Centura București : CNAIR a suspendat licitația de 450 de milioane lei pentru modernizarea celor 11 kilometri dintre DN 2-Afumați și Autostrada Soarelui (lotul cu Pasajul Cernica)

Pasaj Cernica

CNAIR a suspendat licitația de 450 de milioane de lei pentru modernizarea Centurii București Nord, lotul de 11 kilometri dintre DN 2 -Afumați și A 2- Autostrada Soarelui. Licitația a fost suspendată miercuri, 14 februarie cu o zi înainte de termenul limită pentru depunerea ofertelor : 15 februarie 2024, cel mai probabil ca urmare a solicitărilor de clarificare pe care le-au depus constructorii interesați.

Noul contract pentru finalizarea Pasajului de la Cernica și lărgirea Centurii București Nord (DNCB) între DN 2 – Afumați și A2 Autostrada Soarelui a fost lansat în achiziție pe 4 ianuarie 2024. Contractul are o valoare cuprinsă între 458 și 540 milioane lei și este finanțat 40% prin Programul Transport 2021-2027. Durata contractului este de 24 de luni, cu 6 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuție, conform documentației pe care a consultat-o Economedia. Garanția de bună execuție este cuprinsă între 3 și 5 ani.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Modernizarea sectorului cu o lungime de 11 kilometri începută acum aproape 10 ani cu Tehnologica Radion și continuată cu Tirrena Scavi (contract reziliat în decembrie 2022) este un proiect critic pentru tranzitul în zona Capitalei, loturile 3 și 4 ale Autostrăzii București Nord fiind încă în proiectare (contractul cu firma din China), respectiv în execuție cu UMB, dar întârziat pentru că nu este autorizație completă pentru viaductul Cernica.

CNAIR a avut nevoie de peste un an pentru expertiza tehnică și proiectul pentru noua licitație. „Obiectul contractului il reprezintaPROIECTARE SI EXECUTIE “Modernizarea centurii rutiere a Municipiului Bucuresti, intre A1-DN7 si DN2-A2, Sector DN 2 – A2”, in lungime de aproximativ 11,45 km, in conformitate cu prevederile contractului de lucrari”, se arată în SEAP.

Pe lângă pasajul de la Cernica, antreprenorul căruia îi va fi atribuit contractul va trebui să facă lucrări de consolidare și lărgire la podurile/pasajele de pe traseu.

Modernizarea Centurii București Nord ar fi trebuit să fie finalizată încă de acum aproape 10 ani, un contract fiind semnat încă din 2012 cu Tehnologica Radion (avea termen 2015). Contractul cu Tehnologica a fost reziliat în 2015 după insolvența constructorului și oprirea lucrărilor. Lucrările au fost reluate în mai 2020 cu Tirrena Scavi care avea 16 luni pentru execuție (lărgire la 4 benzi, execuția pasajului Cernica și dublarea a trei pasaje de pe traseu).

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Pe cine m-ai dai vina acum Grindeanu , când incompetenții de la CNAIR nu sunt in stare să facă un caiet de sarcini corespunzător ? De ce nu este emisă nici acum autorizația de construire pe lotul 4 de pe A0 Nord ?
    Pe Drulă , Cosma și Ciurea îi preocupă capacitatea UMB să lucreze simultan la proiectele contractate și nu incapacitatea lui Grindeanu , Pistol si tot CNAIR -ul și mai nou CNIR-ul de a pregăti proiectele de infrastructură.
    DEMISIA !

  2. Șoferul român este un om care se adaptează rapid la condițiile de mediu. Am început să învățăm poziționarea fiecărei gropi care apar peste noapte în carosabilul acestei penibile șosele de centură. Am putea chiar să facem o hartă a acestor gropi, doar că ar trebui actualizată săptămânal. Periculoase sunt și umflăturile care se formează din cauza roților autocamioanelor; deși s-a spus că traficul greu va fi restricționat pe timpul zilei în perioada caniculară, realitatea este cu totul alta și riscăm să ne stricăm mașinile din cauza traficului greu, prezent în volume tot mai mari, în timp ce calea ferată se degradează zilnic.

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.