Compania de Drumuri cere în instanță suspendarea deciziei CNSC care o obligă să semneze contractul cu Asocierea Pizzarotti – Retter pentru primul lot al Autostrăzii de Centură București Nord

A0 Lot 1 Nord

Compania de Drumuri (CNAIR) a cerut joi Curții de Apel București să suspende decizia Consiliului Național pentru Soluționarea Contestațiilor, care o obligă să semneze contractul cu Asocierea Pizzarotti – Retter pentru primul lot al Autostrăzii de Centură București Nord, conform unui document obținut de Economedia.

Este neclar când va fi soluționată cererea CNAIR, ținând cont că magistrații sunt în grevă din cauza propunerilor de reformă a legii pensiilor speciale.

Amintim că, pe 11 iulie, Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) a obligat pentru a doua oară Compania de Drumuri să semneze contractul privind proiectarea și execuția primului lot al Autostrăzii de Centură București Nord cu Asocierea Pizzarotti – Retter, declarată, definitiv, câștigătoarea licitației. În ciuda deciziei definitive, contractul nu a fost încă semnat. După cum a scris Economedia anterior, Asocierea a acuzat Compania de Drumuri că a obligat-o să semneze un act adițional nelegal, odată cu semnarea contractului. Noile probleme vin după ce au trecut deja peste patru ani de la lansarea licitației și după mai multe etape de contestații. Primul lot din A0 București Nord este un tronson de aproape 18 kilometri între Joița (A1) și DN 1 Corbeanca și are o valoare de peste 800 de milioane de lei. Guido Retter, parte din Asocierea desemnată definitiv câștigătoare, a acuzat Compania de Drumuri de șantaj, pentru că „găsește modalități de a nu semna contractul”, conform unui interviu acordat de acesta pentru Economedia.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Acum, în plângerea depusă la Curtea de Apel București, CNAIR acuză Asocierea câștigătoare că a întârziat să prezinte documentele necesare încheierii contractului în forma corectă solicitată prin documentația de atribuire. CNAIR spune că Asocierea a înaintat o serie de documente, care nu erau conforme cu solicitările Autorității Contractante și cu prevederile documentației de atribuire. CNAIR spune că Asocierea nu a transmis până în prezent documentele refăcute.

Guido Retter a precizat anterior pentru Economedia că marți, 11 iulie, Asocierea a depus încă o dată toate documentele solicitate de CNAIR, așa cum au fost solicitate, cu anumite modificări cerute de CNAIR. „Acesta sunt schimbări minore, care nu își justifică motivarea nesemnării contractului așa cum a fost programat anterior”, spunea Retter.

Este totodată neclar de ce CNAIR a chemat compania anterior la semnat contractul, fără a exista problema documentelor, iar acum nu o mai face.

În plus, Compania de Drumuri adresează și problema actului adițional pe care l-a impus pentru semnare Asocierii, pe lângă actul contractual principal. Guido Retter afirma anterior că Compania de Drumuri a încercat să forțeze semnarea acestui act adițional ilegal, care nu se regăsea anterior în documentație. Potrivit lui, actul adițional ar însemna rezilierea contractului cu Asocierea, în timpul derulării acestuia, dacă Curtea de Apel București va da o decizie în favoarea unui alt competitor pentru contract, respectiv Intrakat.

CNAIR spune că „acest document este unul propus pentru semnare de către Autoritatea Contractantă și nu impus pentru semnare, astfel cum afirmă în mod tendențios contestatoarea, iar documentul nu îndeplinește condițiile de formă pentru a fi un înscris a cărei nulitate absolută să poată fi solicitată unei instanțe, dat fiind faptul ca documentul transmis de Autoritatea Contractantă reprezintă în fapt un draft al unui document care în momentul de față nu s-a materializat și nu produce niciun efect juridic”.

„Precizăm faptul că semnarea „Acordului de înțelegere al Pârtilor” nu a fost o condiție pentru semnarea Acordului Contractual, iar, dacă Părțile ar agrea de comun acord, semnarea „Acordului de înțelegere al Părților” aceasta s-ar realiza ulterior semnării Acordului Contractual si nu prealabil semnării acestuia. Documentul denumit „Acordul de înțelegere al Părților” este unul nesemnat de Părți, document transmis informal, prin e-mail, și are scopul de a reglementa o eventuală situație dacă se va desființa în tot/parte Decizia C.N.S.C. care stă la baza încheierii Contractului, de către Curtea de Apel București”, arată CNAIR.

Context. Amintim că în luna mai, Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) a respins ultimele contestații și a decis că contractul pentru primul lot al Autostrăzii București (Nord) poate fi semnat cu Asocierea Pizzarotti – RETTER. „CNSC a respins […] contestația formulată de Intrakat. Din acest moment putem începe procedurile pentru semnarea contractului pentru proiectarea și execuția lotului 1 A0 Nord. Vom solicita firmei italiene Pizzarotti să aducă în cel mai scurt timp toate documentele necesare semnării contractului”, spunea atunci directorul CNAIR, Cristian Pistol.

În data de 12 iunie, CNAIR a invitat câștigătorul Pizzarotti – RETTER să semneze contractul, conform informațiilor Economedia. Cu toate acestea, Compania de Drumuri a condiționat semnarea de un nou act adițional (numit „acord privind condiția rezolutorie”), care ar invalida contractul în situația în care Curtea de Apel va invalida decizia CNSC privind raportul procedurii. Acest act nu era cuprins inițial în documentația de atribuire a contractului, susține Asocierea. Astfel, Pizzarotti – RETTER a acuzat Compania de Drumuri că i-a condiționat semnarea contractului de un act nelegal, conform documentului.

Într-un interviu pentru Economedia, Guido Retter a declarat că Asocierea Pizzarotti – RETTER a primit actul adițional cu doar 3 zile înainte de semnarea contractului, fără a fi anunțată în prealabil de trimiterea acestui nou act. El afirmă că documentația aferentă licitației prevedea doar acordul contractual, nu și un act adițional, care, în opinia Asocierii, este ilegal.

În plus, el spune că, la evenimentul de semnare a contractului, Compania de Drumuri le-a înaintat constructorilor prima dată actele adiționale semnate de conducerea instituției, pentru ca abia apoi să le înainteze contractul. Totodată, potrivit lui, CNAIR voia să păstreze actul adițional, fără a-l înmâna și constructorilor, până la momentul în care Curtea de Apel București dă o decizie.

În acest context, Asocierea Pizzarotti – RETTER a depus în data de 20 iunie o nouă contestație la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor, prin care a cerut instituției să oblige CNAIR să semneze contractul.

În același timp, Guido Retter a afirmat că și Compania de Drumuri a depus un document de apărare la CNSC, prin care a solicitat respingerea contestației Pizzarotti – RETTER. Instituția a motivat prin faptul că contractul nu era semnat de niciuna dintre părți și pretinde că cele două părți încă „negociază”. În acest sens, în data de 29 iunie, CNAIR a cerut Asocierii să depună încă o dată o serie de contracte, care să schimbe, potrivit lui, detalii minore, precum numele asocierii sau datele referitoare la contul bancar. Marți, 11 iulie, Asocierea a depus încă o dată toate documentele solicitate, așa cum au fost solicitate, potrivit lui Guido Retter. „Acesta sunt schimbări minore, care nu își justifică motivarea nesemnării contractului așa cum a fost programat anterior”, spune Retter.

În ce privește contestațiile de pe rolul instanței, decizii pe care le-ar aștepta CNAIR, Curtea de Apel București a amânat pentru data de 6 septembrie pronunțarea, în contextul grevei magistraților.

Asocierea Pizzarotti – RETTER a cerut însă, CNAIR, să semneze contractul înainte de pronunțare, afirmând că legea spune că CNAIR trebuie să semneze contractul după decizia definitivă a CNSC.

Conform lui Guido Retter, CNAIR justifică nesemnarea prin faptul că o decizie a instanței în favoarea contestatarului ar însemna tragerea la răspundere personală și plata de despăgubiri de către angajați din instituție. Guido Retter afirmă, însă, că nu mai poate avea loc nicio întârziere la semnarea contractului, mai ales după modificarea legii 101/2016 în sensul accelerării proiectelor, astfel încât semnarea să se facă după decizia definitivă a CNSC.

Marți, 11 iulie, Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) a obligat din nou Compania de Drumuri să semneze contractul privind proiectarea și execuția primului lot al Autostrăzii de Centură București Nord cu Asocierea Pizzarotti – RETTER.

Guido Retter spune că, dacă acordul contractual nu se va semna nici de această dată, fără vreun act adițional, va „lua toate măsurile legale, inclusiv de a face plângeri pentru abuz în serviciu”.

Economedia a solicitat anterior CNAIR să răspundă dacă într-adevăr a prezentat acest act adițional și a condiționat semnarea contractului de acesta, motivele pentru care a prezentat acest act adițional și motivele pentru care CNAIR nu semnează direct contractul, fără actul adițional, în contextul deciziei definitive a CNSC. Economedia a întrebat Compania de Drumuri dacă a mai impus acest act adițional și în cazul altor constructori/ altor contracte și care au fost motivele. Redacția nu a primit nici până la acest moment vreun răspuns. Însă plângerea depusă de CNAIR în instanță arată existența actului adițional, iar răspunsul CNSC arată că CNAIR trebuia să semneze contractul fără actul adițional.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Interesele unui ministru sau Director ,CNAIR, sa câștige alta firma și asa România nu are autostrazi.Pana acești oameni,nu vor răspunde penal și pecuniar,nu ne facem bine.

  2. CNAIR, sa stai in licitatie PATRU ani e prea putin. Suntem siguri ca puteti sa doborati recordul mondial care o fi detinut de o tara ca Ghana si sa apareti in World Guiness Book.

  3. Cine va pune sa desemnati italieni mafioti sa ne construiasca drumurile . Mafia italiana si agentii lor din Conțilii isi bat joc de un popor de slugi. Daca asta se intampla in Ungaria , nici neam de Pizzarotii si Reectel nu mai auzeau de ei , in 2 saptamani , nu in 4 ani . Doamne ferestene de prieteni destia !

  4. Pana acum firmele broscarilor s-au dovedit cele mai neserioase firme care executa lucrări de infrastructura rutieră din tara noastră. Nu înțeleg atitudinea acestui consiliu de soluționare a contestațiilor care lucrează contra intereselor României. Poate ca DNA ar trebui sa se uite și prin curtea lor!

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.