Centura Metropolitană Cluj-Napoca, etapa I: Contractul pentru modernizarea DN 1 la Florești va fi semnat cu Viarom / Legătură la viitorul spital de urgență

DN 1 Floresti

Contractul pentru proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare pe DN 1 la Florești va fi semnat cu Viarom, a anunțat primarul Clujului, Emil Boc. Modernizarea tronsonului de 2 kilometri la Florești face parte din proiectul Centurii Metropolitane Cluj-Napoca, etapa I, iar contractul de 92 de milioane lei poate fi semnat cu asocierea câștigătoare pentru că nu au fost depuse contestații. Primăria Cluj-Napoca a lansat și a doua licitație pentru execuția Centurii Metropolitane (loturile 2 și 3), 24 de kilometri de Drum Expres, proiect cuprins între 3,5 și 4 miliarde lei.

„Avem desemnat câștigătorul licitație pentru primul tronson al centurii metropolitane, nu avem contestații depuse, vom putea semna contractul de proiectare și execuție în perioada următoare. Denumire câștigător: Asocierea VIAROM CONSTRUCT (Leader)- Electrogrup, Valoare: 92.240.936,79 lei fără TVA, Perioadă contract: 20 luni, din care 6 luni proiectare și 14 luni execuție”, a afirmat primarul Emil Boc.

Modernizarea tronsonului de 2 kilometri înseamnă lărgirea carosabilului la 3 benzi/sens, dar managementul de trafic prevede ca în timpul lucrărilor să se circule pe o singură bandă pe sens, DN 1 fiind la un trafic de peste 50.000 mașini/zi.

„În baza protocolului de colaborare încheiat în data de 13.12.2022 între părțile Unitatea Administrativ-Teritoriala Municipiul Cluj-Napoca, prin Primăria Municipiului ClujNapoca si Compania Națională de Administrare a infrastructurii Rutiere S.A.(abreviat CNAIR SA) s-a convenit implementarea proiectului ”Drum TransRegio Feleac TR35 Etapa I – Centura Metropolitana TR35 si drumuri de legătură”, cuprinzând si Sectorul prioritar: Drum de legătură B4 – Drum pentru acces la Spitalul Regional de Urgenta amplasat in localitatea Florești, care se realizează prin nodul rutier nr. 7 (km 18+839) cu secțiunea B4.1 modernizare DN1, L=2,155 km”, arată documentele publicate în SEAP.

„Modernizarea drumului DN1 de la km la 481+500 km 483+655 cu extinderea la trei benzi pe sens , dintre una destinată special transportului public de persoane și vehiculelor speciale -poliție, salvare, pompieri cu lățimea de 3,25m și două benzi de 3,0m destinate autovehiculelor. Se va prevedea o pistă pentru biciclete de 3,00m pe partea dreapta a drumului de la km 480+500 până la km 483+625. Pe partea dreaptă nu se vor prevedea trotuare decât pe zona stației de transport în comun de la km 482+393 la km 482+442. Pe partea dreaptă nu sunt amplasate construcții de locuințe sau alte obiective socio-economice ci întreaga parte dreaptă a drumului este mărginită de un gard care împrejmuiește zona de restricție sanitară severă a Companiei de Apă Someș Cluj. Pe partea stângă s-a prevăzut o pistă pentru biciclete bidirecțională cu lățimea de 3,00 m de la km 481+500 până la km 482+665, iar in continuare de la km 482+665 la km 483+655 o pista unidirecțională cu lățimea de 1,50. Se vor prevedea pe partea stângă trotuare cu lățimea de 3 m de la 481+500 la km 482+593 și în continuare s-a prevăzut un trotuar cu lățimea de 1,50 m până la sfârșitul proiectului”, mai arată caietul de sarcini.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *