1,7 miliarde de euro pentru extinderea culoarelor principale de transport ale Uniunii Europene (TEN-T) spre Ucraina, Moldova și Georgia. Calea ferată ,,întărită” spre Est

CFR SA modernizare CF

Parlamentul European a dezbătut și votat joi, o rezoluție a Comisiei TRAN ( Transporturi și Turism) prin care Comisiei Europene i se solicită să extindă hărțile TEN-T ( coridoarele principale de transport) ale Uniunii Europene și în Ucraina, Republica Moldova și Georgia (maritim), a anunțat vineri, europarlamentarul român Marian Jean Marinescu. Deși inițial pentru acest demers s-a cerut o finanțare de peste 6 miliarde de euro, în final au rămas doar 1,7 miliarde, bani insuficienți mai ales pentru a extinde calea ferată către Est, în contextul războiului din Ucraina, a explicat europarlamentarul român, raportor al proiectului : ,,A ieșit o rezoluție pe care am dezbătut-o marți după amiază și am votat-o joi la Strasbourg. Am cerut ca hărțile TEN -T să fie extinse și la Ucraina și Moldova și la Georgia pe maritim și am cerut un plan de investiții al Băncii Europene de Investiții similar cu cel din Balcanii și cerem întărirea laturii de mobilitate militară din facilitatea de conectare a Europei ( CEF). Eu am fost raportor acolo, din păcate Comisia a propus 6,5 miliarde Euro și până la urmă au rămas 1,7 miliarde, eu am scris regulile și cred că sunt bune. Ce ar însemna să adaptăm infrastructura la o adaptare duală, civilă și militară, poduri, tuneluri, curbe și alte lucruri de acest gen. S-au făcut liste cu Agenția Europeană pentru apărare, însă nu s-a avansat foarte mult. Au fost două apeluri de proiecte, de câte 300 de milioane de euro, însă e insuficient, mai ales acum. Trebuie să întărim rețelele de cale ferată către EST” a conchis europarlamentarul Marinescu.

Comisia Europeană finanțează cu peste 70 de milioane de lei reparații la cinci poduri strategice construite pe patru Drumuri Naționale care duc la baze militare incluse într-un ,,pachet de mobilitate militară CEF T 2021 MIL MOB WORKS” și au asigurată finanțarea pentru reparațiile deja efectuate sau programate în următoarea perioadă. Este vorba despre podul de la Azuga pe DN 1 Valea Prahovei (pod reparat în 2021), podul de la Ovidiu pe DN 2 A lângă baza Mihail Kogălniceanu, ( intră în această primăvară în reparații capitale), podul peste Jiu de la Argintești pe DN 6, lângă Craiova (DN 6 duce la baza NATO Deveselu) și alte două poduri cu restricții în județul Neamț, lângă Barajul Bicaz pe DN 15, șoseaua care asigură legătura între baza Câmpia Turzii – Târgu Mureș și Piatra Neamț.

Sursa CFR Infrastructură

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *