Au început lucrările pentru modernizarea DN 73 Pitești-Brașov pe sectorul Fundata -Cristian din județul Brașov. Contractul pentru lotul cu o lungime de 36 km. este semnat cu Viarom, iar termenul de execuție este de 18 luni. Între Fundata, Bran și Brașov se vor face lucrări de consolidare, iar lângă Brașov, pe 4-5 kilometri și lărgirea la 4 benzi. Primele lucrări de reabilitare s-au făcut în cadrul contractului cu AZVI din 2014, reziliat în 2019, însă doar pe secțiunea din Argeș de la Pitești la Câmpulung.
Pentru lotul 1 Câmpulung-Fundata (38 km.) Regionala de Drumuri Brașov ar urma să desemneze un nou constructor după ce CNSC a admis contestația ARL (Strabag) după cum Economedia a explicat aici.
Contractul cu Viarom are o valoare de peste 200 milioane lei, finanțarea este asigurată parțial prin Programul Transport, iar durata este de 18 luni, a transmis CNAIR, prin DRDP Brașov : ,,Astăzi, 11.03.2024 a fost emis ordinul de începere a lucrărilor de modernizare pe DN 73 , între Brașov și Fundata.
„DN 73 este un drum național european (E574) și se desfășoară pe teritoriul a două județe: Argeș și Brașov. Sectorul de la km 13+800 – km 42+850 și km 54+050 – km 92+000 se desfășoară pe teritoriul județului Argeș, iar sectorul de drum de la km 92+000 – km 128+250 pe teritoriul județului Brașov. Dintre cele 13 poduri care se regăsesc între km 54+050 – km 128+250, 7 poduri sunt parțial executate, 2 poduri sunt noi, 2 poduri au nevoie de lucrări complete de reabilitare, iar 2 poduri nu mai fac obiectul acestui proiect, fiind cuprinse în alte Contracte. Din 135 podețe, 19 au fost realizate în cadrul contractului reziliat, iar 116 au rămas de executat sau reparat.
Suplimentar faţă de soluţiile iniţiale, este prevăzută lărgirea la 4 benzi a drumului DN 73, între km 126+050 – km 128+250, pe 2,20 km, lărgire necesară datorită valorilor mari de trafic, precum și a geometriei drumurilor DN 73G și DN 73, km 128+250 – Brașov, ambele având profile de 4 benzi de circulație, zona unde în cadrul Studiului de Fezabilitate inițial era prevăzută menținerea platformei existente. Tot suplimentar sunt prevăzute fundaţii adâncite de parapeţi pe 7.266 m. Degradările constatate pe toată lungimea sectorului de drum studiat, pe care nu s-au realizat lucrări în cadrul contractului reziliat, sunt: fisuri și crăpături în stratul de uzură, pelade, faianțări, suprafețe cu ciupituri, suprafețe șlefuite, cedări de acostamente, rupturi de margine, degradări produse de lucrările de canalizări în special în localități”.