Compania românească de retail media Footprints AI anunță că a atras o finanțare de 2,3 milioane de euro, care sprijină extinderea internațională și dezvoltarea tehnologică în regiunea Europei Centrale și de Est (CEE).
Investiția este condusă de Catalyst România, unul dintre cele mai importante fonduri de capital pentru tehnologie, cu o contribuție de 1,5 milioane de euro. Printre cei care au contribuit se numără și SeedBlink, platformă europeană de equity crowdfunding, cu o sumă de 100.000 de euro, dar și investitori mai vechi.
„Retail media reprezintă una dintre cele mai mari transformări din publicitatea digitală la nivel global, iar Footprints AI se află în avangarda acestui sector. Am ales să susținem Footprints AI și datorită capacității companiei de a oferi o soluție scalabilă și integrată, care răspunde nevoilor reale ale pieței și generează rezultate măsurabile”, spune Marius Ghencea, Managing Partner la Catalyst România.
Investiția are ca scop extinderea Footprints AI în România la nivel global, dar și pentru dezvoltarea platformei în ceea ce privește funcțiile cu AI care permit automatizarea, scalabilitatea și protejarea datelor. Aceste funcții fac posibilă evoluția publicității digitale. Compania vizează 120 de milioane de consumatori în reguinea CEE.
Retail media ușurează munca brandurilor de a targeta profilul consumatorului, în funcție de comportamentul acestuia de cumpărare, cu ajutorul analizei amănunțițe și datelor anonimizate. În anul 2023, lanțul românesc de retail Profi a targetat clienții cu ajutorul soluțiilor cu AI oferite de Footprints AI și Microsoft, potrivit unui articol scris de Economedia.
Se estimează că piața globală de retail media va reuși să atingă aproximativ 166 de miliarde de dolari în 2025. În 2027, compania FootprintsAI se așteaptă să aibă venituri și din canale media precum TV, radio, și advertising.
„Scalabilitatea și integrarea soluțiilor omnichannel reprezintă viitorul în retail media. Investim în inteligență artificială și automatizare pentru a efcientiza procesele și pentru a oferi rezultate măsurabile clienților noștri, într-una dintre industriile cu cea mai accelerată evoluție”, spune Paul Gheorghiu, Head of Partnership și cofondator Footprints AI.
Footprints AI estimează un câștig anual al pieței de retail-media, în regiunea CEE, în valoare de 500 de milioane de euro, până în anul 2030.