Boc merge pe urmele CNAIR. Primăria Cluj-Napoca a anulat licitația de peste 3 miliarde lei pentru Centura Metropolitană din lipsă de oferte. USR: Nota de plată a unei administrații incompetente

Cluj Napoca Emerging Europe sursa foto: Emerging Europe

Primăria Cluj-Napoca a anulat cele două licitații de peste 3 miliarde de lei pentru Centura Metropolitană, după ce niciun constructor nu a mai depus ofertă. O situație nicidecum surprinzătoare având în vedere cum a fost pregătită și derulată licitația pentru cei 24 de kilometri de Drum Expres.

Licitațiile pentru Centura Metropolitană Cluj-Napoca (loturile 2 și 3) au fost publicate în Sistemul Electronic de Achiziții Publice, la sfârșitul lunii februarie, valoarea celor două contracte pentru aprox. 24 de kilometri de drum expres plus drumuri de legătură fiind de aproape 3,5 miliarde lei sau 700 de milioane euro, finanțare europeană prin Programul Operațional Transport (2021-2027). Ulterior, constructorii au depus clarificări și au solicitat amânarea termenelor pentru ca, în final să nu mai depună oferte.

Ratarea majoră a proiectului pentru Centura Metropolitană Cluj-Napoca este nota de plată a unei administrații incopetente, iar decontul îl vor suporta clujenii, susține fostul secretar de stat în ministerul Transporturilor, Horațiu Cosma.

Analize Economedia

criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
concedieri dreamstime
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

„Dezastru major pe centura metropolitană Cluj: licitațiile pentru construirea centurii Florești – Cluj – Apahida au fost anulate, după ce niciun constructor nu s-a înscris la start. Este o veste extrem de tristă pentru clujeni, care vor plăti nota de plată a unei administrații incompetente mulți ani de acum înainte, blocați în traficul infernal din zona metropolitană a Clujului. De ce nu a venit nimeni la licitațiile pentru construirea centurii Cluj? Răspunsul pe scurt: pentru că Emil Boc. Pe lung: Administrația clujeană a preluat tocmai în 2017 proiectul centurii de la Ministerul Transporturilor, ca să facă studiul de fezabilitate. I-a luat 5 ani, și a ieșit o treabă de mântuială. Abia anul acesta a lansat licitațiile pentru lucrări, însă valoarea estimată a lucrărilor a fost subevaluată grosolan, iar primăria s-a îngropat odată în plus prin răspunsurile în bătaie de joc la nelămuririle constructorilor interesați. Rezultatul îl vedem azi: zero constructori interesați, zero șanse pentru o variantă de ocolitoare civilizată, zero interes din partea lui Emil Boc pentru rezolvarea traficului din Cluj. O altă consecință tragică este ratarea finanțării europene. Până la reactualizarea proiectului și relansarea lui, alte proiecte care vin din urmă vor lua fața centurii Cluj pentru banii europeni. Șansele să circulăm pe această variantă ocolitoare înainte de 2030 devin practic nule.Cu acest nou eșec, Emil Boc demonstrează odată pentru totdeauna că nu se pricepe la mari proiecte de infrastructură, că face praf pe ce pune mâna și că este o piatră de moară pentru dezvoltarea Clujului”, Horațiu Cosma, fost secretar de stat USR.

Pentru prima etapă a centurii, lărgirea DN 1 pe aproximativ 2 kilometri, șase constructori au depus oferte la contractul de aproximativ 100 milioane lei.

Pe de altă parte, Primăria Cluj-Napoca a reușit să ajungă în etapa semnării contractului pentru magistrala de Metrou M1, semnarea contractului cu Gullermak fiind programată pe 25 mai, posibil în ultima zi cu premier PNL, detalii aici despre cum s-ar putea face rotativa.

Nici celelalte proiecte majore de infrastructură din zona Clujului pe care le derulează CNAIR nu merg prea bine. Pe Autostrada Transilvania, licitația pentru lotul Poarta Sălajului – Nușfalău (lotul cu tunelul Meseș) este suspendată, la fel și lotul de 26 de kilometri cu viaductul de la Suplacu de Barcău. Mai mult, pe lotul de 30 de kilometri Nădășelu – Zimbor finanțat prin PNRR noul termen oficial de finalizare este 2025.

Comentarii

  1. bocu’ atomic, știa de mai demult despre impunerea așezărilor urbane de 15 minute … De aceea, (nu) s-a sfă_râmat …
    După ce s-a întors din aventura cu ursulețul de pluș mai gigant decât el, a pus, anual, în planul de investiții, diverse drumuri, spre cartierele mărginașe, ex : Becaș, Borhanci, Lomb, etc, care ar fi decongestionat traficul rutier ușor și greu. Dar, spre stupoarea grigoreștenilor, a refăcut beton, str. Donath, Tăietura Turcului, Calea Baciului, varianta Zorilor- Mănăștur, etc. Așa că, str. Donath este inelul de ocolire al ‘orașului’ răchițele … Apropo, de lagărul de 15 minute … s-au înmulțit profi-sat, ca ciupercile după ploaie … De ce oare … în plandemonie, într-o noapte, L. A. , ne promitea un foileton incendiar, cu un asociat- surpriză, mare-om_mare caracter, ce cântă: pușca și curaua lată, / ce bărbat era odată … Ăsta e, și ne spălăm cu el pe cap de atâția ani … Profu’ de drept neconstituțional …

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.