Drulă l-a numit pe inginerul Marin Griguţă şef la Compania de Investiţii Rutiere. Griguţă a lucrat pe şantierele de drumuri din Germania şi la metroul din Qatar

autostrada sibiu pitesti Sursa foto: Pro Infrastructura

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă l-a numit pe inginerul Marin Griguţă director general al Companiei Naţionale de Investiţii Rutiere (CNIR), compania care va fi responsabilă de construirea noilor drumuri expres şi autostrăzi. Drulă a făcut anunţul pe pagina sa de Facebook şi a explicat că, prin operaţionalizarea CNIR se respectă Programul de Guvernare şi reformele prevăzute în PNRR – Planul Naţional de redresare şi Rezilienţă.

Inginerul Marin Griguţă are o experienţă de peste 30 de ani pe şantiere de infrastructură feroviară, rutieră şi aeroportuară, a scris ministrul de resort : UN PROFESIONIST VA CONDUCE COMPANIA NAȚIONALĂ DE INVESTIȚII RUTIERE

L-am numit pe Marin Griguță în funcția de director general al CNIR, companie ale cărei baze s-au pus încă din 2016, dar care a ajuns să fie operaționalizată abia anul acesta. Atingem astfel un obiectiv inclus în programul de guvernare și bifăm una dintre reformele prevăzute în PNRR. Compania Națională de Investiții Rutiere va livra marile proiecte de infrastructură ale României – autostrăzi și drumuri expres. Va avea obiective clare și măsurabile și va lucra pentru accelerarea acestora.

Marin Griguță este un expert în domeniul său – inginer, are o experiență de peste trei decenii în managementul lucrărilor de infrastructură feroviară, rutieră și aeroportuară. A lucrat pentru companii mari de profil din Germania și Qatar, iar acum revine în România, fiind unul dintre primii specialiști care au spus „da” acestei provocări, pe care am numit-o „o nouă aventură frumoasă”. a anunţat, Drulă.

Numirea lui Griguţă s-a făcut după analiza a sute de CV- uri şi zeci de interviuri iar prima misiune a directorului general este să formeze în jurul său o echipă de oameni competenți, să structureze noua companie și să o dezvolte pentru a livra mai rapid și mai eficient decât până acum proiectele din Master Planul de Transport al României.

CNIR va fi finanţată şi din banii încasaţi din rovinietă şi ar putea avea un personal de aprox. 400 de angajaţi.

La sfârşitul lunii trecute s-a făcut un pas important pentru operaţionalizarea CNIR : statutul CNIR a fost publicat în Monitorul Oficial. Practic, se mai parcurge o etapă pentru separarea activităţii Companiei de Drumuri aşa cum a fost propusă încă din vremea Guvernului Cioloş: o Companie care administrează reţeaua de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNAIR), respectiv o companie responsabilă cu noile proiecte de infrastructură rutieră (CNIR).

Primul act normativ pentru reorganizarea Companiei de Drumuri, pe atunci CNADNR, a fost în 2015 (n.r., în Guvernul Cioloş, unde Cătălin Drulă era consilier pe teme de infrastructură) când, printr-o Ordonanţă de Urgenţă, a fost prevăzută reorganizarea Companiei şi separarea activităţilor în cea de administrare respectiv investiţii şi construirea de autostrăzi.

Sursa foto: Pro Infrastructura

Comentarii

  1. E bine ca s-a ales un profesionist.
    Trebuie sa urgenteze realizarea unor proiecte necesare acum.
    De pilda:
    – Drumul Campina – Sacele xa alternativa la Autostrada Valea Prahovei care se va face in urmatorul deceniu.
    – Drumuri ocolitoare la Busteni s Predeal.
    – Drumul Rasnov – Campulung impracticabil.
    – Toate Drumurile din Caras Severin.
    Orsova are nevoie de dezvoltare spre Valea Cernei, Valea Beiului, Cheile Nerei. Azi e horror!
    – Drumul Ploiesti – Vheia e istrus de Tiruri.
    Sunt multe drumuri de refacut.
    Si cred ca Directiile de Drumuri Judetene trebuiesc desfiintate si incorporate in aceasta DIR.
    Acum toate drumurile judetene sunt distruse din nepasarea Presedintilor CJ.
    Ex. Urziceni- Pogoanele- DN2b.
    Sau in Braila celebrul DJ 203 care e praf de la Bunea Stanciu incoace

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *