Primarul Boc face o nouă încercare pentru Centura Metropolitană Cluj-Napoca. A doua licitație pentru cei 24 de kilometri de Drum Expres ajunge acum la 4 miliarde lei, cu 500 de milioane de lei în plus

Cluj Napoca Emerging Europe sursa foto: Emerging Europe

Primăria Cluj-Napoca a lansat a doua licitație pentru proiectarea și execuția centurii Metropolitane, Drum Expres cu o lungime de 24 de kilometri și alți 20 km drumuri de legătură. La prima procedură lansată în februarie 2023 niciun constructor nu a depus ofertă, iar licitația a fost anulată, cel mai probabil ca urmare a subevaluării costurilor estimate la cel mult 3,5 miliarde lei. Acum, însă, Primăria Cluj-Napoca a suplimentat contractul cu 500 de milioane de lei, iar valoarea lucrărilor este cuprinsă între 3,5 și 4 miliarde lei. Nu este primul contract major subevaluat, la a doua licitație pentru Magistrala M1 (cu finanțare parțială prin PNRR) Boc a cerut de la Guvern 500 de milioane de euro după cum Economedia a explicat aici.

Pentru centura Metropolitană (modernizare DN 1 Florești) Viarom a câștigat contractul de 100 de milioane lei.

„PROIECTARE SI EXECUȚIE: „Drum TransRegio Feleac TR 35- Et I Centura Metropol TR 35 și Drumuri de Leg “ Faza I – Centura Metropol TR 35 şi Drumuri de leg, TR35 de la km 14+747 (nod 5 Florești ) până la km 24+365 (Nod 10 Calea Turzii) si – TR35 de la km 24+365 (Nod 10 Calea Turzii) până la 38+418 (Nod 18 -VOCE)”, arată documentația din SEAP pentru Centura Metropolitană Cluj-Napoca.

„Lungimea Tronsonului 2, care face obiectul prezentei documentatii este de 9,618 km. Drum nou: Centura metropolitană, drumuri de legătură si bretele noduri, 29,871 km din care: Centura Metropolitana  9,618 km; Drumuri de legatura 13,869 km; Bretele noduri rutiere  6,384 km; Noduri rutiere 5 bucăți; Piste de biciclete 16,045 km; Structuri 37 bucăți; Tuneluri 5 bucăți. Acest tronson incepe de la km 14+747 a Centurii Metropolitane in zona nodului 5 din Florești.  În Cluj, traseul trece prin partea sudică a intravilanului (direcție vest-est, Mănăștur-Bucium și Someșeni-Selgros): nod Cora, Pădurea Mănășturului. În zona de intrare în “Pădurea Mănășturului” s-a prevăzut lungirea traseului în zona de intersecție cu drumul județean DJ107R, ceea ce a condus la ocolirea bazei de agreement Unirea și la reducerea declivității. În continuare drumul continuă spre “Pădurea Făgetului” până la intersecția cu DN1 în Feleac. Traseul trece la limita nordică a extravilanului, în zona străzii Calea Turzii. Pe acest sector au fost prevăzute 2 tunele. În prima secțiune, tunelul are lungimea de 490m iar cea de-a doua secțiune, pe firul 1 (partea dreaptă) având lungimea de 370m iar pe firul 2 (partea stângă) cu lungimea de 380m. Declivitatea maximă în tunel s-a limitat la 5% conform normelor. Tronsonul 2 se incheie la km 24+365 in zona Nodului 10 de pe  Calea Turzii.

Pentru Lotul 3, de la Nod 10 Calea Turzii până la nodul 18, intersecția cu Centura Cluj Est lungimea este de 14 km. Lungimea Tronsonului 3 care face obiectul prezentei este de 14053 m. Drum nou: Centura metropolitană, drumuri de legătură si bretele noduri, 30,017 km din care: Centura Metropolitana 14,053 km; Drumuri de legătură 3,131 km; Bretele noduri rutiere 12,833 km; Noduri rutiere 9 bucăți; Piste de biciclete 14,3 km; Structuri 57 bucăți; Centru întreținere și Coordonare 1; bucăți; Spații Servicii tip S3 1 bucăți; Parcări Scurta Durata 2 bucăți. Acest tronson începe la km 24+356 al Centurii Metropolitane TR35, in zona intersecției cu DN1 în Feleac (Nod rutier 10). Traseul trece la limita nordică a extravilanului, în zona străzii Calea Turzii.  De la intersecția cu DN1 Calea Turzii, traseul coboară spre zona Borhanciului cu o declivitate limitată la 6,5%, continuă spre zona pârâului Becaș, cartier Sopor, continuând spre zona Someșeni, traversând în condiții optime zona Băilor Someșeni până la capătul pistei aeroportului Avram Iancu, traversând DN1C/Strada Traian Vuia și continuând spre Varianta de Ocolire Cluj Nord Est (VOCNE) Bulevardul Muncii în zona Emerson. De la intersecția cu centura existentă, traseul TR35 se suprapune peste traseul centurii actuale, fiind necesare lucrări de lărgire. S-a asigurat o corecție a traseului după traversarea Râului Someșul Mic în sensul traversării directe a albiei majore a Someșului pe o direcție cât mai apropiată de normala față de direcția Centurii Bulevardul Muncii-Centura Vâlcele-Apahida. Acesta corecție s-a propus în scopul reducerii suprafeței ocupate de proiect precum și a evitării creării a doua drumuri de acces aproape paralele.  În Apahida, traseul se află la nord-vest față de intravilan, pe tronsonul Centurii Apahida-Vâlcele și continua spre est pana la intersecția cu drumul DN1C (zona Câmpenești). Tronsonul 3 se incheie in zona nodului 18, la intersectia cu VOCE.

Centura Metropolitană Cluj-Napoca este o investiție estimată la 920 de milioane de euro care va fi realizată în 2 etape. Centura Metropolitană, proiect cu indicativ „Drum TransRegio Feleac T 35” va avea în total 42 de kilometri și o durată de realizare de 4 ani (fiecare etapă). Pe traseul principal și pe drumurile de legătură sunt prevăzute 5 tuneluri de tip cut&cover respectiv galerie cu forare subterană. Pentru prima etapă de realizare a Centurii Metropolitane este prevăzută o lungime de 23,67 km și aproape 20 de kilometri de drumuri de legătură, iar pentru etapa II 18,6 kilometri și aproape 14 kilometri drum de legătură.

Faza I – Centura Metropolitană TR 35, Sector cuprins între km 14+747 (nod 5) şi km 38+418 (nod 18) în lungime de 23,67 km şi Drumuri de legătură în lungime de 19,16 km. Ȋn cadrul  Fazei I  se consideră oportună asigurarea conectivității directe spre Spitalul Regional de Urgenţă, Spitalul Pediatric Monobloc, cât şi legătura cu DN 1N care reprezintă Varianta de ocolire Cluj Est (VOCE), prin nodul 18 (Apahida/DN 1N), ce prevede realizarea podului peste canalul Someş, soluţie ce permite extinderea pistei Aeroportului Internaţional Cluj-Napoca, considerate ca obiective de importanţă strategică regională.

Faza II – Centura Metrpolitană TR 35, Sector cuprins între km 0+000 (intersecţia cu DN 1-Gilău) – km 14+747 (nod 5 Floreşti) şi sector cuprins între km 38+418 (nod 18)- km 42+130 (nod 20) în lungime de 18,46 km, împreună cu Drumuri de legătură în lungime de 13,17 km.  Ȋn cadrul Fazei II se va asigura conexiunea cu Autostrada Transilvania”, arată Nota de Fundamentare.

sursa foto: Emerging Europe

Comentarii

  1. Mare nebunie,
    La Primarie!
    Cate licitatii ratate si câte vor fi ratate!
    Cu metroul ăla cum mai stati?😮😮
    Și celelalte obiective de investiții?
    Sau câte sute de salariați încurcă licitatiile astea prin incompetentță?☹

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *