Cinci poduri strategice construite pe patru Drumuri Naționale care duc la baze militare au fost incluse într-un ,,pachet de mobilitate militară CEF T 2021 MIL MOB WORKS” și au asigurată finanțarea pentru reparațiile deja efectuate sau programate în următoarea perioadă. Este vorba despre podul de la Azuga pe DN 1 Valea Prahovei (pod reparat în 2021), podul de la Ovidiu pe DN 2 A lângă baza Mihail Kogălniceanu, ( intră în această primăvară în reparații capitale), podul peste Jiu de la Argintești pe DN 6, lângă Craiova (DN 6 duce la baza NATO Deveselu) și alte două poduri cu restricții în județul Neamț, lângă Barajul Bicaz pe DN 15, șoseaua care asigură legătura între baza Câmpia Turzii – Târgu Mureș și Piatra Neamț.
Valoarea totală a proiectului este de 170 de milioane lei, din care 142 costuri eligibile și 70 de milioane de lei finanțarea europeană, potrivit informațiilor CNAIR : ,,Pachet mobilitate militară aferent unor lucrări de artă aflate pe rețeaua de drumuri naționale” în vederea obținerii de finanțare nerambursabilă alocată prin Connecting Europe Facility (CEF)-CEF 2 Transport – Adaptation of the TEN-T to civilian-defence dual use – Military mobility envelope.
Obiectivul general al proiectului îl reprezintă modernizarea infrastructurii de transport, prin reabilitare/modernizare/construcție a unui pachet de 5 poduri, în vederea asigurării unui trafic rutier fluid și în condiții tehnice corespunzătoare, în conformitate cu reglementările în vigoare.
Obiectivele specifice ale proiectului sunt:
• Reabilitare Pod pe DN 2A, km 196 + 739, la Ovidiu;
• Reabilitare Pod pe DN 1, km 133+941 la Azuga;
• Reabilitare Pod pe DN 6, km 268+371 la Arginești;
• Reabilitare Pod pe DN 15, km 297+918 la Straja (Stejaru);
• Reabilitare Pod pe DN 15, km 304+680 la Viișoara.”
Proiect cofinanţat prin CEF-T-2021-MILMOB-WORKS: Adaptation of the TEN-T to civilian-defence dual use – works or mixed.