Primăria Capitalei poate lansa procedura de achiziție pentru 22 troleibuze noi cu finanțare prin PNRR după ce Consiliul General al Municipiului București a votat vineri un Proiect pentru investiția de 11 milioane Euro. Primăria explică în nota de fundamentare că, parcul de troleibuze a tot scăzut în ultimii ani și a ajuns la doar 227 de vehicule, iar din cauza numărului redus, STB trebuie să crească timpul de așteptare din stații : ,,Parcul de vehicule al operatorului STB SA este format dintr-un număr de 2159 de vehicule, din care 1527 autobuze, 227 troleibuze si 405 tramvaie. Rețeaua de troleibuze reprezintă o parte minoră față de restul rețelei operate de STB S.A., cu 16 trasee și 150 km lungime de rețea, cale dublă de rulare. Întreaga rețea este situată pe teritoriul Municipiului București. Rețeaua cuprinde câteva linii radiate si include o secțiune în centrul orașului 0 a doua rețea, mai restrânsă, cuprinde trei linii pe distante scurte în zona periferică de sud-est. Actualul parc de troleibuze, cu o vechime medie de aproximativ 18,46 de ani, face fata cu greu la necesitățile unui transport sustenabil. În decursul ultimilor ani, parcul de troleibuze a scăzut drastic de la 302 troleibuze în 2017 la 227 de troleibuze în inventarul actual al operatorului de transport. Astfel, din cauza numărului redus de troleibuze din parcul de vehicule, a frecventelor defecte si a reparațiilor care trebuie efectuate, la anumite intervale orare operatorul public STB SA este nevoit sa reducă frecventa în stațiile de transport întrucât nu dispune de parc care sa înlocuiască troleibuzele nefuncționale /care se defectează pe trasee. ”
Alte achiziții pentru parcul de vehicule STB
Luna viitoare sunt așteptate primele tramvaie noi din comanda de 100 de unități de tramvaie de la Arad, alte 200 de tramvaie urmând să fie cumpărate. De asemenea, PMB va relua licitația pentru achiziția a 100 de autobuze electrice, la prima licitație niciunul dintre cei trei constructori nu a depus o ofertă conformă.