Secretar de stat la Transporturi : licitația pentru execuția Drumului Expres Focșani-Brăila va fi lansată peste aproximativ două luni

Drum Expres Craiova Pitești Lot 3 deschidere

Licitația pentru proiectarea și execuția Drumului Expres Focșani-Brăila ,,Milcovia Expres” ar urma să fie lansată în aproximativ două luni, a anunțat miercuri, 15 mai, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu. Proiectul drumului de mare viteză se discută miercuri în Consiliul tehnico-economic (CTE) al CNAIR, iar în următoarele două săptămâni va fi obținut Avizul de Mediu.

Drumul Expres Focșani-Brăila are o lungime de 73 kilometri și include 3 loturi. Pe traseu sunt 57 de structuri și șase noduri rutiere (Focșani, Milcovul, Măicănești, Corbu, Siliștea și Brăila) :

,,Am primit multe întrebări despre Drumul Expres Focșani – Brăila. Vă prezint aici stadiul la zi al acestui drum de mare viteză, după cum urmează:

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
vinerea trecută a fost emisă decizia de mediu și urmează să se emită și Acordul de Mediu în perioada următoare (2 săptămâni);
au fost identificați toți proprietarii și a fost finalizată documentația de expropriere, fiind avizată deja de OCPI;
astăzi urmează să fie analizată în Consiliul Tehnico-Economic al CNAIR, iar în funcție de acest CTE, va intra în procedurile administrative de aprobare, urmând a fi înaintată documentația către Ministerul Transporturilor și Infrastructurii MTI pentru avizare în CTE – MTI;
– în baza acestui aviz al CTE – MTI, urmează înaintarea documentației către Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației pentru a fi avizată în Consiliul Interministerial;
– după obținerea tuturor avizelor în consiliile de mai sus, urmează elaborarea proiectului de Hotărâre de Guvern privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici, care va fi supus avizării pe circuitul intern al MTI;
avizarea proiectului de Hotărâre de Guvern privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici în circuitul extern al ministerelor avizatoare (Finanțe, Justiție, etc);
– aprobarea proiectului de Hotărâre de Guvern în ședința Guvernului României;
elaborarea caietului de sarcini pentru proiectare și execuție lucrări;
– lansarea licitației pentru proiectare și execuție lucrări in aproximativ 2 luni.
Drumului Expres Focșani – Brăila va avea o lungime de 73,5 km și este împărțit în trei loturi:
𝗟𝗼𝘁𝘂𝗹 𝟭 (28,2 km), care începe de la nodul rutier Focșani cu Autostrada A7 și se termină la nodul rutier Măicănești;
– 𝗟𝗼𝘁𝘂𝗹 𝟮 (37,6 km), de la descărcarea provizorie din DJ204B, DN23B până la descărcarea provizorie din DJ255A;
– 𝗟𝗼𝘁𝘂𝗹 𝟯 (7,7 km), de la nodul rutier Siliștea până la nodul rutier cu Podul peste Dunăre de la Brăila/Galați – Tulcea.” Ionel Scrioșteanu
Harta Drum Expres Focșani-Brăila
Sursa : Ministerul Transporturilor
Contractul pentru realizarea Studiului de Fezabilitate pentru Drumul Expres Brăila – Focșani a fost semnat în vara anului 2020 cu Acciona (Spania) și avea termen de finalizare decembrie 2022. Ultimul termen pentru predarea documentației este octombrie 2024, după 9 acte adiționale.
De la Buzău la Brăila, contractul pentru studiu de fezabilitate și proiect tehnic a fost prelungit pentru primăvara 2025.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Licitația pentru execuția Drumului Expres Focșani-Brăila va fi lansată peste aproximativ două luni si va dura aproximativ cinci ani.
    😵
    Despre Drumului Expres Buzau-Brăila ce se poate spune?
    Tot in sertar stă!😬

    • Cum organizeaza licitatia de executie in doua luni (iulie 2024) daca studiul de fezabilitate se finalizeaza in octombrie 2024? Poate ne explica Grindeanu sau Scriosteanu.
      De drumul expres Braila – Slobozia – Calarasi ce sa mai aude? Zona Galati-Braila este totusi a doua aglomerare urbana dupa Bucuresti, si cu toate astea, nu are nicio conexiune cu o autostrada.

      • Acum o sa iasa Grinda sa zica de Podul Braila, DEx Braila-Galați si restul bla, bla,bla.
        Zona Galati-Braila e uitată!
        Acum in campania electorala inaureaza porturi(!!), centuri, podețe, samd.
        Pentru voturi!😬

        • Mda. Sa ne pregătim pana în octombrie o sa pupam multe anunturi goale. S-a deschis sezonul anunturilor politica électorale.
          Pana nu iese în Seap si nu se suspenda în ultima zi, astea-s vorbe goale

  2. Sursa de finantare? In bugetul statului nu sunt bani decat pentru pensii speciale si campanii electorale.

  3. Incerc sa inteleg de ce sunt propuse doua drumuri expres unul la Buzau, unul la Focsani. De ce nu s-a propus o autostrada, poate cu 3 benzi pe sens, pana in A7 la Ramnicul Sarat? Incerc sa prind firul lor logic, dar imi scapa.

    • Logica e sa bună. Sa legi și nordul și centrul țării de podul de la Brăila si aglomeratia pe Dunare… iar cei din Sud+ Buc au A2.
      În condițiile actuale diferența între Dex și A e mica. Nimeni Din Păcate nu respecta limita de viteza în Romania

    • E greu sa intelegi logica unor politicieni vremelnici, fara expertiza in domeniu, care fac promisiuni de care eu personal m-am scarbit. Logica ar fi ca in acest moment la Palatul Victoria se gaseste o persoana din Buzau care are nevoie de sustinere la urne din partea asta de tara. Sper sa n-o obtina.
      Aceste trasee vor ramane doar desenate pe o harta. Nu stim care este sursa lor de finantare.

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.