Lanțul românesc de retail Profi anunță că va integra în magazine o soluție de inteligență artificială de la compania românească Footprints AI, alături de soluții de cloud și AI de la Microsoft, pentru a targeta clienții cu publicitate de la branduri în funcție de obiceiurile de consum.
Retailerul le oferă brandurilor acces la date esențiale, dar anonimizate, despre comportamentul de consum în magazinele sale, pentru ca acestea să-și deruleze campaniile de promovare mai eficient prin rețea.
Conform comunicatului transmis de Profi, rețelele de retail media conectează datele despre consumatori ale retailerilor cu advertiserii. Astfel de rețele utilizează targetarea bazată pe comportamentul de cumpărare din retail și fac posibilă distribuția mesajului publicitar prin canalele media proprii ale retailerului pentru a livra reclame personalizate atât în magazine, cât și în canalele online.
Retailerul are peste 4.000 de displayuri și cu instalații radio active în magazine în prezent, iar numărul lor urmează să se dubleze în viitorul apropiat, afirmă Călin Costinaș, director general adjunct Profi.
„Cei peste 1,2 milioane de clienți Profi care își fac zilnic cumpărăturile în cea mai extinsă rețea de magazine din țară vor […] primi oferte hiper-personalizate, care răspund așteptărilor, nevoilor și obiceiurilor lor de achiziție, dincolo de produsele cu cele mai bune oferte pe care le găsesc deja pe rafturile noastre”, a precizat Cătălin Pavel, Digital & Data Director, Profi.
„Tehnologiile noastre foarte avansate sunt utilizate de Profi pentru a maximiza monetizarea datelor comportamentale generate de clienții din magazine. Acest lucru se realizează prin conversia traficului anonim din locațiile Profi în audiențe media cu un comportament de achiziție predictibil cu ajutorul inteligenței artificiale, oferind astfel brandurilor randament crescut și totodată vizibilitate totală asupra rezultatelor în vânzări din investițiile făcute în publicitate”, spune Dan Marc, fondator și CEO, Footprints AI.
Profi are în România 28.000 de angajați în 1.667 de magazine proprii și partenere din mai bine de 800 de localități urbane și rurale. Cifra de afaceri a rețelei este de 11,7 miliarde de lei.