Bolojan anunță primul kilometru de asfalt pe Centura Aleșd la doar trei luni de la deschiderea șantierului. Selina trebuie să termine centura de 6 kilometri în cel mult un an pentru decontarea europeană

Bihor Selina asfaltează pe DN 1 Centura Aleșd

Constructorul bihorean Selina a început asfaltarea pe Centura orașului Aleșd, pe ruta DN 1 Cluj Napoca-Oradea la doar trei luni de la deschiderea șantierului, a anunțat joi, Președintele Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan. Centura Aleșd cu o lungime de 6 kilometri este un proiect pe care Ministerul Transporturilor prin CNAIR l-a transferat CJ Bihor prin OUG care a permis descentralizarea în Transporturi. Selina a început lucrările pe 3 august 2022, cu termen de execuție de 12 luni, finalizarea lucrărilor până la sfârșitul anului viitor fiind obligatorie pentru decontarea lucrărilor cu ajutorul fondurilor europene (detalii aici). Trameco, constructor din grupul Selina lucrează și pe Centura București la Pasajul Berceni, dar are și procese deschise CNAIR după rezilierea pentru lotul Chiribiș -Biharia( detalii aici)

Centura are o singură bandă pe sens cu acostament lărgit de 1,5 metri, iar constructorul lucrează pe 3,8 din cei aproape 6 kilometri a transmis Bolojan : ,,PRIMUL KM DE ASFALT PE CENTURA ALEȘD. De câteva zile se toarnă primul strat de asfalt pe centura orașului Aleșd. Constructorul a început asfaltarea dinspre Oradea, la intrarea în Aleșd, în dreapta, imediat după sensul giratoriu ce se profilează la plecarea din DN1. Primul kilometru de asfalt, până la podul aflat în construcție peste valea ce iese din oraș, în dreptul stației de epurare, a fost finalizat. De azi va începe turnarea primului strat de asfalt pe celălalt braț al centurii, pe relația Tinăud-Peștiș. Se va asfalta pe întreaga lungime, de la intrarea în Aleșd dinspre Cluj, de la sensul giratoriu ce se amenajează, în dreapta, până la podul ce se construiește în Peștiș, peste vale, la capătul centurii.

Din cei 5,8 km lungime a celor două brațe ale centurii, se lucrează pe 3,8 km. Ne propunem ca până la sfârșitul acestui an să se întindă și al doilea strat de asfalt pe tronsoanele începute. Se lucrează și la cele două poduri mai mari, se fac armăturile și se va turna betonul la culee. Până la finalul anului ar urma să fie montate grinzile pe ambele poduri. Dacă totul va fi în regulă, în ritmul actual al lucrărilor centura ar urma să fie dată în trafic în toamna anului viitor. Mulțumesc constructorilor pentru ritmul bun al lucrărilor !”- Ilie Bolojan
Tranzitarea oraşului Aleşd pe DN 1 este greoaie după montarea semafoarelor cu buton pentru pietoni ceea ce a făcut ca viteza medie de deplasare să scadă la doar 20 km/h arată Ministerul Transporturilor. „Ȋn aceste condiţii, având în vedere intensitatea crescută a traficului generat, se produc frecvente ambuteiaje,  perturbări în fluenţa traficului, viteza medie de deplasare pe DN1 este de 20 km/h, iar nivelul de serviciu şi capacitatea de circulaţie a drumului  în anul 2020 a fost de nivel „E” – depăşirea nivelului admisibil, situaţie în care devin necesare măsuri de sporire a capacităţii de circulaţie pe segmentul respectiv. În cazul în care nu se realizează o variantă ocolitoare se estimează, prin studiul de trafic, că nivelul de serviciu va ajunge în anul 2030 la nivelul „F” – circulație foarte dificilă, multiple opriri, cozi de așteptare permanente”, arată nota de fundamentare pentru indicatorii tehnico -economici VO Aleșd.

Comentarii

  1. La toate achizitiile publice pentru realizarea Autostrazilor, DN, centuri ocolitoare precum si proiectarea acestora avem surpriza ca aceste lucrari sa se atribuie acelorasi firme cu care s-au reziliat contracte.
    E prostie?
    E incompetenta?
    Ce e?
    Castigi o licitatie, renunti la ea apoi si statul pagubit iti mai da o lucrare sau doua!
    Aci e Selina, a fost Search si fara numar sunt…
    Nu e cascaval?
    Sau a fosts spaga mica?
    Sau e yn grup mafiot in CNAIR care atribuie dupa bunul plac lucrari?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *