O nouă licitație pentru modernizarea Centurii București Nord între DN 2 Afumați și A2 – Autostrada Soarelui va lansată „în câteva zile”, a anunțat directorul general al Companiei de Drumuri, Cristian Pistol. Contractul pentru modernizarea și lărgirea Centurii pe 11 kilometri între DN 2 și A2 include execuția pasajului de la Cernica, dar și dublarea și consolidarea a trei poduri de pe traseu. Reluarea licitației se va face la aproape un an de la rezilierea contractului cu Tirrena Scavi (Italia), contract reziliat în decembrie 2022 la doar 25% după doi ani și jumătate de la intrarea în șantier.
„Lotul de la Cernica, de la DN 2 la A2. Am făcut expertiza, a făcut expertiza pentru noi, iar acum suntem în situația de a lansa documentația pentru procedura de achiziție publică”, a anunțat Pistol miercuri, 15 noiembrie, pe șantierul Autostrăzii A0 București Sud.
La începutul lunii, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Ionel Scrioșteanu dădea asigurări că licitația va fi relansată până la sfârșitul lunii noiembrie, implicit fără a mai fi nevoie de reaprobarea indicatorilor tehnico-economici. „A fost avizată în CTE CNAIR expertiza tehnică realizată după rezilierea contractului și pregătim caietul de sarcini pentru licitația pe care o vom demara până la sfârșitul lunii noiembrie astfel încât în primăvară să putem relua lucrările”, a transmis Scrioșteanu, răspunzând unei întrebări pe Facebook.
Lotul DN 2 – A2 de pe Centura București va fi dublat de Autostrada A0 Nord cu lotul 4 UMB Glina – Pantelimon și Lotul 3 al constructorului din China (acum în proiectare).
Modernizarea Centurii București Nord ar fi trebuit să fie finalizată încă de acum aproape 10 ani, un contract fiind semnat încă din 2012 cu Tehnologica Radion (avea termen 2015). Contractul cu Tehnologica a fost reziliat în 2015 după insolvența constructorului și oprirea lucrărilor. Lucrările au fost reluate în mai 2020 cu Tirrena Scavi care avea 16 luni pentru execuție (lărgire la 4 benzi, execuția pasajului Cernica și dublarea a trei pasaje de pe traseu).