Centura Metropolitană Cluj Napoca, inaugurare de șantier după ,,modelul Comarnic” : încep lucrările pe lotul de 2 kilometri de la Florești, dar cu avize doar pentru mutarea utilităților/USR acuză o ,,inaugurare electorală”

DN 1 Floresti

Primăria Cluj Napoca începe vineri, 24 mai 2024, lucrările pe primul lot al Centurii Metropolitane, lotul de 2 kilometri de la Florești (DN1) potrivit unui anunț de presă. Contractul între Primăria Cluj Napoca și constructorul român Viarom a fost semnat în vara anului 2023 și prevede lărgirea la 3 benzi pe DN 1 la Florești, unul dintre cele mai aglomerate segmente de Drum Național din România (peste 50 000 autovehicule/zi). Autorizația de Construire este incompletă, acoperă lucrări de doar 2 milioane de lei din contractul total de 92 milioane și s ereferă la relocări de utilități (țevi, cabluri). Este o situație asemănătoare inaugurării șantierului Centurii Comarnic, în toamna anului 2023 când, demn de o scenetă desprinsă din Caragiale, avizul era emis pentru 480 de metri din cei 6 kilometri ai centurii (detalii aici).

Viarom va moderniza și cei 36 de kilometri dintre Fundata și Brașov pe DN 73 Pitești-Brașov. După șase ani trecuți în etapa Studiului de Fezabilitate, Primăria a ratat și a doua licitație pentru lotul 2 al Centurii, investiție de 3,5 miliarde lei din fonduri europene, dar anularea licitației se va decide la CNSC după cum Economedia a explicat aici.

,,Denumire câștigător: Asocierea VIAROM CONSTRUCT (Leader)- Electrogrup, Valoare: 92.240.936,79 lei fără TVA, Perioadă contract: 20 luni, din care 6 luni proiectare și 14 luni execuție”, a afirmat, în 2023, la semnarea contractului, primarul Emil Boc, în prezent candidat (PNL) pentru un nou mandat.

,,Încep lucrările la Centura metropolitană

Vineri, 24 mai 2024, la ora 12.30, cu ocazia demarării lucrărilor, vă invităm pe șantierul primului tronson din cadrul proiectului ”Drum TransRegio Feleac TR 35 – Etapa I Centura Metropolitană TR 35 și Drumuri de Legătură, Faza I – Centura Metropolitană TR 35 şi Drumuri de legătură Tronson 1 – Drum B4.1- Modernizare DN1 de la km la 481+500 km 483+655” -anunțul Primăriei Cluj Napoca.

Pe de altă parte, fostul secretar de stat în Ministerul Transporturilor, Horațiu Cosma, candidat USR în Consiliul Local Zalău, susține că Primăria Cluj ar organiza vineri, 24 mai o ,,inaugurare electorală”, deși proiectul nu este complet :

,,Săptămâna și panglica. A venit rândul centurii Cluj. Aia preluată de Boc în 2017, cu licitație anulată de 2 ori, după un studiu de fezabilitate ce a durat 5 ani. Dar ce credeți că inaugurează Boc pe centura Cluj? Debutul lucrărilor la centură? Evident că nu, că doar nu există nici măcar constructor. Startul șantierului la vreun drum de legătură spre centura inexistentă? Nici așa. Țineți-vă bine. Emil Boc taie panglica pentru mutarea a 370 de metri de țevi și cabluri în Florești. Adică 1% din proiectul de lărgire la 6 benzi a drumului Cluj – Florești, care trebuia să intre în șantier luna trecută, dar cu exproprieri întârziate de același primar. Care, la rândul lui, e 1% din proiectul centurii Cluj.” -Horațiu Cosma.

Potrivit Autorizației de Construire, avizul este emis doar pentru relocări de utilități :

Primăria Cluj Napoca derulează contractul Metroului M 1 Cluj Napoca, cel mai mare contract pentru infrastructura de transport din România. Consiliul Județean Cluj a emis Autorizația de Construire ,,în regim de urgență” pentru linia de metrou. Asociația Declic-Cluj a solicitat autorităților să publice Autorizația de Construire pentru a verifica dacă s-a respectat legislația privind ,,urgența” emiterii.

Centura Metropolitană Lot 1, date suplimentare :

Modernizarea tronsonului de 2 kilometri înseamnă lărgirea carosabilului la 3 benzi/sens, dar managementul de trafic prevede ca în timpul lucrărilor să se circule pe o singură bandă pe sens, DN 1 fiind la un trafic de peste 50.000 mașini/zi.

„În baza protocolului de colaborare încheiat în data de 13.12.2022 între părțile Unitatea Administrativ-Teritoriala Municipiul Cluj-Napoca, prin Primăria Municipiului ClujNapoca si Compania Națională de Administrare a infrastructurii Rutiere S.A.(abreviat CNAIR SA) s-a convenit implementarea proiectului ”Drum TransRegio Feleac TR35 Etapa I – Centura Metropolitana TR35 si drumuri de legătură”, cuprinzând si Sectorul prioritar: Drum de legătură B4 – Drum pentru acces la Spitalul Regional de Urgenta amplasat in localitatea Florești, care se realizează prin nodul rutier nr. 7 (km 18+839) cu secțiunea B4.1 modernizare DN1, L=2,155 km”, arată documentele publicate în SEAP.

„Modernizarea drumului DN1 de la km la 481+500 km 483+655 cu extinderea la trei benzi pe sens , dintre una destinată special transportului public de persoane și vehiculelor speciale -poliție, salvare, pompieri cu lățimea de 3,25m și două benzi de 3,0m destinate autovehiculelor. Se va prevedea o pistă pentru biciclete de 3,00m pe partea dreapta a drumului de la km 480+500 până la km 483+625. Pe partea dreaptă nu se vor prevedea trotuare decât pe zona stației de transport în comun de la km 482+393 la km 482+442. Pe partea dreaptă nu sunt amplasate construcții de locuințe sau alte obiective socio-economice ci întreaga parte dreaptă a drumului este mărginită de un gard care împrejmuiește zona de restricție sanitară severă a Companiei de Apă Someș Cluj. Pe partea stângă s-a prevăzut o pistă pentru biciclete bidirecțională cu lățimea de 3,00 m de la km 481+500 până la km 482+665, iar in continuare de la km 482+665 la km 483+655 o pista unidirecțională cu lățimea de 1,50. Se vor prevedea pe partea stângă trotuare cu lățimea de 3 m de la 481+500 la km 482+593 și în continuare s-a prevăzut un trotuar cu lățimea de 1,50 m până la sfârșitul proiectului”, mai arată caietul de sarcini.

 

 

 

Comentarii

  1. “PREMIERA” COMEDIEI BoKemonice mult asteptata de clujeni s-a rejucat/repetat inca o data dupa un an la ORDINUL PRIMARULUI.
    In LIPSA-de-REALIZARI si aflat in cadere libera,
    vicleanul mitoman Emil Boc (mocan parvenit din Rachitele, absolvent de istorie-filozofie si nici vorba de management administrativ sau inginerie economica)
    s-a apucat de RAPORTAT sau INCEPUT numai banalitati, care normal figureaza in FISA POSTULUI – platit cu 32.000 lei/luna + sporuri + vaucere _ alte facilitati oferite de functie.
    Ieri a reusit sa-i faca sa rada in hohote pe zecile de mii de clujeni si floresteni prin “inaugurarea” extinderii cu 2 benzi a strazii dintre Manastur-si-Floresti, 2 km,
    care merge fix in Centru inca de pe vremea ocupatiei romane (dar reabilitata sau largita timp de 1900 ani).
    Nici vorba de CENTURA FLORESTI-CLUJ de 42 km, care are un Studiu de Fezabilitata FAKE/cu “date din burta” (ca la metrou), platit aiurea din buzunarul clujenilor/Bugetul Local.
    Mai mult, CENTURA a fost scoasa de Boc de pe SEAP de 2 ori, din lipsa unui executant care a vazut halul in care s-a intocmit Caietul de Sarcini de catre Dorelii-lui-BoK.
    Comentariile contribuabililor sunt adorabile pe grupurile sociale sau la articolele publicate de presa non-obedienta (vezi comentariile de mai jos).
    Hai sa radem cu pofta si in acest weekend de recenta INAUGURARE AIURIZANTA la “colosala” CENTURA-lui-BoK:
    Attila Marosan: Asta nu-i centură! E lărgire de drum existent!!!
    Paul Helmer: „Încep lucrările la Centura Metropolitană” – o nouă minciună electorală
    Campania electorală devine din ce în ce mai ridicolă: PNL taie astăzi panglica pentru mutarea a 370 de metri de țevi și cabluri pentru viitoarea centură a Clujului.
    Același lucru se întâmplă și cu restul proiectelor mari ale Clujului. Lucrările la Spitalul Regional au fost inaugurate cu mare alai de politicieni, într-o ceremonie trasă la indigo cu cea din 2020, după care s-a așternut liniștea. Iar în cazul metroului, Alin Tișe a emis o autorizație necesară, în regim de urgență, urgența fiind, desigur, alegerile din 9 iunie.
    Andrei Damian: Povesti din an electoral.
    Bilc Ionutz: Și totuși dece nu se face centura metropolitana mult discutata pe sub deal de la Gilău la Cluj???? Mai bine mai stam aglomerați vreo doi ani minim cu același drum maxim de aglomerat și oricum o sa fie făcut un sfert din toată povestea, numai resturi și capete mult promise de mult, faceți în ultimi ani!!!
    Afonie Chichirez: nu e largire e numai mutare de tevi si cabluri pe citeva sute de metri de fapt. Dar asa incep marile lucrari si marile sucese se face cu pasi mici , vorba aia boc cu boc se umple sacul. Pardon bob cu bob.
    Drago Tamasan: Cât de penibil poți să fii boc, acolo e perimetru spitalului regional și tu îl transformi în primul tronson de centură, bă da tu ne crezi chiar tâmpiți ?!!!
    Afonie Chichirez: … ce nu inteleg eu de ce ati inceput centura cu hîrlețul in gradina tocmai la spitalul de urgente , putea sa se inceapa centura de exemplu cind ati ascuns cablurile de pe stilpi din centru (tare frumos ati facut ❤️) sau sa inceapa centura metropolitana cu demolarea garajelor sau cu montarea de becuri pe stilpi unde sa ars ecetera.
    Ioan Pop: Dacă promiteți că o să schimbați toată echipa cu care lucrați în primărie (consilieri, șefi de departamente etc), în special arhitectul șef, o să aveți și votul meu.
    Mircea Nastasa: Grija mare la pantofi sa nu ii zgariati domnilor, lopetile sunt periculoase pentru cei ce nu stiu sa le manipuleze 😉
    Crisan Oltean Mircea: Îi bine,de la metrou,am trecut la ceva mai realist. Auzi la el,pasaj suprateran de 58 de metri, parcă ar fi vreun pod peste Atlantic, așa pune accent pe el.
    Filip Costea: nu are nimic pentru mandatul ăsta, rămâne pentru mandatul viitor 😀
    Cristian Rinder: Ba, cat tupeu….extraordinar.
    Horia Sulea: Dragii mei, nebunii astia nu mai știu ce sa faca și să minta văzând ca au pierdut lupta electorală !
    Oare acesti impostori mincinosi știu ce înseamnă autostradă?
    Viorel Băltărețu: Iată adevărul despre autorizația de construire emisă de primăria Florești – mutare pe 370 de metri a rețelelor de utilități. Adică 0,01% din tot proiectul centurii metropolitane ce are 42 de km, plus 32 de km de drumuri de legătură.
    https://www.facebook.com/share/v/8cWPLkHriS77CFAC/
    Vasile Vele: ASTIA ASA N-E ABURESC DE 30 DE ANI !!!! PANA CAND MAI PUNEM BOTU ‘ ??????? IO NU MA DUC !!! M-AM SATURAT !!!!
    Adrian Molitor: Începerea lucrărilor cu un simulacru de autorizație de construire. Studii și proiect neterminat,autorizație în regim de urgență; totul pentru a polei imaginea candidatului aflat în efervescența campaniei sale electorale Asta până o ia si constructorul turc la sănătoasa…
    Ioana Hurdubaie: Boc nu este in stare sa duca la bun sfarsit proiecte de mare infrastructura. Pacaleste electoratul cu taieri de panglici si promisiuni mincinoase.
    Rares Vhr: Traficantul de droguri și criminalului la nivel național Emil Boc v-a avea ocazia sa manevreze lopata în curând la penitenciarul Gherla !
    Promotorul drogurilor în România și criminalul a sute de mii de tineri și nemernicul care a distrus viata și sănătatea a milioane de oameni !
    Criminalul Boc care impreuna cu criminalul Coldea s-o Kovesi au monopolizat întreg mediul de afaceri atât de stat cât și privat !
    Diavolii care au transformat România intr-un cartel criminal !
    … continua pe grupurile civice ale #FaceBoK…
    …….
    NB – daca vreti sa radeti cu “Louis de Funes” din Rachitele si saltimbacii ce-l inconjoara, puteti da click pe VIDEO-cu-BoKemonul:
    https://www.youtube.com/watch?v=kVtbmbVnaEw

  2. Este clar altă vrăjeala electorală, înconjurat ca de obicei de aplaudaci-cățeluși-politruci, puși în diverse funcții fără să aibă alte merite profesionale. Galbejitii piticului au pus laba pe Cluj în toate domeniile: administrație publică, învățământ, finanțe, miliție, energie, transport public. Ca să nu mai pomenim de zecile de agenții de stat, mâncătoare de bani publici. Dar merge bine încă la Cluj sloganul “Ori cu noi, ori împotriva noastră”!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *