Cinci constructori din România, lideri de asociere au depus oferte la contractul de aproape 500 milioane lei pentru modernizarea Centurii București Nord între DN 2 (Afumați) și A 2 Autostrada Soarelui (A 2), a transmis marți, 26 martie, șeful CNAIR, Cristian Pistol. Licitația a fost suspendată în februarie după ce constructorii au depus 136 de solicitări de clarificare și deblocată la începutul lunii martie.
Modernizarea sectorului cu o lungime de 11 kilometri începută acum aproape 10 ani cu Tehnologica Radion și continuată cu Tirrena Scavi (contract reziliat în decembrie 2022) este un proiect critic pentru tranzitul în zona Capitalei, loturile 3 și 4 ale Autostrăzii București Nord fiind încă în proiectare (contractul cu firma din China/ Ac pentru doar 2 km.), respectiv în execuție cu UMB lotul cu viaductul Cernica.
,,5 asocieri de constructori din România, Spania, Bulgaria și Ucraina au depus oferte pentru reluarea lucrărilor la Pasajul Cernica și lărgirea la patru benzi a sectorului din Centură București (DN CB) DN 2 – A 2 !
– Asocierea MARISTAR COM SRL (lider) – HYDROSTROY AD – PATSTROY VDH EAD (România – Bulgaria)
– Asocierea CONI SRL (lider) – GOTT STASSE SEL – PERFECT CONSULT EUROPE SRL – INFRA EXPERT AD (România – Bulgaria)
– Asocierea PRECON TRANSILVANIA SRL (lider) – SELINA SRL – IBB-HIB ROMANIA SRL (România)
– Asocierea ROMAIR CONSULTING SRL (lider) – OYL COMPANY HOLDING AG SRL – OPR ASFALT SRL – OBRAS PUBLICAS Y REGADIOS SA (România – Spania)
– Asocierea CONCELEX SRL (lider) – X-WAY INFRASTRUCTURE SRL – BOG’ART SRL – AUTOMAGISTRAL PIVDEN SRL (România – Ucraina)
Valoarea estimată a contractului este de peste 458 milioane lei (fără TVA), iar sursa de finanțare va fi asigurată din Fonduri Europene Nerambursabile.
Durata contractului este de 24 de luni, din care 6 luni perioada de proiectare și 18 luni durata de execuție a lucrărilor.
Contractul are ca obiectiv executarea următoarelor lucrări:
• lărgirea la 4 benzi a Centurii București pe o lungime de aproximativ 11 km;
• pasaj rutier peste DJ 301 la Cernica, în lungime de 400 metri;
•pasaj rutier peste calea ferată București-Constanța, în lungime de aproximativ 124 metri;
• pasaj rutier peste calea ferată București-Oltenița, în lungime de aproximativ 105 metri.” Cristian Pistol.
Pe lângă pasajul de la Cernica, antreprenorul căruia îi va fi atribuit contractul va trebui să facă lucrări de consolidare și lărgire la podurile/pasajele de pe traseu.