Compania de Drumuri reziliază toate cele trei contracte încheiate cu italienii de la Tirrena Scavi: primul lot al Drumului Expres Craiova – Pitești, șantier abandonat încă din vară, Pasajul de la Cernica pe Centura București Nord și Centura Timișoara Sud. Rezilierea contractului pentru primul lot al Drumului Expres Craiova – Pitești este, practic, al doilea eșec major pentru infrastructura mare în mandatul ministrului Grindeanu (primul este ratarea deschiderii Podului de la Brăila), dar în același timp și un semnal puternic transmis constructorilor care nu respectă termenele și au întârzieri majore, printre aceștia fiind Todini (Italia) sau Aktor (Grecia), amenințați de asemenea cu rezilierea contractelor. Rezilierea celor trei contracte s-a făcut după raportul certificatelor negative intermediare și ca urmare a șantierelor pe care Tirrena le-a abandonat din cauza problemelor financiare. După ieșirea din șantier urmează câteva luni pentru o nouă procedură de licitație pe care CNAIR este datoare să o deruleze repede și bine.
Comunicatul CNAIR: „Având în vedere slaba mobilizare și incapacitatea financiară a constructorului italian de a continua proiectele pe care le derulează, managementul CNAIR a luat decizia de a rezilia contractele încheiate cu acest antreprenor. Precizăm că la construcția Variantei de Ocolire Timișoara Sud sunt întârzieri majore în raport cu termenul de finalizare. Termenul contractual al acestui obiectiv a fost depășit cu mult, iar mobilizarea pe șantier a fost deficitară pe tot parcursul anului 2022, ajungând la un stadiu fizic de doar 58,26%. De asemenea, pe tronsonul 1 al drumului expres Craiova – Pitești progresul fizic este de doar 57,06%, deși termenul contractual de finalizare era 2022. Pe sectorul de centură a Bucureștiului, cuprins între DN 2 și A2, acolo unde există un contract pentru lucrări de modernizare, progresul fizic este de doar 20,76%, iar conform termenului asumat prin contract obiectivul trebuia finalizat de mai mult de un an (04.08.2021). Aceste întârzieri atrag și daune materiale consistente, pe lângă cele care decurg din imposibilitatea de a folosi infrastructura rutieră. CNAIR va face toate demersurile pentru relansarea acestor proiecte în cel mai scurt timp posibil. Constructorii trebuie să fie conștienți de obligația de a aborda cu seriozitate contractele pe care le semnează cu CNAIR. În caz contrar, vor suporta consecințele legale care derivă inclusiv din eliberarea certificatelor negative, care au valabilitate timp de 3 ani”.
Rezilierea contractelor se va decide cel mai probabil în instanță, dar nu sunt excluse decizii favorabile constructorilor.