OFICIAL Gabriel Budescu, numit director general al CNIR, compania care trebuie să preia autostrăzile, conform PNRR/Inginerul Budescu vine la conducerea CNIR din poziția de director adjunct al CNAIR

Budescu Gabriel

Consiliul de Administrație al CNIR a transmis într-un comunicat de presă numirea lui Gabriel Budescu în funcția de director general cu mandat de 3 ani, până în februarie 2027 :

,,Consiliul de administrație al CNIR-S.A. a incheiat luni, 25.03.2024, procedura de selecție și recrutare a conducerii executive a companiei, în baza OUG 109/2011. Membrii CA al CNIR-S.A. au decis numirea domnului Gabriel BUDESCU pentru poziția de Director General, respectiv a domnului Cosmin-Vasile NICULA pentru poziția de Director Financiar, fiecare pentru un mandat valabil până în luna februarie 2027. Totodată, este preconizat ca în cursul lunii aprilie 2024 să fie aprobat primul Buget de Venituri și cheltuieli al Companiei Naționale de Investiții Rutiere prin care va fi posibilă derularea proiectelor stabilite și operaționalizarea efectivă a companiei.” -CNIR.

Știrea Inițială : 

Compania Națională pentru Investiții Rutiere (CNIR) are de luni, 25 martie un nou director general, inginerul Gabriel Budescu fiind numit la conducerea Companiei care trebuie să preia proiectele de autostrăzi de la CNAIR, potrivit surselor Economedia. Gabriel Budescu vine la conducerea Companiei din funcția de director general adjunct tehnic al Companiei de Drumuri (CNIAR). Operaționalizarea CNIR, proiect început încă din Guvernarea Dacian Cioloș (2015) este jalon în PNRR. În termen de trei ani proiectele de investiții de la CNAIR urmează să fie preluate la CNIR, dar decizia se ia prin Ordin al Ministrului Transporturilor. Rămâne de văzut dacă vor fi preluate direct proiecte complexe precum loturile de munte ale Autostrăzilor A 3 sau A 8 sau pentru început, proiecte mai simple. CNIR încă nu are buget aprobat, iar până la aprobarea bugetului nu se pot finaliza angajările pentru aprox. 40 de specialiști.

Compania pentru Investiții Rutiere a fost condusă aproape 12 luni de inginerul Cătălin Urtoi, numit interimar, dar căruia nu i-a mai fost prelungit mandatul (detalii aici). Urtoi îi acuzase pe șeful CNAIR, liberalul Cristian Pistol și pe directorul tehnic Budescu că ar fi întârziat intenționat lansarea licitațiilor pentru secțiunea de munte a Autostrăzii Unirii (Miercurea Nirajului-Leghin, 159 km.).

Consiliul de Administrație CNIR

Ștefan Ioniță, inginer CFDP (Căi Ferate Drumuri și Poduri), a fost Director General CNAIR și actual director CESTRIN, a condus Compania de Drumuri în primul mandat al lui Răzvan Cuc (PSD). În mandatul lui Ștefan Ioniță a fost semnat contractul pentru Podul de la Brăila.

Cătălin Urtoi, inginer hidrolog, a ajuns în funcție publică începând de la consilier al fostului ministru Lucian Bode, iar în mandatul Sorin Grindeanu, inițial din partea Asociațiilor civice din Iași, după care a fost exclus pentru propagandă pro-PSD. Pe de altă parte, Cătălin Urtoi a publicat monitorizări privind proiectele A7 – Autostrada Moldovei și A8 Autostrada Unirii și a impulsionat lansarea licitațiilor pentru capetele Autostrăzii A8 finanțate din PNRR și a avizelor pentru secțiunea de munte a A8  (licitația pentru execuție încă nu a fost lansată).

Mariana Ioniță, de profesie inginer constructor, a fost director general CNAIR, numită în mandatul Lucian Bode, a condus CNAIR în mandatul lui Cătălin Drulă, dar a fost înlocuită imediat după ieșirea USR din Guvern (mandatul interimar Dan Vîlceanu) cu Cristian Pistol, în acel moment consiler pentru infrastructură al premierului Florin Cîțu și director implementare autostrăzi. Mariana Ioniță este secretar general al Ministerului Transporturilor. Mariana Ioniță are o bogată experiență în administrația publică, a fost detașată la Bruxelles și este o susținătoare pentru dezvoltarea infrastructurii de transport în Moldova.

Adrian Foghiș, „omul lui Bolojan”, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, susținut de PNL, a condus Zona Metropolitană Oradea. Este absolvent de Șociologie și Științe Politice.

Marius Bota, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor, inginer absolvent al Universității Tehnice din Cluj-Napoca, a fost vicepreședinte al Comisiei pentru Transporturi din Camera Deputaților și a depus numeroase inițiative pentru dezvvoltarea infrastructurii de transport.

Bogdan Pascu, inginer mecanic, fost vicepremier în Guvernul Tăriceanu, a fost director general adjunct al CNAIR și director la firma de proiectare Consitrans. Bogdan Pascu, un apropiat al lui Dan Voiculescu, a fost și șef al Departamentului pentru dezvoltare, promovare şi monitorizarea proiectelor de investiţii în infrastructură, înfiinţat de Guvernul Dăncilă.

Ion Cosmin Petrescu, președinte PNL Argeș, absolvent ASE – Facultatea de Cibernetică, membru CA Electrica.

Cine a candidat la CNIR :

Gabriel Budescu, de specialitate inginer Căi Ferate Drumuri și Poduri, conduce Direcția Tehnică și este considerat un drumar cu experiență.

Ștefan Ioniță, inginer CFDP (Căi Ferate Drumuri și Poduri), a fost Director General CNAIR și actual director CESTRIN, a condus Compania de Drumuri în primul mandat al lui Răzvan Cuc (PSD). În mandatul lui Ștefan Ioniță a fost semnat contractul pentru Podul de la Brăila. Este singurul administrator cu specializare Drumuri și Poduri.

Mircea Pop, fost director general CNADNR (denumirea anterioară a CNAIR), a fost director general în mandatul lui Victor Ponta. DP Consult, firma sa de proiectare, derulează numeroase contracte cu CNAIR, după cum Economedia a explicat aici.

Cătălin Urtoi, inginer hidrolog, a ajuns în funcție publică începând de la consilier al fostului ministru Lucian Bode, iar în mandatul Sorin Grindeanu, inițial din partea Asociațiilor civice din Iași, după care a fost exclus pentru propagandă pro-PSD. Pe de altă parte, Cătălin Urtoi a publicat monitorizări privind proiectele A7 – Autostrada Moldovei și A8 Autostrada Unirii și a impulsionat lansarea licitațiilor pentru capetele Autostrăzii A8 finanțate din PNRR și a avizelor pentru secțiunea de munte a A8  (licitația pentru execuție încă nu a fost lansată).

La numirea ca interimar, Urtoi menționa că după cele 6 luni va reveni în funcția de administrator. „Am posibilitatea să organizez noul CNIR, iar scopul meu este securizarea proiectului autostrăzii A8 Ungheni – Iaşi – Târgu Mureş. Instituţia este zero acum, dar ne apucăm de treabă şi mergem înainte. Va fi un mandat pe patru luni, cu posibilitatea de prelungire pe încă două luni până la organizarea unui concurs. După această perioadă voi reveni în funcţia de membru în CA. În iunie-iulie vom discuta cu ministrul Transporturilor şi cu cei de la CNAIR despre primele proiecte de infrastructură pe care le vom transfera la CNIR. Este vorba despre proiectele care au documentaţiile finalizate şi cu finanţare asigurată”, a spus în primăvară Cătălin Urtoi.

Separarea fostului CNADNR în CNAIR și CNIR (administrare/întreținere și dezvoltare/investiții) este un proiect din Guvernul Dacian Cioloș și obligație în PNRR. Statutul CNIR a fost publicat în 2021 (detalii aici). În 6 septembrie, Cătălin Drulă îl numise pe inginerul constructor Marin Griguță șef la CNIR.

Administratorii care votează directorul CNIR:

Mariana Ioniță, de profesie inginer constructor, a fost director general CNAIR, numită în mandatul Lucian Bode, a condus CNAIR în mandatul lui Cătălin Drulă, dar a fost înlocuită imediat după ieșirea USR din Guvern (mandatul interimar Dan Vîlceanu) cu Cristian Pistol, în acel moment consiler pentru infrastructură al premierului Florin Cîțu și director implementare autostrăzi. Mariana Ioniță este secretar general al Ministerului Transporturilor. Mariana Ioniță are o bogată experiență în administrația publică, a fost detașată la Bruxelles și este o susținătoare pentru dezvoltarea infrastructurii de transport în Moldova.

Adrian Foghiș, „omul lui Bolojan”, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, susținut de PNL, a condus Zona Metropolitană Oradea. Este absolvent de Șociologie și Științe Politice.

Marius Bota, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor, inginer absolvent al Universității Tehnice din Cluj-Napoca, a fost vicepreședinte al Comisiei pentru Transporturi din Camera Deputaților și a depus numeroase inițiative pentru dezvvoltarea infrastructurii de transport.

Bogdan Pascu, inginer mecanic, fost vicepremier în Guvernul Tăriceanu, a fost director general adjunct al CNAIR și director la firma de proiectare Consitrans. Bogdan Pascu, un apropiat al lui Dan Voiculescu, a fost și șef al Departamentului pentru dezvoltare, promovare şi monitorizarea proiectelor de investiţii în infrastructură, înfiinţat de Guvernul Dăncilă.

Ion Cosmin Petrescu, președinte PNL Argeș, absolvent ASE – Facultatea de Cibernetică, membru CA Electrica.

 

 

 

 

 

Comentarii

  1. Gabriel Budescu, de specialitate inginer Căi Ferate Drumuri și Poduri, conduce Direcția Tehnică și este considerat un drumar cu experiență.

    Aceasta descriere sigur nu il recomanda pentru aceasta functie.

    Doar PCR-ismul din PSDNL il recomandă si l-a ales pe aceasta functie.

    Daca Urtoi a iesit public si a zis: Urtoi îi acuzase pe șeful CNAIR, liberalul Cristian Pistol și pe directorul tehnic Budescu că ar fi întârziat intenționat lansarea licitațiilor pentru secțiunea de munte a Autostrăzii Unirii (Miercurea Nirajului-Leghin, 159 km.).
    E clar ca si A8 e “FOR FUN” pentru acest Gabriel Budescu si Pistol.

    Hai sa vedem daca A3 Ploiesti Brasov ramane “FOR FUN” si pentru Gabriel Budescu, cum este pentru Domul Barbier.

  2. Doamne fereste ca nu cumva sa ajunga pe functie vreunul care chiar vrea sa faca ceva. Noroc de cnair ca a oprit aceasta nebunie. Eu, in locul lor, as merge mai departe… as pune numai membrii de partid in toate pozitiile, si as numi partidul ala PCR; macar sa stim una si buna.

  3. E Clara treaba….daca exact unul din cei 2 care blocheaza licitatiile pe A8 de 5 luni ajunge sef la CNIR, aceasta autostrada va ramane doar o chimera.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *