Franța: Ministrul de Finanțe îi îndeamnă pe retaileri să ia măsuri pentru a-i ajuta pe consumatori să facă faţă preţurilor mari la alimente

supermarket-5202138_1280 Carucior magazin hipermarket

Ministrul francez al Finanţelor, Bruno Le Maire, i-a îndemnat luni pe retaileri să facă mai mult pentru a-i ajuta pe consumatori să facă faţă preţurilor mari la alimente, informează agenția Reuters, citată de Agerpres. Guvernul de la Paris se bazează pe retaileri să fie de acord să vândă un coş de produse de bază la preţuri reduse.

“Creşterea preţurilor la alimente este o sursă majoră de îngrijorare şi toată lumea trebuie să îşi aducă aportul, inclusiv retailerii. Statul trebuie să facă ceea ce este de datoria sa, dar retailerii trebuie şi ei să facă mai mult”, a declarat Bruno Le Maire, pentru postul de radio RTL.

Guvernul de la Paris vrea ca marile lanţuri de magazine, precum Carrefour, Casino, Auchan şi E. Leclerc, să vândă un coş de aproximativ 50 de produse de bază la preţuri reduse, începând de luna viitoare.

Cu toate acestea, până acum doar micile lanţuri, precum Lidl şi Systeme U, care a lansat deja propriul său plan de acţiune ce include 150 de produse marcă proprie, s-au declarat de acord cu iniţiativa Guvernului francez, care nu este obligatorie.

Unii retaileri, precum Carrefour, susţin că au luat deja o serie de măsuri prin îngheţarea preţurilor la mai multe produse. Alţii, inclusiv Auchan, au răspuns între timp prin lansarea propriilor lor iniţiative, susţinând că este nevoie ca accentul să fie pus pe un coş de produse proaspete precum carne, peşte, fructe şi legume.

Institutul Naţional de Statistică din Franţa (INSEE) a prognozat săptămâna trecută că inflaţia preţurilor alimentare va rămâne la nivelul de 13% în prima jumătate a acestui an.

Preţurile la alimente sunt aşteptate să devină un motor important care va impulsiona inflaţia generală în lunile următoare, pentru care se preconizează însă o uşoară reducere de la 6% în ianuarie, până la 5% în luna iunie.

Ministerul francez de Finanţe a derulat anul trecut o anchetă asupra marjelor retailerilor de alimente, dar nu a descoperit dovezi privind o manipulare a preţurilor.

Carucior magazin hipermarket

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *