Secretarul de stat în ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu, anunță că progresul fizic al lucrărilor pe șantierul modernizării Centurii de Sud a Bucureștiului între A1 și DN5 (sectorul de drum între km 40+000 și 54+700), a ajuns în luna aprilie 2025 la aproximativ 16,20%. El a precizat că lucrările de lărgire a acesteia între Jilava, Măgurele, Bragadiru, Clinceni și Domnești. Scrioșteanu a precizat că a convocat constructorul la o ședință în care s-a discutat despre evoluția lucrărilor, probleme întâmpinate, soluții de rezolvare, dar și despre preîntâmpinarea unor eventuale probleme.
Sursa foto: Facebook/ Ionel Scriosteanu
Stadiul lucrărilor este următorul:
– Se lucrează la montarea conductelor noi pentru rețelele de transport și distribuție gaze;
– Se lucrează la execuția traseelor noi de distribuție a energiei electrice, realizate în proporție de aproximativ 50%;
– Se lucrează la execuția traseelor noi aferente ețelelor de telecomunicații, realizate în proportie de aproximativ 60%;
– Se lucrează la umpluturile bretelei de accces nr. 7 aferentă nodului rutier Jilava;
– S-a executat decaparea pamantului vegetal în proporție de 85%;
– S-a executat excavația casetei în proporție de 85%;
– S-au executat lucrările de montare cămine și conducta de diferite diametre în proportie de aproximativ 60 %;
Sursa foto: Facebook/ Ionel Scrioșteanu
Stadiului pasajul de la intersecția cu DN5, primul pe 3 niveluri de pe Centura Capitalei este următorul:
– Piloții forați sunt executați în proporție de 34%;
– Execuția excavațiilor pentru fundații este realizată în proporție de 18%;
– Au fost demontate conductele metalice care supratraversau DN5 în zona pasajului.
– după construcția noului pasaj grinzile din beton ale vechiului pasaj peste DN5 vor fi înlocuite.
Sursa foto: Facebook/ Ionel Scrioșteanu
“Am solicitat constructorului creșterea mobilizării în șantier în termen de maximum 30 de zile, pentru a se putea finaliza în acest an relocarea tuturor utilităților și începerea lucrărilor și la pasajele de la Bragadiru și Măgurele. Reiterez faptul că am stabilit ca în prima etapă să nu existe restricții suplimentare de trafic pentru a nu perturba și mai mult circulația rutieră, care este oricum foarte dificilă. După ce vom da în trafic Lotul 3 al Autostrăzii Bucureștiului A0 Sud, se va putea intra cu restricții de trafic pentru a fi realizat și acest sector din Centura București.”, a precizat Scrioșteanu.
Contractul cu constructorul italian Rizzani pentru modernizarea și lărgirea celor 15 kilometri are o valoare de 500 de milioane de lei, o durată de 24 de luni și include trei pasaje. Ministerul Transporturilor a emis la finalul lunii octombrie autorizația de construire pentru lărgirea la 4 benzi a Centurii București pe un nou sector, între Domnești și DN5 (Jilava).
Datele tehnice pentru contractul Rizzani pe Centura București:
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
„Marți, 05.07.2022, CNAIR a semnat contractul de proiectare şi execuţie „Lărgire la 4 benzi a centurii rutiere a Municipiului Bucureşti Sud între Al (km 55+520) și DN 5 (km 40+000) – Lot 2 Lărgire la 4 benzi a centurii rutiere a Municipiului Bucureşti Sud între km 54+700 si DN5 (km 40+000)”, cu Asocierea RIZZANI DE ECCHER S.P.A. (lider de asociere)- S.C. MAVGO HOLDING S.R.L. (asociat). Valoarea contractului este de 504.112.836,73 Lei fără TVA. Sursa de finanțare este asigurată din Fonduri Europene Nerambursabile – programul POIM. Durata contractului este de 36 luni, din care, 12 luni perioada de proiectare și 24 luni perioada de execuție a lucrărilor. Perioada de garanție este de 120 de luni. În cadrul contractului vor fi realizate 3 structuri de complexitate ridicată, dintre care 2 pasaje subterane, prevăzute cu o lungime de peste 600 de m”, arată un comunicat CNAIR din iulie 2022.