Prima autostradă chinezească din România. Un constructor din China începe lucrările pe Lotul 3 al Autostrăzii A 0 București Nord, iar Asocierea Pizzarotti-Retter pe Lotul 1/UMB încă nu are Autorizația completă pentru viaductul Cernica de pe Lotul 4

Autostrada A 0 București Nord lot 2 UMB ASCORO

Două șantiere noi urmează să se deschidă în 2024 pe Autostrada București Nord. Constructorul  China Civil Engineeering din China va începe lucrările pe lotul 3, iar Asocierea Pizzarotti-Retter pe primul lot dacă se respectă termenul de proiectare de 12 luni (calculat din octombrie 2023) și Ministerul Transporturilor eliberează rapid Autorizația de Construire. Totodată, UMB va putea lucra la viaductul peste Lacul Cernica de pe Lotul 4 după ce se emite avizul de mediu pentru Lacul și Pădurea Cernica (n.r studiul de mediu este mult întârziat).

Lotul 3 Afumați-Pantelimon (8,5 km.)

Contractul pentru proiectarea și execuția lotului 3 Afumați (DN 2) – Pantelimon (DN 3) a fost semnat în martie 2023 cu o firmă din China, atribuirea fiind posibilă pentru că procedura de achiziție și desemnarea câștigătorului s-au făcut anterior Ordonanței de Urgență (din 2021)  care interzice firmelor din China să participe la licitațiile publice ale Statului Român. Termenul de proiectare este de 12 luni și se calculează de la data de 22 mai 2023 după cum Economedia a explicat aici.

Totuși, șeful CNAIR, Cristian Pistol, promitea în toamna anului 2023 că a agreat cu firma din China lucrări înainte de termen pentru a putea deschide și cei 9 kilometri construiți, dar pe care nu se poate circula ai lotului 2 UMB : ,,Mai lipsesc aproximativ 2 kilometri până la DN 2. Am luat legătura cu firma din China pentru a-i ruga să urgenteze proiectarea și execuția lucrărilor pentru a asigura continuitatea lotului până în DN 2 pentru a asigura legătura DN 1 – A3 și DN 2 prin inel de autostradă. Cel mai probabil în 2024 va fi gata și legătura cu DN 2. Loturile 3 și 4 sunt în proiectare, pe lotul 3 vor asigura cu prioritate descărcarea. Pentru lotul 4 îmi doresc ca procedurile de mediu să se finalizeze odată pentru a începe execuția efectivă”, Cristian Pistol. Pentru întreg lotul de aproape 9 kilometri chinezii de la CCECC au termen de execuție de 18 luni calculat de la data emiterii Ordinului pentru Începerea Lucrărilor.

,,Antreprenorul va realiza mai multe lucrări de artă complexe, incluzând 7 pasaje pe și peste autostradă, două dintre acestea având lungimi de 318,30 m, respectiv 466,50 m precum și nodul rutier cu DN 2.” a transmis CNAIR la semnarea contractului. Rămâne de văzut cum se va organiza constructorul din China și cu ce resurse interne sau externe va lucra efectiv pe șantier pentru că nu este o Asociere cu lider din China, ci ofertă unică.

Lotul 1 Joița-Corbeanca (17,5 km.)

Contractul cu Asocierea Pizzarotti-Retter a fost semnat pe 20 septembrie 2023. Durata de realizare este de 12 luni pentru proiectare (16 octombrie ordin începere) și 22 luni pentru execuție. Pe Lotul 1 Joița (A1) – Corbeanca (DN 1) sunt prevăzute 10 structuri din care două pasaje lungi: un pasaj de 733 de metri peste Calea Ferată și DN 7 București – Pitești, respectiv un pod cu o lungime de 650 de metri peste râul Colentina și Magistrala CFR București – Brașov. Spre comparație, loturile de pe Autostrada A 0 Sud au 30 de luni execuție. Dacă Proiectul Tehnic va fi predat la timp, iar Ministerul Transporturilor eliberează avizele rapid, constructorul poate începe lucrări pregătitoare până la sfârșitul anului. Rămâne de văzut dacă Asocierea Pizzarotti-Retter va reuși să respecte termenul, iar din 2026 să se circule pe inelul complet al Autostrăzii București.

Lotul 4 Cernica/A 2-Pantelimon (4,5 km.)

Contractul pentru lotul Glina/A2 -Cernica-DN 3 Pantelimon a fost semnat cu UMB în august 2020, iar lucrările la viaductul de la Cernica au început în vara anului 2023, dar cu Autorizație de Construire incompletă. Termenul de execuție este de 18 luni.

„Au început forajele pentru pilele aferente viaductului care va supratraversa Lacul Cernica. Este un lot scurt, dar destul de complex având în vedere dimensiunea viaductului, cea mai mare parte din acest lot reprezintă acest pod cu viaduct peste Lacul Cernica. După cum ne-am obișnuit cu constructorul care lucrează și pe Lotul 2 se va termina în termen sau chiar înainte de termenul contractat. Conform Autorizației de Construire – Etapa I, antreprenorul, Asocierea SA&PE CONSTRUCT SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL, va construi pe acest lot:

– Pasaj peste calea ferată București Sud – Oltenița (km 51+077), care are o lungime de 504 m

– Pod pe autostradă peste Lacul Cernica și drum de exploatare la km 49+157 (o primă parte din pod: Culeea C1, Pilele P1 și P2), care are o lungime de 1274 m. Lotul 4 Nord al A0 are o lungime de 4,47 km, iar traseul acestuia se desfășoară pe teritoriul județului Ilfov între DN3 și începutul nodului rutier A2 (București-Constanța), pe raza localităţilor Pantelimon și Cernica. După ce Autostrada Bucureștiului intersectează DN3 la km 47+550, traseul acesteia se continuă ocolind proprietatea Mănăstirii Cernica, intersectează DJ301 și apoi traversează Lacul Cernica”, afirma secretarul de stat Ionel Scrioșteanu, în iunie 2023.

Modernizarea Centurii București

În primăvară ar trebui să înceapă lucrările (promise încă din noiembrie) pe cei 15 kilometri dintre A 1-Domnești-Jilava, contractul Rizzani și să fie lansată noua licitație pentru lărgirea DN 2-A 2.(documentația trimisă la ANAP încă din noiembrie 2023).

 

 

Comentarii

  1. Sunt doar ipoteze!.
    “Dacă Proiectul Tehnic va fi predat la timp, iar Ministerul Transporturilor eliberează avizele rapid, constructorul poate începe lucrări pregătitoare până la sfârșitul anului. ”
    Niciodata!
    Cate PT au fost predate la timp?😵
    E sport national amanarea termenelor!
    Sau cand vreodata MT
    a eliberat avizele rapid?
    MT este in moarte clinica datorita ingerinței politrucilor si pe deasupra este o structura anacronica si perimata!🙃

  2. “Lupul isi schimba parul, dar naravul, ba!”
    Pistol, Mitraliera, Obuz, si ce “forțe” cenusii mai vin la CNAIR, se muleaza dupa sistemul deja format. Ritmul de lucru (adica de somn la locul de munca) este acelasi si nu se rupe pentru nimic in lume.
    Timpul trece, leafa merge…
    In timp ce noi suferim la propriu din lipsa de cai rutiere si feroviare moderne, stimabilii se deplaseaza prin aer fara sa-si bata capul cu birocratia stufoasa pentru intrarea rapida in santier a antreprenorilor.

  3. Probabil o nouă țeapă!!!
    Uitați-vă la centura de la Zalău și vă puteți da seama când se va termina. Lucrează o mare firmă Chinezească numai că deși sunt mulți chinezi pe aici nu-i vezi decât în reluare…

  4. O sa facă și firma asta lucrarea că la Zalău,la termenul scadent nu avea nici 40% realizată lucrarea, așa se întâmplă dacă aduci firme chinezești de mana a zecea, mafioți.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *