ARF semnează contractul cu PESA (Polonia) pentru încă 62 de trenuri electrice pe 30 ianuarie / Contractul de 3,2 miliarde lei este finanțat din Fondul European de Modernizare

Tren PESA ARF

Autoritatea pentru Reformă Feroviară va semna cu PESA (Polonia) pe 30 ianuarie contractul de 3,2 miliarde lei pentru încă 62 de trenuri electrice noi. Este primul contract atribuit polonezilor pentru rame de scurt parcurs, în decembrie 2023 fiind semnat tot cu PESA contractul PNRR pentru 20 de trenuri mediu și lung parcurs (detalii aici). Este primul mare contract finanțat prin Fondul European de Modernizare, un fond în care au fost transferate proiectele de electrificare pentru liniile Constanța-Mangalia și Videle -Giurgiu care au ieșit din calendarul PNRR.

Contractul are o valoare de 3,2 miliarde lei, dar poate fi suplimentat până la 4,1 miliarde lei dacă se dublează durata serviciilor de întreținere de la 15 la 30 de ani, a transmis Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) pe pagina de Facebook :

,,Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) informează că reprezentanții Comisiilor de evaluare au transmis furnizorului polonez de material rulant PESA invitația de a semna, în data de 30.01.2024, ora 11:00, contractul de achiziție a 62 de rame electrice regionale (RE-R), destinate transportului regional de scurt parcurs, care au fost împărțite pe trei loturi.

Finanțarea proiectului va fi asigurată prin Fondul European de Modernizare (FM) 2021-2030, unul din instrumentele cheie care contribuie la obiectivele Pactului ecologic European, prin sprijinirea unei tranziții juste din punct de vedere social către o economie verde. Menționăm că perioada de mentenanță și servicii de reparații este de 15 ani, necesară funcționării respectivelor trenuri.

Astfel, contractele de achiziţii au prevăzută o clauză de revizuire, respectiv posibilitatea suplimentării perioadei de mentenanţă cu încă 15 ani, fără organizarea unei proceduri competitive, prin încheierea unui act adiţional.

Reamintim că valoarea totală a proiectului este cuprinsă între 3.237.711.753 și 4.150.288.451 lei, fără TVA, împărțită pe trei loturi, și anume:

Lotul 1 – 20 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători, de pe rutele București N – Ploiești S – Adjud, Iași – Pașcani – Suceava, Bacău – Pașcani, iar valoarea estimată este cuprinsă în intervalul 1.044.933.546 și 1.339.823.526 lei, fără TVA;

Lotul 2 – 23 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători, de pe rutele Brașov – Gheorgheni, Arad – Timișoara – Caransebeș, Huedin – Cluj – Bistrița, iar valoarea estimată este cuprinsă în intervalul 1.208.571.156 și 1.554.592.210 lei, fără TVA;

Lotul 3 – 19 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători, de pe rutele București N – Ploiești V – Brașov, București N – Roșiori, București N – București Obor/Fundulea, Constanța – Fetești, iar valoarea estimată este cuprinsă în intervalul 984.207.051 și 1.255.872.715 lei, fără TVA. Durata contractelor aferente loturilor atribuite va fi de 221 – 222 luni, în funcție de lotul atribuit.” – comunicat ARF.

Semnarea contractului pentru cele 62 de trenuri electrice noi se face pe baza deciziei CNSC. Pe de altă parte, publicația de specialitate Club Feroviar a transmis că, Alstom și PESA se judecă la Curtea de Apel București pentru acest contract.

Comentarii

  1. Petre Roman cand vizita intreprinderile anilor ’90 care mai produc si azi spunea ca Ceausescu ne-a tinut pe loc, altfel eram departe.

  2. Ce incompetență ! Nicio colaborare cu industria de material rulant din România. Cumpărăm de-a gata. Ca la elicoptere , ei le fac , noi le vom repara .
    Grindeanu , DEMISIA !

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *