Surse: Şefa Autostrăzilor a fost revocată astăzi. Cristian Pistol, consilierul premierului pe infrastructură, numit Director General al CNAIR / Bogdan Pascu, un apropiat al lui Dan Voiculescu, desemnat preşedintele Consiliului de Administraţie

Ioniţă şi Pistol CNAIR

Mariana Ioniţă a fost revocată de la Conducerea CNAIR şi înlocuită cu Cristian Pistol. Noul preşedinte al Consiliului de Administraţie este Bogdan Pascu.

Ştirea Iniţială:

Consiliul de Administraţie pe care l-a convocat astăzi Ministerul Transporturilor urmează să decidă revocarea Marianei Ioniţă de la conducerea Companiei de Drumuri (CNAIR) şi înlocuirea acesteia cu inginerul Cristian Pistol, consilierul premierului pentru infrastructură, potrivit surselor Economedia.

Pistol, care a ocupat anul acesta şi poziţia de şef peste autostrăzi, a fost numit recent administrator al CNAIR. Revocarea Marianei Ioniţă, programată iniţial pentru săptămâna trecută, a fost amânată pentru astăzi, nu întâmplător, ci pentru a se tranşa alegerile de la PNL.

În cărţi pentru o funcţie importantă, respectiv preşedinte al Consiliului de Administraţie sau director general adjunct, este Bogdan Pascu un apropiat al lui Dan Voiculescu, acum membru în CA şi fost şef al Departamentului pentru dezvoltare, promovare şi monitorizarea proiectelor de investiţii în infrastructură, înfiinţat de Guvernul Dăncilă.

Componenţa noului CA de la CNAIR este următoarea:

1 .Gabriela Ferencz, prelungire de mandat

2. Alexandru George Popescu, prelungire de mandat

3. Ion Lixandru, prelungire de mandat

4. Bogdan Pascu  (Vezi CV aici)

5. Cristian Ovidiu – Cătălin Pistol, numit după demisia lui Cătălin Drulă pentru o perioadă de 4 luni, cu posibilitatea de prelungire până la 6 luni.

Mariana Ioniţă, inginer de construcţii civile, a fost numită la conducerea CNAIR în februarie 2020 în mandatul fostului ministru Lucian Bode şi la recomandarea lui Ludovic Orban (şi el fost ministru al transporturilor în 2007 şi 2008), venind de pe o funcţie de conducere din Ministerul Transporturilor: director al Direcţiei Reglementări Tehnice şi Autorizaţii de Construire.

De remarcat că Ioniţă a lipsit de la unele evenimente organizate în campania electorală de la sfârşitul anului trecut (de exemplu redeschiderea Podului peste Argeş de pe DN 5, unde au fost Orban şi Bode. Podul nici nu a fost recepţionat).

Printre principalele obiective ale mandatului menţionăm încurajarea firmelor româneşti şi a constructorilor autohtoni, inclusiv prin burse acordate studenţilor de la Universitatea Tehnică de Construcţii Bucureşti – Facultatea de Căi Ferate Drumuri şi Poduri (CFDP).

Pe de altă parte, au fost şi nereuşite: în vara anului trecut CNAIR a lansat licitaţia pentru construirea centurii Comarnic la profil de autostradă (având la bază o documentaţie prea veche, din 2008), iar în ianuarie licitaţia a fost anulată pentru a include centura în contractul pentru întreaga autostradă Ploieşti – Braşov.

43.895 lei indemnizaţia în CNAIR pentru Director General, director general adjunct şi director economic

Mariana Ioniţă ocupă funcţia de director general interimar, nu a fost numită în urma unui concurs pe Ordonanţa 109 (Guvernanţa corporativă a companiilor de stat), iar indemnizaţia este de 43.895 lei. Aceeaşi indemnizaţie este prevăzută şi pentru funcţiile de director general adjunct respectiv director economic. Pentru funcţiile de Preşedinte al Consiliului de Administraţie sau membru CA indemnizaţia este de 13.215.

Ce drumuri ar putea fi deschise până la sfârşitul anului:

Singura autostradă a cărei deschidere nu este pusă la îndoială este A3 Târgu Mureş – Ungheni (9 km din care jumătate drum de legătură). Pentru lotul doi al Autostrăzii A 10 Sebeş – Turda (24 km) şi lotul 2 Craiova – Piteşti (40 km între Balş şi Slatina) se pune problema unor recepţii parţiale dacă vremea va permite lucrări târziu, în toamnă sau o deschidere half – profile, adică pe un singur sens (situaţie care ar elimina ambuteiajele de pe DN 1 şi DN 65).

La capitolul Centuri, sunt mai avansate lucrările la VO Satu Mare (14 km din cei 20 km), Drumul de Legătură Giurgiu – 7 km şi „ciotul de centură” Mihăileşti pe DN 6, o şosea de doar 3 km la care se lucrează de aproape un deceniu.

Cât priveşte pasajele, singurul pod care va fi deschis circulaţiei până la finalul anului este pasajl clasic de la Mogoşoaia, pe Centura Bucureşti Nord – termen estimat 1 octombrie.

Mariana Ioniţă şi Cristian Pistol sursa FOTO CNAIR

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *