Constructorul UMB lucrează cu aproape 900 de drumari și 300 de utilaje pe cele două secțiuni finanțate prin PNRR din Autostrada Transilvania, însă deschiderea circulației, pe tronsoane, se poate face începând cu 2024, anunță Compania de Drumuri care a publicat un raport după verificarea șantierelor.
Cea mai dificilă secțiune, Nădășelu-Zimbor (30 de km.), cu numeroase pasaje și viaducte, dar și alunecări de teren este la 51 % și are termen prelungit pentru 2025, iar tronsonul mai ușor Zimbor-Poarta Sălajului (12 km.) a ajuns la 25 % și va fi deschis în 2024.
,,Continuă inspecțiile pe șantierele Autostrăzii Transilvania ! Echipa de experți CNAIR a verificat astăzi stadiul lucrărilor și mobilizarea antreprenorului român pe șantierele secțiunilor Nădășelu – Mihăiești (16,80 km.), Mihăiești – Zimbor (13,26 km.) și Zimbor – Poarta Sălajului (12,24 km.).
-Lucrări în execuție pe secțiunile Nădășelu – Mihăiești și Mihăiești – Zimbor (30,06 km.). În șantier sunt mobilizați un număr de 700 de muncitori și 226 de utilaje. Stadiul fizic: 51,50%; Termen deschidere: 2025.
-Lucrări în execuție pe secțiunea Zimbor – Poarta Sălajului (12,24 km.) În șantier sunt mobilizați un număr de 160 de muncitori și 55 de utilaje.
Din cauza vremii nefavorabile din ultima perioadă nu se pot executa lucrări de terasamente, șanțuri, drenuri sau drumuri de întreținere. Stadiu fizic: 25%; Termen deschidere: 2024.” a transmis CNAIR.
De la Poarta Sălajului la Zalău și Nușfalău, ofertele pentru lotul cu tunelul Meseș vor fi deschise, pe 5 mai la ora 15 00 (termen prelungit).