Poduri noi peste Prut între România și Republica Moldova : podul de la Ungheni, în continuarea Autostrăzii ,,Unirii” a fost avizat la CNAIR. Va fi primul pod peste Prut cu 4 benzi

Pod Prut Ungheni A 8

Podul peste Prut de la Ungheni, legătura rutieră între România și Republica Moldova în continuarea Autostrăzii Unirii, a fost avizat la Compania de Drumuri, a anunțat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu. Va fi primul pod între România și Republica Moldova cu patru benzi, iar licitația ar putea fi lansată în primăvară.

Costul estimat al proiectului este de 40 de milioane de Euro, podul urmând să fie construit de CNAIR : ,,Consiliul Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii a avizat astăzi devizul general al Podului peste Prut de la Ungheni, obiectiv de investiție ce are ca scop îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane, precum și sprijinirea relațiilor economice, sociale şi frățești dintre România și Moldova. Principalele caracteristici prevăzute ale podului sunt:

261,20 m lungime pod nou peste Prut
13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)
8 m lățime parte carosabilă
1 km lungime traseu
4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură
punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor
-În scurt timp, urmează începerea procedurii de licitație pentru execuția lucrărilor.”- Ionel Scrioșteanu.
Însă problema Podului de la Ungheni este cauzată de întârzierea secțiunii Târgu-Neamț – Iași – Ungheni de pe Autostrada Unirii A8. În timp ce podul ar putea fi terminat în 2025-2026, conexiunea la Autostrada A8 încă este neclară, secțiunea din A8 având de-abia recent traseul final aprobat. Etapa de proiectare are cel puțin șase luni întârziere, deci documentația tehnică nu poate fi predată în prima jumătate a anului. De aceea CNAIR trebuie să propună soluții pentru conexiunea podului la rețeaua existentă, cea mai apropiată legătură fiind la DN 28 în zona Tomești (la est de Iași).
De asemenea, Podul peste Prut de la Albița, cea mai importantă vamă dintre România și Republica Moldova urmează să fie demolat și reconstruit la patru benzi (detalii aici)

Sursa Andrei Spânu

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *