Secretarul de stat în ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu, a fost pe șantierul proiectului de lărgirea la 4 benzi a DN1 A între Centura București și intersecția cu Șoseaua Chitila – Parc Mogoșoaia pentru a verifica stadiul lucrărilor.
Potrivit lui Scrioșteanu:
– au fost forați, armați și turnați 250 din 337 de piloți necesari consolidării și realizării zidurilor de sprijin a rampelor de urcare/coborâre dinspre Buftea și București aferente pasajului pe sub calea ferată, după cum urmează:
● pe ambele laturi ale rampei dinspre București au fost finalizați și realizată grinda de coronament
●se forează ultimii 2 piloți pe partea stângă la rampa dinspre Buftea
●a început realizarea platformei in vederea începerii lucrărilor de foraj pe partea dreapta a rampei spre Buftea
– lucrările de relocare a rețelelor de gaz, rețelelor electrice de medie, joasă și înaltă tensiune și rețelelor de telecomunicații au depășit procentul de 75%. Densitatea rețelelor de utilități este una foarte mare, aproape 19 Km in total;
– continuă lucrările pentru realizarea iluminatului stradal;
– concomitent cu instalarea rețelei de canalizare proiectată, se realizează și lucrările de scurgere a apelor pluviale;
DN 1 A largire drum 4 benzi
Sursa foto: Facebook/ Ionel Scriosteanu
Bazin de retentie si separator hidrocarburi. La baza pasajului pe sub CF am prevazut un sistem care să rezolve problema inundării pasajului la fiecare ploaie. Acesta prevede un ansamblu de 7 bazine de retenție cu un volum total de 230mc și un separator de grăsimi cu un debit de 125l/sec.
largire DN1 A la patru benzi
Sursa foto: Facebook/ Ionel Scriosteanu
În cazul terasamentelor și suprastructurii lucrările de lărgire au fost realizate în proporție de aproximativ 20% .
Secretarul de stat a spus că a avut o discuție aplicata cu reprezentanții antreprenorului în care le-a solicitat următoarele:
-să crească mobilizarea in santier și să finalizeze până in luna August relocarea tuturor utilităților, in așa fel încât, cel târziu la sfârșitul lunii Septembrie, sa se poată circula între DNCB și giratoriul de la benzinărie pe 4 benzi, iar maximum în luna decembrie să finalizeze toate lucrările, inclusiv cele 2 pasaje, subteran și suprateran;
DN1 A largire la 4 benzi
Sursa foto: Facebook/ Ionel Scrioșteanu
-să ia măsuri de organizare mai optimă in santier, mai ales in orele dimineții și serii pentru a se limita la maximum restricțiile de circulatie;
-în zona benzinăriei, in fiecare după-amiază, începând cu ora 16.00 să se circule pe două benzi spre Buftea.
-urgentarea demolărilor din zona străzii Fortului pentru a se permite reorganizarea mai optima a fluxului de trafic in orele de seara, la intrarea dinspre București.
Scrioșteanu menționează și problemele întâmpinate de constructor :
– utilități suplimentare, identificate în șantier, după începerea lucrărilor, care nu au fost consemnate în avizele inițiale sau situări ale acestora in alte poziții față de cele comunicate de către deținător prin avize;
– vestigii arheologice care necesită cercetare arheologica și aplicarea unor măsuri de protecție, in două locații:
– în fața Poliției Comunitare, resturi de schelet uman
– lângă intersecția cu Sos. Chitila, incinta unei foste mori pe apă care se pare că a funcționat din anii 1750 și până la mijlocul secolului XX.
-suprapunerea cu lucrările de extindere a rețelelor de apă și canalizare, realizate de alt constructor in zona intersecției DN1a și Șoseaua Chitila.
largire patru benzi Dn1 A
Sursa foto: Facebook/ Ionel Scriosteanu
“Vom monitoriza și acest șantier îndeaproape, care, chiar dacă pare unul de mică amploare, are un impact semnificativ pentru un areal important din nordul Ilfovului.”, a adăugat Scrioșteanu.