Final de epopee pe Autostrada București Nord: Contractul pentru lotul 1 va fi semnat miercuri cu Asocierea Pizzarotti – Retter, la peste 4 ani de la lansarea licitației / Termen de 34 de luni pentru ultimul lot fără constructor de pe A0

Autostrada București Nord Lot 1

Contractul pentru primul lot al Autostrăzii A0 București Nord va fi semnat cu Asocierea Pizzarotti – Retter miercuri, 20 septembrie, la prânz, potrivit informațiilor Economedia. Primul lot de pe A0 Nord este și ultimul fără constructor de pe întreaga Autostradă a Bucureștiului (7 loturi cu o lungime totală de 100 km). Tot miercuri, 20 septembrie, este termen la Curtea de Apel București în recursul pe care CNAIR l-a deschis împotriva Pizzarotti – Retter după decizia CNSC din iulie (detalii aici).

Termenul de realizare este de 34 de luni, 12 proiectare și 22 execuție, iar pe Lotul 1 Joița (A1) – Corbeanca (DN 1) sunt prevăzute 10 structuri din care două pasaje lungi: un pasaj de 733 de metri peste Calea Ferată și DN 7 București – Pitești, respectiv un pod cu o lungime de 650 de metri peste râul Colentina și Magistrala CFR București – Brașov.

Semnarea contractului pentru Lotul 1 cuprins între Autostrada A1 București – Pitești (Joița) și DN 1 Corbeanca se face la peste 4 ani de la lansarea licitației pentru proiectare și execuție (iunie 2019). Amintim că Economedia a scris anterior că semnarea contractului a fost amânată succesiv, deși legea arată că CNAIR este obligată să semneze cu constructorul după decizia CNSC, fără să mai aștepte decizia CAB. În data de 12 iunie, CNAIR a invitat câștigătorul Pizzarotti – Retter să semneze contractul, conform informațiilor Economedia. Cu toate acestea, Compania de Drumuri a condiționat semnarea de un nou act adițional (numit „acord privind condiția rezolutorie”), care ar invalida contractul în situația în care Curtea de Apel va invalida decizia CNSC. Asocierea Pizzarotti – Retter a acuzat atunci Compania de Drumuri că a obligat-o să semneze un act adițional nelegal. Acest act nu era cuprins inițial în documentația de atribuire a contractului, susținea asocierea. Într-un interviu în exclusivitate pentru Economedia, Guido Retter, CEO al RETTER Projectmanagement, a acuzat atunci CNAIR de „șantaj”, pentru că „găsește modalități de a nu semna contractul”. Asocierea câștigătoare a refuzat atunci semnarea actului adițional, iar CNAIR nu a mai invitat asocierea să semneze contractul, așteptând soluționarea plângerilor de pe rolul Curții de Apel București împotriva deciziei CNSC.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Acum, CNAIR este obligată din nou și de Curtea de Apel să semneze contractul, după respingerea celor două contestații ale constructorilor aflate pe rol. „Soluția pe scurt: Respinge excepţia tardivităţii invocării excepției inadmisibilitatii. Respinge exceptia inadmisibilitătii. Respinge plângerile conexe, ca nefondate. Definitivă. Pronunţată prin punerea solutiei la dispoziţia părţilor, prin mijlocirea grefei instanţei”, arată soluția instanței.

„După, probabil, cea mai lungă licitație, epopeea Lotului 1 Nord al Autostrazii Bucurestiului A0 a ajuns la final. Decizia instanței a dat câștig de cauză CNAIR-ului și astfel, în sfârșit, putem solicita documentele câștigătorului pentru demararea procedurii de semnare a contractului cu acesta – Asocierea Impresa Pizzarotti & C Spa Italia S.p.a – Retter Projectmanagement”, afirmă și secretarul de stat în Transporturi Ionel Scrioșteanu.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. “miercuri, la prânz”

    Care miercuri ? miercuri din ce data ? sunt cam 52 de miercuri intr-un an

    Si “prânz” suna asa a gluma, la pranz

    Nu este tocmai o intalnire amicala ce se va face la aceasta data de miercuri si ora pranzului. Si pentru o intalnire amicala e nevoie de localizare mai buna in timp.

    Sau pe de alta parte tocmai asta vreti sa aduceti in discutie, o intalnire amicala a politicului de se semneaza cu aceasta firma?
    Sa ne asteptam la 7 ani ca la Sebes – Turda ?

  2. In 4 ani, chiar si Pizzarotti facea minim 50% din aceasta autostrada. Ar trebui inceput cu birocratia, 4 ani pentru o licitare + contestatii este nepermis de mult, chiar si 6 luni e mult.
    Daca primea Umb lotul asta in 2 ani era gata 100%.

  3. asadar urmeaza inca minim 4 ani pana va fi gata …coruptia ne ucide…asta meritam probabil la cat de inteligebti suntem 😁

    • Nu cred ca 4 ani si gata!
      Poate inca 4 avand in vedere ca Pizzaroti ăștia nu sunt capabili nici pe A7 de la Dumbrava la Mizil!

  4. Afara de tot cu Pizzarotti mai ales ca se vede ca se misca ff lent! Ma mir ca nu au deja “Cartonase galbene” mai ales pe A7 cand trebuia, pana acum, sa fie macar 50% facut, nu sub 25%…Rusine statul roman

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.