Asociația Pro Infrastructură: Iulie și august sunt decisive pe cei 21 de kilometri ai Lotului 1 din Autostrada A7 Ploiești-Buzău/ Deschiderea completă în decembrie teoretic încă este posibilă

A7 Dumbrava-Mizil Sursă foto: Asociația Pro Infrastructură

Iulie și august sunt decisive pe cei 21 de kilometri ai primului lot din Autostrada A7 Ploiești-Buzău, potrivit Asociației Pro Infrastructura. Termenul contractual extins este în acest moment 2 octombrie 2024. Lucrările la drum pot fi gata în octombrie-noiembrie, cu tot cu uzură, parapete, marcaje și elementele din afara părții carosabile.

„În mare parte, terasamentele (de care se ocupă italienii de la Pizzarotti) sunt într-un stadiu avansat și avem porțiuni întinse cu asfalt, chiar două straturi pe alocuri. Nici podurile, aflate în responsabilitatea Retter, nu arată rău dar românii trebuie să dea totul pe teren ca să aibă o șansă reală pentru decembrie 2024. Toate grinzile de beton sunt instalate, deschiderile rămase goale urmând să primească în curând grinzile metalice”, spune Asociația Pro Infrastructura.
„Structurile cu greu pot fi terminate în decembrie. Și asta doar dacă românii de la Retter reușesc rapid să găsească, intern sau prin subcontractori, forțe suplimentare. Deschiderea completă în decembrie teoretic încă este posibilă dar, dacă la sfârșitul lunii august progresul pe structuri nu va fi suficient, vom solicita antreprenorilor Retter și Pizzarotti, cât și oficialilor CNAIR, să facă demersurile pentru inaugurarea parțială a lotului, fie între A3 (Dumbrava) și DN1D (Albești-Paleologu), fie între DN1D și Mizil”.

Lotul 1 Ploiești – Mizil, cu o lungime de 21 de km, construit de Pizzarotti – Retter, era la stadiu fizic de 69%, în luna iunie, iar cu termen de finalizare luna octombrie 2024 ar fi necesar un progres de 6,5% lunar. Totuși, au fost luni când antreprenorul a avut și progres de 7%. Lotul are asfalt turnat pe mare parte din lungime, însă mai este de lucru la structuri, câteva dintre poduri nevând grinzile așezate.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: