CNAIR a aprobat indicatorii tehnico-economici pentru Drumulul Expres Focșani-Brăila, o investiției estimată la 5,5 miliarde lei, a anunțat, directorul general al CNAIR, Cristian Pistol. Valoarea estimată de 5,5 miliarde lei scade semnificativ după publicarea licitației în SEAP, iar pentru punctaj ofertele trebuie să fie sub valoarea minimă estimată a CNAIR în SEAP. Drumul Expres Focșani-Brăila are o lungime de 73 kilometri, iar licitația pentru proiectare și execuție ar urma să fie lansată peste aprox. 2 luni, după cum anunțase miercuri, 15 mai, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu. Practic, CNAIR nu mai așteaptă și predarea proiectului tehnic, etapă prevăzută în contractul semnat în 2020 și va scoate proiectul la licitației pe FIDIC Galben (Proiect Tehnic și Execuție). Comunicatul CNAIR la semnarea contractului pentru Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic aici
Pentru lansarea licitației, proiectul Drumului Expres Focșani-Brăila mai trebuie să primească Avizul de Mediu și aprobările Ministerului Dezvoltării (Consiliul Interministerial) respectiv aprobarea finală a Guvernului. Traseul de 73 km. va include trei loturi, iar proiectul prevede și plantarea a peste 150 de hectare de perdele forestiere anti înzăpezire, a transmis Pistol :
,,A fost parcursă o nouă etapă importantă pentru proiectul Drumului Expres Focșani-Brăila !
Am avizat astăzi în Consiliul Tehnico Economic (CTE) al CNAIR indicatorii necesari construcției acestui nou drum de mare viteză.
Cu o lungime de 73,52 km, traseul drumului expres Focșani – Brăila a fost stabilit în baza unor studii specifice amănunțite (arheologice, topografice și geotehnice).Printre elementele care urmează să fie construite pe acest nou drum expres se numără :
– 57 de poduri/pasaje/structuri casetate,
– 6 noduri rutiere,
– 6 parcări.
Proiectul cu o valoare estimata de 5,5 miliarde de lei (fără TVA) prevede și plantarea a 155 de hectare de perdele forestiere cu rol antiînzăpezire.” -Cristian Pistol.
Traseul Drumului Expres Focșani – Brăila va avea o lungime de 73,5 km și este împărțit în trei loturi:
– 𝗟𝗼𝘁𝘂𝗹 𝟭 (28,2 km), care începe de la nodul rutier Focșani cu Autostrada A7 și se termină la nodul rutier Măicănești;
– 𝗟𝗼𝘁𝘂𝗹 𝟮 (37,6 km), de la descărcarea provizorie din DJ204B, DN23B până la descărcarea provizorie din DJ255A;
– 𝗟𝗼𝘁𝘂𝗹 𝟯 (7,7 km), de la nodul rutier Siliștea până la nodul rutier cu Podul peste Dunăre de la Brăila/Galați – Tulcea.
Contractul pentru realizarea Studiului de Fezabilitate și Proiect Tehnic pentru Drumul Expres Brăila – Focșani a fost semnat în vara anului 2020 cu Acciona (Spania) și avea termen de finalizare decembrie 2022. Ultimul termen pentru predarea documentației este octombrie 2024, după 9 acte adiționale. Potrivit declarațiilor oficiale, CNAIR va scoate la licitație și partea de
proiectare, deși era prinsă în contractul cu Acciona.
,,Joi, 18.06.2020, C.N.A.I.R. a semnat contractul de servicii “Elaborare Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic de Execuție pentru obiectivul Drum Expres Focșani – Brăila“. Contractul în valoare de 15.001.446,99 Lei, fără TVA, a fost semnat cu operatorul economic INGENIERIA ESPECIALIZADA OBRA CIVIL E INDUSTRIAL S.A.”.
De la Buzău la Brăila, contractul pentru studiu de fezabilitate și proiect tehnic a fost prelungit pentru primăvara 2025.
Sursa FOTO : DN 23 Focșani -Brăila Google MAPS