Constructorul turc Nurol a câștigat contractul pentru Lotul 3 din Drumul Expres Arad-Oradea după o victorie definitivă în instanță, anunță casa de avocatură Mușat & Asociații.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
“Echipa firmei a reușit atât plasarea clientului în poziția de ofertant câștigător, cât și apărarea cu succes a ofertei împotriva contestațiilor formulate de Automagistral Precon, câștigătorul Lotului 1 al aceluiași proiect.”, se arată în comunicatul casei de avocatură.
Compania de Drumuri a desemnat câștigătoare pe 16 decembrie asocierea ucraineano-română Automagistral-Precon. Între timp, însă, semnarea a fost blocată de contestații de la constructorii turci Kolin și Nurol.
Compania de Drumuri a primit nouă oferte din România, Ungaria, Bulgaria, Turcia și Ucraina pentru construcția lotului 3 al Drumului Expres Arad – Oradea, respectiv:
– Asocierea AUTOMAGISTRAL PIVDEN SRL (lider) – PRECON TRANSILVANIA SRL – (Ucraina – Romania)
– Asocierea BOG’ART SRL (lider) – TRACE GROUP HOLD PLC – G.P. GROUP JSC (Romania – Bulgaria)
– Asocierea CENGIZ INSAAT SANAYI VE TICARET A.S. (lider) – MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S. (Turcia)– Asocierea CONSTRUCTII ERBASU SA (lider) – CONCELEX SRL – X-WAY INFRASTRUCTURE SRL (Romania)
– Asocierea DUNA GROUP EUROPA KFT – DUNA CONSTRUCTII RO SRL – HE-DO UTEPITO KFT– PAB ROMANIA SRL (Ungaria – Romania)
– Asocierea IC IÇTAŞ INŞAAT SANAYI VE TICARET A.Ş. – ROTARY CONSTRUCTUU MENTENANTA SA (Turcia – Romania)
– KOLIN INSAAT TURIZM SANAYI VE TICARET A.S. (Turcia)
– NUROL INSAAT VE TICARET A.S. (Turcia)
– Asocierea OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. (lider) – INFRAVIS S.R.L. (Turcia – Romania)
Traseul acestui nou drum de mare viteză va tranzita județul Arad și va trece prin Chişineu-Criş, Șimand, Macea, Zimandu Nou, Șofronea și Municipiul Arad.
Se vor realiza:
• 20 de pasaje și 9 poduri,
• noduri rutiere, sisteme de iluminat și siguranță rutieră,
• lucrări pentru protecția mediului și scurgerea apelor,
• lucrări de consolidare pentru terenuri dificile.
Contractul pentru execuție (finanțat prin Programul Transport 2021-2027) include realizarea Drumului de legătură (2,9 km) cu zona industrială Arad Vest, care va fi construit în prelungirea Străzii II din Zona Industrială Arad Vest.
Durata de execuție contractuală este de 24 de luni.
Proiectul este parte din rețeaua europeană TEN-T și se realizează în parteneriat cu CNAIR, Consiliile Județene Bihor și Arad, Municipiile Oradea și Arad.
După finalizarea construcției, Drumul Expres Arad – Oradea va avea o lungime totală de 120,47 km și va asigura inclusiv legătura cu frontiera româno-ungară.
Drumul Expres Oradea – Arad are trei loturii.
– Lotul 1 (33,7 km), la care se adaugă drumul de legatură dintre DN 79 și Salonta (5,3 km).
– Lotul 2 (39,7 km), la care se adaugă drumul de legatură până la granița cu Ungaria (10 km)
– Lotul 3 (47,07 km), la care se adaugă drumul de legatură cu zona industrială Arad Vest (2,9 km).
Stadiul celor 3 loturi, potrivit 130km.ro:
Termen de deschidere: 2028 pentru Loturile 1 și 2
Acest traseu este împărțit în trei loturi:
-
Lot 1 Oradea – Salonta, 33,70 km (plus 5,3 km drum de legătură între DN79 Oradea – Arad și Salonta). Contract semnat în mai 2025. Constructor: asocierea Precon Transilvania (lider) – Automagistral Pivden (Ucraina), preț: 2,32 miliarde lei (fără TVA), durată execuție: 24 luni.
-
Lot 2 Salonta – Chișineu-Criș, 39,70 km (plus 10 km drum de legătură până la granița cu Ungaria). Contract semnat în septembrie 2025. Constructor desemnat în august 2025: asocierea Onur Taahhut Tasimacilik Insaat Ticaret Ve Sanayi AS – Straco Holding SRL, preț: 2,76 miliarde lei (fără TVA), durată execuție: 24 luni.
-
Lot 3 Chișineu-Criș – Arad, 47,07 km (plus 2,9 km drum de legătură cu Zona Industrială Arad Vest). Constructor selectat în august 2025: NUROL INSAAT VE TICARET A.S., preț: 2,85 miliarde lei (fără TVA), durată: 24 luni.

Sursa foto: CJ Bihor