Autostrada Timișoara -Moravița a primit Avizul de Mediu. Proiectul include și vama cu Republica Serbia

Autostrada Timișoara Belgrad

CNAIR a obținut avizul de mediu pentru Studiul de Fezabilitate al Autostrăzii Timișoara-Moravița, parte a legăturii dintre A 1, Timișoara și Belgrad, a anunțat joi, 7 martie Agenţia pentru Protecţia Mediului Timiș. Autostrada Timișoara -Moravița are o lungime proiectată de 73 kilometri și include punctul de trecere a frontierei de la Moravița-Vatin cu Republica Serbia. Contractul pentru Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic a fost semnat în 2020 cu Asocierea Search-Egis și avea termen inițial de finalizare mai 2022. După 12 acte adiționale, proiectanții au obținut o prelungire de peste 2 ani, până în octombrie 2024. Solicitarea CNAIR de finanțare a segmentului de la Moravița (punct de frontieră prin CEF) a fost respinsă la Bruxelles după cum Economedia a explicat aici.

,,Agenţia pentru Protecţia Mediului Timiș a luat decizia de emitere a acordului de mediu, pentru proiectul “AUTOSTRADA TIMIȘOARA-MORAVIȚA”

Prin prezenta vă informăm că în cadrul ședinței Comitetutului de analiză tehnică din data 07.03.2024 Agenţia pentru Protecţia Mediului Timiș a luat decizia de emitere a acordului de mediu, , pentru proiectul “AUTOSTRADA TIMIȘOARA ” ( faza studio fezabilitate) propus a fi amplasat în extravilan/intravilan UAT Remetea Mare, Recaș, Bucovăț, Moșnița Nouă, Giroc, Sacoșu Turcesc, Pădureni, Liebling, Jebel, Voiteg, Birda, Deta, Denta, Moravița, domeniul public și/sau privat al UAT și în proprietatea privată a persoanelor fizice și/sau juridice, județul Timiș. Lungimea traseului este de 73 km și include punctul de trecere a frontierei cu Republica Serbia.
Principalele lucrări prevăzute în cadrul proiectului sunt următoarele:
• lucrări de infrastructură şi suprastructură, terasamente (lucrări de săpătură, umplutură, etc.);
• lucrări de consolidare a terasamentelor (lucrările de consolidare a taluzurilor de rambleu, a terenurilor slabe de fundare și drenarea apelor subterane);
• lucrări hidrotehnice;
• lucrări de artă (construcția podurilor şi pasajelor, podețelor etc.);
• lucrări de construcţie a nodurilor rutiere în zonele intersectate sau ramificare cu alte căi de comunicaţie;
• lucrări de siguranţa circulaţiei;
• lucrări de colectare şi evacuare a apelor;
• lucrări de mediu (ex.: panouri fonoabsorbante, împrejmuire, subtraversări pentru faună etc.);
• lucrări de realizare a dotărilor specifice infrastructurii rutiere – parcări, spaţii de servicii, centru de întreţinere şi coordonare (CIC), punct de trecere a frontierei.
• lucrări de mutări şi protejare a instalațiilor.” -Agenţia pentru Protecţia Mediului Timiș
Proiectul propus se suprapune parțial cu siturile Natura 2000 ROSCI0109 Lunca Timişului şi ROSPA0128 Lunca Timişului și se afă în vecinătatea rezervației naturale RONPA0755 Arboretumul Bazoș (la aproximativ 400m); Realizarea proiectului nu va afecta integritatea rețelei Natura2000 și terenuri naturale cu valoare ecologică ridicată sau zone cu areale naturale ce pot reprezenta habitat pentru diverse specii, urmând a se respecta măsurile de protecție stabilite prin avizul Agenției Naționale pentru Arii Naturale Protejate.
,,Legătura Nord-Sud se face prin Gdansk (Polonia), adică de la Marea Baltică până la Salonic (Grecia) Marea Egee se face, cum, Gdansk, Varșovia, Kosice, Slovacia, Debrecen, Ungaria, Oradea, Arad, Timișoara, Moravița, Belgrad, Salonic. Este cel mai scurt drum. Repet, săptămâna viitoare se lansează în licitație care trebuie să se continue cu Timișoara-Moravița” a explicat Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *