Au început lucrările pentru modernizarea DN 52 Alexandria-Portul Turnu Măgurele. De la București la Alexandria, proiectarea drumului de mare viteză se termină vara viitoare, după care urmează licitația pentru execuție

RFG DN 6 Sursa : România Fără Gropi

Au început lucrările pentru modernizarea Drumului Național 52 Alexandria-Port Turnu Măgurele, un contract semnat încă din 2019. Investiția este importantă pentru că, municipiul Turnu Măgurele este un port important la Dunăre și punct de trecere a frontierei între România și Bulgaria ( trecere cu BAC-ul). Lucrările se fac cu bani de la Buget, constructorul român Alexor are termen de 18 luni pentru modernizarea a 45 de kilometri, o reabilitare, dar fără extindere la 4 benzi. Prezenți la predarea amplasamentului, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu și directorul general CNAIR, Cristian Pistol au anunțat și stadiul proiectului drumului de mare viteză București -Alexandria (Valahia Expres). Contractul pentru Studiul de Fezabilitate necesar Autostrăzii/Drumului Expres București -Alexandria este în derulare, are un termen de 16 luni calculat din mai 2021 și ar trebui predat în vara anului viitor după care urmează lansarea licitației pentru proiectare și execuție. (cel mai probabil autostradă, conform valorilor de trafic).

Pe lângă modernizarea DN 52 și elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru drumul de mare viteză București-Alexandria, ministrul Grindeanu a anunțat și investiții în Portul Turnu Măgurele : ,,În domeniul rutier, construirea Drumului de Mare Viteză București – Alexandria (aproximativ 70 de km) prinde contur. În acest moment este elaborat Studiul de Fezabilitate, în baza unui contract semnat în primăvara acestui an, iar- din 2023- urmează proiectarea și demararea construirii acestui important proiect de infrastructură rutieră. În paralel, alături de modernizarea DN52, un alt obiectiv important pentru MTI îl reprezintă infrastructura rutieră din Portul Turnu Măgurele. Mai exact, cheul acestui important port dunărean va fi refăcut, iar platformele portuare vor fi reabilitate, ca și drumul de acces în Port.

Vor mai fi realizate lucrări și pentru:
– Alimentarea cu apă a navelor;
– Alimentarea cu apă pentru combaterea incendiilor;
– Evacuarea apelor pluviale prin rigole amplasate paralel cu cheul.
Prin modernizarea infrastructurii aferente Portului Turnu Măgurele se estimează, în următorii 7 ani, o creștere a volumului de mărfuri de la 268.216 tone la 392.000 tone.” a transmis Grindeanu.
La rândul său, șeful CNAIR, Cristian Pistol a anunțat ce lucrări vor fi efectuate pentru modernizarea DN 52 :
,,Modernizarea DN52, Alexandria-Turnu Măgurele (unul din cele mai importante porturi Dunărene), este unul din aceste proiecte. Sunt 46 de km care trebuie să fie modernizați în 18 luni. În cadrul contractului cu o valoate de 150, 32 milioane de lei (fără TVA), constructorul (ASOCIEREA S.C. ALEXCOR TRADING S.R.L. – IMPRESA DI CONSTRUZIONI ING. E. MANTOVANI S.P.A. – S.C .PEGASUS ENGINEERING S.R.L)
va derula următoarele lucrări:
– amenajarea a 6 intersecții,
– reabilitarea a 4 poduri și construirea a 2 poduri noi,
– reabilitarea a 12 parcări,
– construirea a 2 parcări noi, de scurtă durată pe ambele sensuri;
– reabilitarea a 33 de podețe.”

Sursa : România Fără Gropi

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *