• Antreprenori
    • Antreprenor cu valoare adăugată
    • Provocări de antreprenor
    • Startup
    • Femei Antreprenor
    • Vis de Antreprenor
    • Povești de Succes
  • Bani
    • Bănci
    • Asigurări
    • Pensii private
    • Investiții la bursa
    • Finanțe personale
  • Infrastructură
    • Rutier
    • Feroviar
    • Aerian
    • Naval
  • Auto/Tech
    • Auto
    • E-Auto
    • IT
    • Inovații
    • Inteligenta Artificiala
  • Energie
    • Green Energy
    • Tranziția Energetică
  • Lideri
    • Future of work
  • Retail
    • Comert Modern
    • HoReCa
    • Food industry
    • Fermieri
    • Agribusiness
    • Pets&Cats
  • Analize
    • Economic Monitor
    • Analize
  • Companii
    • IMM
    • Francize
    • M&A
  • Showcase
    • FOMO
    • Economia digitală
  • Editoriale & Opinii
  • Public Policy
    • Fiscalitate
    • Pensii
    • Macroeconomie
  • Real Estate
  • Travel
  • EU Money
    • Monitorizare PNRR
  • Cei care se întorc
  • Conferințele Economedia
  • Despre noi
  • Contact
  • Economedia.ro
  • EUR 5.0829   USD 4.3643     FTSE 100 9759.3 DAX 24220.63 S&P 500 6918.85

  • Contact
  • Despre noi
Economedia.ro
  • Antreprenori
    • Antreprenor cu valoare adăugată
    • Provocări de antreprenor
    • Startup
    • Femei Antreprenor
    • Vis de Antreprenor
    • Povești de Succes
  • Bani
    • Bănci
    • Asigurări
    • Pensii private
    • Investiții la bursa
    • Finanțe personale
  • Infrastructură
    • Rutier
    • Feroviar
    • Aerian
    • Naval
  • Auto/Tech
    • Auto
    • E-Auto
    • IT
    • Inovații
    • Inteligenta Artificiala
  • Energie
    • Green Energy
    • Tranziția Energetică
  • Lideri
    • Future of work
  • Retail
    • Comert Modern
    • HoReCa
    • Food industry
    • Fermieri
    • Agribusiness
    • Pets&Cats
  • Analize
    • Economic Monitor
    • Analize
  • Companii
    • IMM
    • Francize
    • M&A
  • Showcase
    • FOMO
    • Economia digitală
  • Editoriale & Opinii
  • Public Policy
    • Fiscalitate
    • Pensii
    • Macroeconomie
  • Real Estate
  • Travel
  • EU Money
    • Monitorizare PNRR
  • Cei care se întorc
  • Conferințele Economedia
Știri

IMM-urile susţin menţinerea salariului minim la nivelul actual, spune președintele IMM România / Tichetele de masă vor fi majorate la 50 de lei

Redacția oct. 29, 2025 0 comentarii
bani, lei, salariu, buget, cheltuieli, venit, taxe, taxa, tva Sursa foto: Inquam Photos / Sabin Cirstoveanu
Poziţia IMM-urilor este de menţinere a salariului minim la nivelul actual, discuţiile pentru o potenţială mărire urmând să fie reluate pe parcursul anului 2026 cu aplicabilitate din 2027, având în vedere că acestea au fost primele afectate de pachetele de măsuri fiscale luate în ultima perioadă, a declarat, miercuri, preşedintele Consiliului Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România, Florin Jianu, transmite Agerpres.

La Palatul Victoria a avut loc miercuri reuniunea Consiliului Naţional Tripartit.

“Pe ordinea de zi a fost discuţia cu privire la salariul minim pe economie pentru anul 2026, contractul colectiv din sectorul asigurărilor, s-a discutat despre contingentul de muncitori străini în anul 2026 şi a mai fost un punct pe ordinea de zi cu privire la tichetele de masă. Legat de salariul minim pe economie, poziţia IMM România a fost cea exprimată din sondajul pe care noi l-am realizat pe aproape 2.500 de antreprenori şi care au spus că şapte din 10 IMM-uri nu-şi permit mărirea salariului minim pe economie în anul 2026. Solicitarea acestora a fost de menţinere a salariului minim pe economie, discuţiile pentru o potenţială mărire a salariului minim pe economie urmând a fi reluate pe parcursul anului 2026 cu aplicabilitate din 2027, pentru că IMM-urile au fost primele afectate de pachetele de măsuri fiscale luate în ultima perioadă”, a explicat Jianu, la finalul reuniunii.

El a precizat că s-a agreat cu sindicatele mărirea valorii tichetelor de masă de la 40 la 50 de lei.

“În egală măsură, am înţeles nevoia angajaţilor de menţinere a puterii de cumpărare şi am fost de acord, şi partea patronală, şi partea sindicală, cu mărirea valorii tichetelor de masă de la 40 de lei la 50 de lei începând cu 1 ianuarie 2026. De aceste tichete de masă beneficiază milioane de angajaţi, fiind o formă bună de susţinere şi a economiei şi a puterii de cumpărare a angajaţilor, dar şi a ceea ce înseamnă taxele şi impozitele de la stat”, a menţionat Florin Jianu.

Potrivit acestuia, valoarea de 50 de lei a tichetului de masă este una brută, fiind percepute taxe de “numai 20%”.

Întrebat cum au convins patronatele Guvernul să renunţe la majorarea salariului minim, în condiţiile în care aplicarea unei astfel de măsuri ar fi adus la bugetul de stat două miliarde de lei, preşedintele Consiliului Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii a răspuns: “Noi trebuie să ne uităm la contextul şi la realitatea economică. În momentul în care opt din 10 IMM-uri sunt afectate de ceea ce înseamnă pachetele de măsuri, pentru că vorbim de acciza la combustibil, vorbim de un TVA mărit, de liberalizarea pieţei de energie, trebuie să ţinem seama de contextul economic şi s-ar putea ca în anumite momente să facem mai mult rău economiei, decât să ajutăm printr-o artificială creştere a încasărilor la bugetul de stat, de fapt, creând mai mult şomaj, scăzând competitivitatea firmelor, dând afară oameni. Încă o dată, IMM-urile şi IMM România, organizaţia pe care o reprezentăm, întotdeauna au venit şi au făcut propuneri atunci când economia a funcţionat. Am avut ani în care propunerile noastre, de mărire a salariului minim pe economie au fost mai mari decât solicitările părţii sindicale sau ale Guvernului. În acest moment, însă, efectiv nu este posibil, economia nu o permite”.
florin jianu, IMM Romania, reuniunea Consiliului Naţional Tripartit, salariul minim pe economie, tichete de masa 50 de lei

By Redacția

Citește și

Tastatura laptop in lumina difuza

SUA: Fost director american din domeniul securității cibernetice, acuzat că a vândut secrete Rusiei pentru 1,3 milioane de dolari

oct. 26 Redacția 0 comentarii
plastic, reciclare, peturi, sticle, deseuri

Fostul ministru al Mediului, Mircea Fechet, a inițiat un proiect de lege pentru extinderea sistemului de garanţie-returnare şi la ambalajele de borş, oţet, cafea, borcane şi reutilizabile / Cât va fi garanția pentru aceste ambalaje

oct. 27 Redacția 0 comentarii
petrol, producție petrol, OPEC+

OPEC+ se îndreaptă spre o nouă creștere modestă a producției de petrol 

oct. 27 Redacția 0 comentarii
Acțiuni, aur

Aurul a scăzut sub 4.000 de dolari pe uncie, ca urmare a progreselor în negocierile comerciale dintre Statele Unite și China

oct. 27 Redacția 0 comentarii
Lukoil sursa companie

Grupul rus Lukoil a anunțat intenția de a-și vinde activele internaționale, după ce a fost supus sancțiunilor americane

oct. 27 Redacția 0 comentarii
Petrom Filling Stations

Petrom a scumpit carburanții pentru a treia oară în această lună / Care sunt prețurile din benzinării

oct. 28 Redacția 0 comentarii
  • Recomandate
  • Populare
  • suburbii bucurești lucrare
    VIDEO Interviu. Andrei Corbet, arhitect care a luat la pas zeci de ansambluri rezidențiale construite în anii recenți, face o schiță a orașului de azi, cu suburbiile și problemele sale: Urbanism derogatoriu, transport public deficitar, ambuteiaje de zeci de km, parcuri ca țarcurile de căței
  • România-Ungaria steaguri
    ANALIZĂ Expansiunea discretă a Ungariei în România: companii și afaceriști apropiați de Viktor Orban cumpără business-uri românești
  • Andrei Ruse Hyperliteratura
    Antreprenor cu valoare adăugată. Cum a ajuns o editură românească să-i pună pe influenceri și Verlaine pe aceeași copertă. Povestea antreprenorului care a reinventat ideea de carte
  • Autostrada A0 Nord lot 3 octombrie 2025
    VIDEO Autostrada Bucureștiului A0 Nord. Cele mai noi imagini de pe cele trei loturi care încă nu au fost deschise circulației, cum avansează lucrările
  • Autostrada Unirii A8, Lotul Grințieș Pipirig
    CONFIRMARE CNIR a semnat cu UMB contractele pentru Drumul Expres Focșani – Brăila și pentru lotul Grințieș – Pipirig (31,5 km), cel mai dificil lot al secțiunii montane a A8 Autostrada Unirii
  • Michael Delehant Wizz Air
    VIDEO INTERVIU Michael Delehant, Wizz Air: Turcia s-a scumpit, Spania e mai costisitoare, așa că zonele regionale din România – castelele, obiectivele turistice – devin mai populare

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.

Recomandări Video

  • 13:09
    Liberalizarea capitalului în piețele emergente
  • 25:46
    Investitorii au început să își diversifice strategiile
  • 9:05
    În ce stadiu se află proiectul de cloud guvernamental?
  • 3:15
    Hanwha caută parteneri români: fabrica Redback, tot mai aproape
  • 2:05
    România caută armament și parteneriate economice în Coreea de Sud
  • Recomandate
  • Populare
  • suburbii bucurești lucrare
    VIDEO Interviu. Andrei Corbet, arhitect care a luat la pas zeci de ansambluri rezidențiale construite în anii recenți, face o schiță a orașului de azi, cu suburbiile și problemele sale: Urbanism derogatoriu, transport public deficitar, ambuteiaje de zeci de km, parcuri ca țarcurile de căței
  • România-Ungaria steaguri
    ANALIZĂ Expansiunea discretă a Ungariei în România: companii și afaceriști apropiați de Viktor Orban cumpără business-uri românești
  • Andrei Ruse Hyperliteratura
    Antreprenor cu valoare adăugată. Cum a ajuns o editură românească să-i pună pe influenceri și Verlaine pe aceeași copertă. Povestea antreprenorului care a reinventat ideea de carte
  • Autostrada A0 Nord lot 3 octombrie 2025
    VIDEO Autostrada Bucureștiului A0 Nord. Cele mai noi imagini de pe cele trei loturi care încă nu au fost deschise circulației, cum avansează lucrările
  • Autostrada Unirii A8, Lotul Grințieș Pipirig
    CONFIRMARE CNIR a semnat cu UMB contractele pentru Drumul Expres Focșani – Brăila și pentru lotul Grințieș – Pipirig (31,5 km), cel mai dificil lot al secțiunii montane a A8 Autostrada Unirii
  • Michael Delehant Wizz Air
    VIDEO INTERVIU Michael Delehant, Wizz Air: Turcia s-a scumpit, Spania e mai costisitoare, așa că zonele regionale din România – castelele, obiectivele turistice – devin mai populare

Top știri

  • Comisarii Gărzii de Mediu din Bacău au făcut verificări pentru stoparea recoltării ilegale a trufelor / Firme care aveau aprobare pentru câteva sute de kilograme tot anul au recoltat deja zeci de mii de kilograme / Care este pericolul
  • VIDEO Autostrada Bucureștiului A0 Nord. Cele mai noi imagini de pe cele trei loturi care încă nu au fost deschise circulației, cum avansează lucrările
  • CONFIRMARE CNIR a semnat cu UMB contractele pentru Drumul Expres Focșani – Brăila și pentru lotul Grințieș – Pipirig (31,5 km), cel mai dificil lot al secțiunii montane a A8 Autostrada Unirii
  • VIDEO INTERVIU Michael Delehant, Wizz Air: Turcia s-a scumpit, Spania e mai costisitoare, așa că zonele regionale din România – castelele, obiectivele turistice – devin mai populare
  • VIDEO Autostrada Moldovei A7 Ploiești – Buzău. Există toate premisele ca, la final de noiembrie 2025, să putem circula și pe lotul 3 Pietroasele – Buzău, crede Asociația Moldova Vrea Autostradă / Imagini cu evoluția lucrărilor în luna octombrie

Conferințele Economedia

  • Tana Foarfă: România este în acest moment cu frâna de mână trasă și cu un potențial enorm în față privind PNRR. România privește banii de la UE ca bani de buzunar pe care îi va avea tot timpul de la părinți
  • Corina Crețu: Cea mai mare provocare a României este de a cheltui banii europeni din perspectiva capacității sale administrative
  • Răzvan Hoinaru, ASE: Antreprenoriatul ar trebui susținut din surse private, nu publice. Fondurile europene sunt dedicate infrastructurii europene
  • Eugen Tofan, antreprenor: Am încercat să accesez fonduri europene și am văzut cum sunt formulate acele apeluri de proiecte. Sunt într-un stil semi-sovietic
  • Cristian Lungu, consultant: A fost o greșeală de strategie să construim un PNRR cu foarte mulți piloni, cu foarte multe borne/ Banii nu sunt duși pe prioritățile de care cu adevărat are nevoie România

Revista Presei

  • Revista presei economice, 28 septembrie 2025. ANAF vrea să reducă fraudele fiscale. Cod roşu în agricultură din cauza secetei. Maserati din 2017, vândut de Fisc la preț de Dacia Logan
  • Revista presei externe, 27 septembrie 2025. În culisele planului Amazon de a-și zdrobi rivalii. Nike va concedia circa 1% din personalul corporativ. Vânzările Tesla continuă să se prăbușească
  • Revista presei economice, 27 septembrie 2025. Ratele la credite cresc de la 1 octombrie. Câți bani cash trebuie să avem în casă într-o situație de criză
  • Revista presei economice – Sep 26, 2025. Ce spune ministrul Finanțelor despre o nouă creștere de TVA
  • Revista presei economice – Sep 25, 2025. Patronatele din HoReCa cer menținerea cotei de TVA
  • Contact
  • Prelucrarea datelor personale
  • Politică de cookie-uri
  • Despre noi

© 2021 Economedia.ro. Toate drepturile rezervate