Pe viitorul drum expres Lugoj – Caransebeș (50 km) au început studiile geotehnice, realizate în cadrul Studiului de Fezabilitate, anunță Direcția Drumuri și Poduri Timișoara. În total, se fac 120 de foraje care se execută la adâncimi variabile (6 – 30 m) pentru identificarea straturilor de sol și rocă, precizează sursa citată.

“Datele geotehnice sunt corelate cu studiile topografice, hidrologice și de mediu. Din ele reiese traseul optim și soluțiile constructive pentru structuri (poduri, pasaje, viaducte). Contractul pentru realizarea SF-ului pe acest sector parte din drumul de mare viteză Lugoj – Filiași a fost semnat în decembrie 2024 cu Ingenieria Especializada Obra Civil e Industrial SA. Studiile geotehnice sunt realizate de GeoLogic Site.”, mai notează DRDP Timișoara.

Compania de Drumuri a semnat în decembrie 2024 cu compania spaniolă Ingenieria Especializada Obra Civil e Industrial contractul pentru Studiul de Fezabilitate pentru lotul Caransebeș – Lugoj, lotul 4 (50 km) al drumului de mare viteză Filiași – Lugoj „Autostrada Sudului”, a anunțat atunci CNAIR. Primele trei loturi, de la Filiași la Caransebeș au contracte semnate pentru studiul de fezabilitate cu DP Consult, Egis și Proiect Consult Regiunea Transilvania.

Compania spaniolă Ingenieria Especializada Obra Civil e Industrial are la dispoziție 16,07 milioane lei (fără TVA) și 21 de luni pentru finalizarea contractului (din care 20 de luni sunt alocate elaborării SF) pe lotul 4 Caransebeș – Lugoj. După construcție, sectorul de drum de mare viteză Caransebeș – Lugoj va asigura conexiunea și cu viitorul Drum expres Craiova – Târgu Jiu.
