Centura Metropolitană Cluj-Napoca, Etapa I : Viarom a câștigat contractul pentru modernizarea DN 1 la Florești. Legătură la viitorul Spital Regional de Urgență

DN 1 Floresti

Constructorul Viarom (România) a câștigat licitația pentru modernizarea DN 1 la Florești (jud. Cluj), prima etapă a proiectului Centurii Metropolitane a municipiului Cluj-Napoca. Primăria Cluj a scos la licitație contractul de aprox. 100 de milioane lei pe 29 ianuarie 2023, iar în aprilie șase constructori din România și Austria au depus oferte (detalii aici). Contractul cu Viarom poate fi semnat doar dacă în 10 zile de la transmiterea rezultatelor nu se depun contestații. Pentru loturile 2 și 3 ale Centurii Metropolitane, licitațiile pentru cele două contracte de 3 miliarde de lei au fost anulate în mai pentru că nu s-au primit oferte.

Contractul pentru lotul 1 (modernizarea DN 1 la Florești) are o durată de 20 de luni și o valoare cuprinsă între 102 și 120 de milioane lei. Finanțarea urmează să fie asigurată din fonduri europene, Programul Operațional Transport 2021-2027, dar cu clauză suspensivă, deci semnarea se poate face doar după aprobarea finanțării. Modernizarea tronsonului de 2 kilometri înseamnă lărgirea carosabilului la 3 benzi/sens, dar managementul de trafic prevede ca în timpul lucrărilor să se circule pe o singură bandă pe sens, DN 1 fiind la un trafic de peste 50.000 mașini/zi.

„Modernizarea drumului DN1 de la km la 481+500 km 483+655 cu extinderea la trei benzi pe sens , dintre una destinată special transportului public de persoane și vehiculelor speciale -poliție, salvare, pompieri cu lățimea de 3,25m și două benzi de 3,0m destinate autovehiculelor. Se va prevedea o pistă pentru biciclete de 3,00m pe partea dreapta a drumului de la km 480+500 până la km 483+625. Pe partea dreaptă nu se vor prevedea trotuare decât pe zona stației de transport în comun de la km 482+393 la km 482+442. Pe partea dreaptă nu sunt amplasate construcții de locuințe sau alte obiective socio-economice ci întreaga parte dreaptă a drumului este mărginită de un gard care împrejmuiește zona de restricție sanitară severă a Companiei de Apă Someș Cluj. Pe partea stângă s-a prevăzut o pistă pentru biciclete bidirecțională cu lățimea de 3,00 m de la km 481+500 până la km 482+665, iar in continuare de la km 482+665 la km 483+655 o pista unidirecțională cu lățimea de 1,50. Se vor prevedea pe partea stângă trotuare cu lățimea de 3 m de la 481+500 la km 482+593 și în continuare s-a prevăzut un trotuar cu lățimea de 1,50 m până la sfârșitul proiectului”, mai arată caietul de sarcini.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Ofertele depuse :

1. PORR Construct (Austria)

2. Asocierea Precon Transilvania (Lider) – Citadina – Civil Engineering Macedonia (Macedonia)

(Drum Asfalt care face parte din Grupul Selina este terț și subcontractor)

3. Asocierea SC FAR FOUNDATION SRL (Leader) și ROSTDORSTROY (Ucraina)

4. Asociere: CON-A OPERATIONS (Leader), DIMEX-2000 COMPANY,OPR ASFALT,DRUM DESIGN,INGINERIE DRUMURI SI PODURI S.R.L.

5. Asociere: VIAROM CONSTRUCT (Leader), Electrogrup,

6. Asociere: IBB-HIB ROMANIA (Leader),IBB Haus – und Industriebau GmbH.

Primăria Cluj-Napoca ar fi lansat licitația pentru modernizarea unui tronson al DN 1 pe baza unui Studiu de Fazabilitate incomplet, iar clarificările și completările depuse depășesc volumul de date din documentația inițială, acuză fostul secretar de stat în Ministerul Transporturilor Horațiu Cosma. Licitația a fost lansată în ianuarie 2023 pentru o valoare cuprinsă între 102 și 120 de milioane lei, iar termenul pentru depunerea ofertelor a fost prelungit până pe 30 martie ca urmare a sutelor de clarificări. Modernizarea tronsonului de 2 kilometri înseamnă lărgirea carosabilului la 3 benzi/sens, dar managementul de trafic prevede ca în timpul lucrărilor să se circule pe o singură bandă pe sens, DN 1 fiind la un trafic de peste 50.000 mașini/zi.

„Nouă situație jenantă pe centura Cluj: după ce studiul de fezabilitate de un an i-a luat 5 ani lui Boc, aflăm că e și incomplet, după ce primăria Cluj a publicat clarificări și completări mai vaste decât documentația propriu-zisă.

În ianuarie, Emil Boc a lansat cu surle și trâmbițe licitația pentru primul tronson al ”centurii” Cluj: lărgirea pe 2 km a drumului național DN1 Cluj – Florești. Proiectul va gâtui pe perioada șantierului unul dintre cele mai aglomerate drumuri din România la o bandă pe sens.

Zilele trecute, primăria Cluj a publicat o serie de clarificări la această licitație. Maldărul de documente și răspunsuri însumează 8GB de date, mai mult decât documentația inițială de la lansarea licitației.

Răspunsurile la sutele de neclarități ale constructorilor scot în evidență nenumărate lipsuri, erori, neconcordanțe și situații aberante din cadrul documentației tehnice:

– Rampa unui pod blochează breteaua de acces la viitorul spital regional, ambele proiectate în cadrul acestui proiect;

– Grosimi proiectate pentru straturile de asfalt de peste 40cm;

– Erori la detaliile tehnice ale podurilor;

– Planșe și desene tehnice lipsă sau cu erori;

– Avize lipsă sau expirate, certificat de urbanism expirat;

– Cerințe contradictorii pentru elementele tehnice;

– Zeci de referințe la lucrări specifice autostrăzilor;

– Relocarea utilităților este tratată la comun pentru toată centura, nu separat pe tronsoane; constructorii cer o situație clară pentru tronsonul în cauză, primăria Cluj răspunde în bătaie de joc, să se descurce fiecare cum știe”, spune Horațiu Cosma, membru USR.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: