Trenuri noi la CFR Călători : Alstom câștigă licitația pentru cele 20 de trenuri de lung parcurs și după reevaluare

trenuri electrice Alstom Sursa foto: Ionel Scriosteanu

Licitația pentru achiziția a 20 de trenuri electrice noi, Inter -Regio merge mai departe după ce Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a stabilit și după reevaluare că oferta francezilor de la Alstom este câștigătoare. Semnarea contractului de 1,3 miliarde lei a fost întârziată pentru că, la începutul anului, Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor a dispus ca ARF să reevalueze oferta Alstom, dar în același timp a confirmat și excluderea din procedură a chinezilor de la CRRC. Astfel, semnarea contractului de 1,3 miliarde lei pentru 20 de trenuri de lung parcurs cu posibilitatea de suplimentare cu încă 17 unități (valoare de 3,7 miliarde lei) este acum condiționată de producătorul din China care poate contesta, din nou procedura în termen de 10 zile. Ministerul Transporturilor a cumpărat ultimele trenuri noi pentru CFR Călători în 2004-2005 (automotoarele Desiro – Săgeata Albastră)

Dacă ARF reușește să semneze contractul cu Alstom atunci producătorul trebuie să livreze toate trenurile în cel mult 31 de luni : ,,Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) informează că a desemnat societatea Alstom Ferroviaria S.p.A, drept câștigător al licitației pentru achiziția materialului rulant nou destinat transportului inter-regional de călători RE-IR.
Astfel, după reevaluarea propunerii tehnice a producătorului de material rulant mai sus-menționat, efectuată în baza deciziei CNSC din 04 februarie anul curent, și primirea avizului conform necondiționat de la Autoritatea Națională pentru Achiziții Publice (ANAP), Comisia de evaluare a oficializat câștigarea ALSTOM FERROVIARIA S.p.A. a licitației pentru achiziția materialului rulant nou destinat transportului inter-regional de călători RE-IR.
Reamintim că finanțarea proiectului este asigurată din Programul Operaţional Infrastructură Mare – POIM și bugetul de stat, iar valoarea estimată este cuprinsă în intervalul: 1.311.698.701,00 lei – 3.714.279.851,00 lei (fără TVA) – (contravaloarea a 20 rame electrice inter-regionale RE-IR și mentenanța lor asigurată pe 15 ani, cu posibilitatea dublării cantității și perioadei de mentenanță).” – a transmis Autoritatea pentru Reformă Feroviară.
Alte 62 de trenuri Regio, de scurt parcurs urmează să fie cumpărate tot cu fonduri europene nerambursabile.

Sursa foto: Ionel Scriosteanu

Comentarii

  1. Achizitionam material rulant dar pe unde va circula?
    Nu cred ca s-a modernizat in acest an vreun km de cale ferata!
    Iar cand se va noderniza calea ferata acest material rulant va fi uzat moral!
    Traiasca intelepciunea ceferistă!
    😲😎

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *