Autostrada București Nord: Lucrările pe primii kilometri ai lotului 3 avansează. În trei luni constructorul chinez a ajuns la un stadiu fizic de 9% pe întregul șantier, anunță Pistol

Autostrada Bucuresti Nord

Lucrările pe primii kilometri ai Lotului 3 Afumați – Pantelimon ai Autostrăzii A 0 București Nord avansează, a anunțat Cristian Pistol, șeful CNAIR. Instituția a semnat în luna martie 2024 contractul pentru Lotul 3 al Autostrăzii București Nord cu Constructorul chinez China Civil Engineeering (CCECC).

„În doar 3 luni constructorul China Civil Engineeering a ajuns la un stadiu fizic de 9% pe întregul șantier, iar la nodul rutier cu DN2 este la un stadiu fizic de 17%. Deși termenul contractual pentru finalizarea întregului lot (8,6 km) este anul 2025, am stabilit să insiste anul acesta pe sectorul de 2,3 km care va asigura descărcarea traficului rutier în DN2. În acest moment antreprenorul este mobilizat în teren cu 80 de muncitori și 30 de utilaje și lucrează la: terasamente și piloți; umpluturi la bretele; podețe; piloții pasajului de pe DN2; stabilizare cu lianți hidraulici pe întreg lot”, precizează Cristian Pistol.

Pistol spune că la sfârșitul acestui an, CNAIR va putea da în circulație inclusiv cei 9 km din cei 19 km ai lotului 2 Corbeanca – Afumați „finalizați încă de anul trecut, dar pe care s-a putut deschide circulația doar parțial în lipsa unui nod rutier de descărcare”.

„Practic, după asigurarea descărcării în DN2, pe semi inelul nordic al A0 se va putea circula pe o lungime de 21 de km, între intersecțiile cu DN1, A3 și DN2. Lotul 3 al A0 Nord este construit de China Civil Engineering Construction Corporation (CCECC), pentru suma de 397,99 milioane de lei (fără TVA), asigurată prin Programul Transport”, mai spune Pistol.

Contractul pentru proiectarea și execuția lotului 3 Afumați (DN 2) – Pantelimon (DN 3) a fost semnat în martie 2023 cu o firmă din China, atribuirea fiind posibilă pentru că procedura de achiziție și desemnarea câștigătorului s-au făcut anterior Ordonanței de Urgență (din 2021)  care interzice firmelor din China să participe la licitațiile publice ale Statului Român. Termenul de proiectare este de 12 luni și se calculează de la data de 22 mai 2023 după cum Economedia a explicat aici. Totuși, șeful CNAIR, Cristian Pistol, promitea în toamna anului 2023 că a agreat cu firma din China lucrări înainte de termen pentru a putea deschide și cei 9 kilometri construiți, dar pe care nu se poate circula ai lotului 2 UMB.

Pentru întreg lotul de aproape 9 kilometri chinezii de la CCECC au termen de execuție de 18 luni calculat de la data emiterii Ordinului pentru Începerea Lucrărilor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *