Poduri noi peste Prut între România și Republica Moldova : podul de la Albița va fi demolat și reconstruit la 4 benzi. Republica Moldova vrea continuarea Autostrăzii A 8 până la Chișinău și mai departe la Odessa, în Ucraina

harta-poduri-prut-romania-republica-moldova

Podul peste Prut de la Albița, cea mai importantă vamă dintre România și Republica Moldova urmează să fie demolat și reconstruit la patru benzi, iar alte trei poduri vor fi construite peste Prut, a anunțat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu. Precizările oficialului vin după ce la București, comisia mixtă România-Republica Moldova a stabilit un protocol pentru acțiuni comune în transporturi, infrastructură și soluții logistice pentru transport de păcură.

Astfel, pe lângă proiectul podului rutier de la Ungheni (pod la patru benzi) pe care CNAIR îl va lansa în licitație pentru proiectare și execuție la începutul anului viitor, se va ridica un nou pod la Albița și vor intra în reparații capitale podurile de la Sculeni și Oancea. De asemenea, la Stânca (jud. Botoșani) , Bumbăta și Fălciu (Vaslui) sunt proiectate trei poduri noi : ,,Colaborarea dintre România și Republica Moldova este una productivă, în cadrul căreia au fost clarificate și rezolvate diverse aspecte ce țin de planul comun de acțiuni pe infrastructură și transport, precum și soluții logistice de transportare a păcurei. Pe lângă finalizarea cu succes a primului pod peste Prut după Revoluție, Galați (RO) – Giurgiulești (MD), am demarat procedurile pentru reabilitarea podurilor:

Albița (RO) – Leușeni (MD): lucrările presupun demolarea podului vechi și reconstrucție pod nou pe 4 benzi
Sculeni (RO) – Sculeni (MD)
Oancea (RO) – Cahul (MD)
Construcția a noi poduri rutiere peste Prut:
Stânca (RO) – Costești (MD)
Bumbăta (RO) – Leova (MD)
Fălciu (RO) – Leca (MD)
Construcția unui pod nou la nivel de autostradă: Ungheni (RO) – Ungheni (MD), pod care va veni în sprijinul consolidării relațiilor economice, sociale și frățești dintre România și Basarabia. Podul face parte din proiectul Autostrăzii A8, cunoscută și Autostrada Unirii și va avea și punct de trecere a frontierei. Am obținut acordul de mediu pentru acest pod în data de 18 noiembrie.” -Ionel Scrioșteanu.
Secretarul de stat a mai precizat că, Guvernul de la Chișinău a început demersurile pe lângă Comisia Europeană pentru includerea Autostrăzii A 8 (culoarul de transport) în harta rețelelor europene Centrale TEN-T care să asigure o rețea modernă de transport până la Chișinău în Republica Moldova și mai departe până la Odessa în Ucraina.

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *