Filiași) se anulează un proiect de 250km – autostrada Craiova-Drobeta Turnu Severin-Calafat-Lugoj. Era (da, era, la trecut) un proiect crucial pentru România, legătura dintre Oltenia și Banat. Am scos la licitație pe un caiet de sarcini modern cu proiectare la cheie, cu prevederi contractuale corecte și echilibrate, această investiție…Această anulare a unei licitații în faza finală miroase foarte urât. Cred că autoritățile statului ar trebui să se autosesizeze aici. Oare e vorba că cineva n-a plătit șpagă? Numai așa pot merge înainte proiectele în epoca PSD-PNL, cu parandărăt inclus? ” a transmis Drulă.