Locomotive noi la CFR Călători cu bani din PNRR : ARF semnează contractul cu Alstom pentru 16 locomotive electrice. Vor fi introduse pe rutele Constanța-București-Brașov, spre Timișoara și Iași

CFR Călători ofertă modernizare 27 vagoane Sursa foto: Facebook/CFR Călători

Autoritatea pentru Reformă Feroviară și Alstom semnează luni, 29 ianuarie 2024 contractul pentru 16 locomotive electrice noi care vor fi destinate CFR Călători, potrivit anunțului oficial al Autorității. Este un contract cu o valoare de 767 milioane lei finanțat prin PNRR, iar producătorul francez a fost singurul care a depus ofertă. Contractul prevede o perioadă de întreținere/mentenanță de 20 de ani, dar poate fi dublată la 40 de ani prin activarea unei clauze.

Locomotivele noi pot atinge viteza maximă de 200 km/h., dar limita maximă de viteză la trenurile de călători este de 160 km/h. (pe magistralelele reabilitate București-Constanța și pe loturi între Sighișoara și Simeria M 200) și vor fi introduse pe patru rute (câte 4 locomotive pe fiecare rută):

1.Dej-Brașov-București-Constanța;
2.Timișoara-Arad-Brașov-București-Constanța;
3. Timișoara-Cluj-Napoca-Iași;
4. Iași/Suceava-București-Constanța.
Prima locomotivă trebuie livrată în termen de 18 luni de la semnarea contractului, potrivit caietului de sarcini, iar cadența lunară va fi de 4 unități.
,,Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) informează că a desemnat Asocierea ALSTOM (Alstom Transport SA-lider, Alstom Transportation Germany GmbH-asociat), drept câștigătoare a licitației pentru achiziția a 16 locomotive electrice noi pe 4 osii cu sisteme ERTMS, capabile să circule cu o viteză maximă situată în intervalul 160 km/h-200 km/h și să tracteze până la 16 vagoane de călători, destinate transportului feroviar de călători, inclusiv serviciile de mentenanță și reparații, pe o perioadă de 20 ani, necesare funcționării în condiții optime de siguranță și confort a respectivelor locomotive.
Finanțarea proiectului este asigurată prin Planul Național de Redresare și Reziliență și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii.
Astfel, după finalizarea propunerilor tehnice și financiare, al unicului producător de material rulant care a depus documentația de licitație, primirea avizelor conform necondiționate de la Autoritatea Națională pentru Achiziții Publice (ANAP) și încărcarea Raportului final al procedurii în SICAP, Comisia de evaluare a oficializat câștigarea licitației, prin desemnarea producătorului de material rulant francez Alstom Transport SA.
Oferta financiară se ridică la suma de 767.510.640 lei, fără TVA, compusă din valoarea de livrare a 16 locomotive electrice și contravaloarea mentenanței pentru o perioadă de 20 de ani. De asemenea, precizăm că în contractul de achiziție este prevăzută o clauză de revizuire privind posibilitatea suplimentării perioadei de mentenanță cu încă 20 ani, fără organizarea unei proceduri competitive, prin încheierea unui act adiţional.
În conformitate cu rezultatele studiului de fezabilitate care stă la baza acestui proiect și potrivit indicatorilor tehnico-economici aprobați de Guvernul României, locomotivele electrice vor fi utilizate, de către SNTFC “CFR-Călători”, în cadrul contractelor de servicii publice atribuite, care au fost aprobate prin HG 1453/2022.” – comunicat ARF.
Contractul cu PESA (Polonia) pentru 62 de trenuri de scurt parcurs va fi semnat marți, 30 ianuarie 2024.,
La sfârșitul anului trecut Ministerul Transporturilor, prin ARF a semnat contracte pentru modernizarea a 55 de locomotive electrice, conversia a 20 de locomotive hidraulice și modernizarea a 139 de vagoane CFR Călători.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Nu inteleg cum vor cei de la cfr sa faca transport in Romania cu 40-50 locomotive….😵‍💫

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.