Secretar de stat la Transporturi: Centura Bucureștiului intră în subteran. Rizzani (Italia) începe modernizarea lotului dintre A 1 și DN 5-Jilava în decembrie cu pasaje subterane la Bragadiru, Măgurele și Jilava

Pasaj Rizzani

Lucrările pentru modernizarea Centurii București între Autostrada A 1 și DN 5-Jilava vor începe în decembrie, anunță secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu. CNAIR a aprobat proiectul tehnic pe care l-au depus italienii de la Rizzani, urmând ca Ministerul Transporturilor să elibereze Autorizația de Construire. Cel mai probabil, fiind vorba despre sezonul de iarnă se vor face doar organizare de șantier și unele lucrări pentru relocarea utilităților. Contractul semnat în 2022 prevede modernizarea și lărgirea Centurii București Sud la 4 benzi pe cei aprox. 15 km. dintre A 1 și DN 5, dar proiectul este dificil pentru că se va lucra sub trafic și se vor construi pasaje subterane la Măgurele, Bragadiru și la Jilava. Mai mult, constructorul are întârzieri uriașe pe Centura Craiova Sud, un proiect mult mai simplu după cum Economedia a explicat aici. Tot pe Centura Bucureștiului (DNCB- jumătatea de Nord) CNAIR a lansat o nouă licitație pentru reluarea lucrărilor de lărgire la 4 benzi, tronson DN 2-A2 cu pasaj Cernica. Dacă se semnează în vara anului viitor, atunci șantierul se poate deschide în primăvara 2025, prin urmare ar urma să fie două loturi cu lucrări majore pe actuala centură.

,,Se va deschide încă un șantier pe Centura Capitalei:

A fost avizat în Consiliul Tehnico-Economic al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere CNAIR Proiectul Tehnic de Execuție pentru lărgirea la 4 benzi a centurii București (lotul 2) dinspre Domnești (lot 1) spre Jilava (DN5). Următorul pas constă în emiterea Autorizației de Construire, iar termenul estimat de începere al execuției este în luna decembrie a acestui an.

Proiectul prevede amenajarea, în premieră a unor intersecții pe trei niveluri”- Ionel Scrioșteanu, secretar de stat la Ministerul Transporturilor.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
Datele tehnice pentru contractul Rizzani pe Centura București:

„Marți, 05.07.2022, CNAIR a semnat contractul de proiectare şi execuţie „Lărgire la 4 benzi a centurii rutiere a Municipiului Bucureşti Sud între Al (km 55+520) și DN 5 (km 40+000) – Lot 2 Lărgire la 4 benzi a centurii rutiere a Municipiului Bucureşti Sud între km 54+700 si DN5 (km 40+000)”, cu Asocierea RIZZANI DE ECCHER S.P.A. (lider de asociere)- S.C. MAVGO HOLDING S.R.L. (asociat). Valoarea contractului este de 504.112.836,73 Lei fără TVA. Sursa de finanțare este asigurată din Fonduri Europene Nerambursabile – programul POIM. Durata contractului este de 36 luni, din care, 12 luni perioada de proiectare și 24 luni perioada de execuție a lucrărilor. Perioada de garanție  este de 120 de luni. În cadrul contractului vor fi realizate 3 structuri de complexitate ridicată, dintre care 2 pasaje subterane, prevăzute cu o lungime de peste 600 de m”, arată un comunicat CNAIR din iulie 2022.

Amenajarea intersecției de la Măgurele se face cu nod rutier pe 3 nivele pentru asigurarea relațiilor doar cu viraj la dreapta. Nivel -1: Pasaj subteran pe DNCB cu 4 benzi și viteză de proiectare 80 km/h. Nivel 0 : amenajare bretele de viraj la dreapta și sens giratoriu ovoid pentru posibilități de întoarcere. Se menține breteaua de legătură existentă cu DC 18 și se amenajează o bretea nouă pentru virajul la stânga. Nivel 1: pasaj suprateran existent pe DC 18. Pasajul subteran va avea o lungime de 200 de metri.

Amenajarea intersecției de la Alexandria (DN 6) se va face cu nod rutier pe 3 nivele pentru asigurarea relațiilor doar cu viraj la dreapta. Nivel -1: pasaj subteran la 4 benzi și viteză proiectată la 80 km/h. Nivel 0: amenajare bretele de viraj la dreapta și sens giratoriu ovoid. Nivel 1: pasaj existent pe DN 6. Pasajul subteran va avea o lungime de 200 de metri.

Amenajarea intersecției de la Jilava (DN 5) se face prin nod rutier pe 3 nivele asigurarea relațiilor doar cu viraj la dreapta. Nivel -1: pasaj rutier existent cu 2 benzi pe DN 5 (reabilitare). Nivel 0: amenajare sensuri giratorii pentru posibilități de întoarcere. Se mențin bretelele existente. Nivel 1: amenajare pasaj suprateran nou pe Centura București la 4 benzi și viteză proiectată la 80 km/h. Lungimea pasajului nou cu sens giratoriu va fi de 344 metri, iar lungimea pasajului suprateran în lungul Centurii București, inclusiv rampele de urcare și coborâre este de 1100 metri, potrivit datelor tehnice pe care le-a analizat Economedia.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. București este singura capitală din Uniunea Europeană care nu are o șosea de centură funcțională!

  2. Intersecții pe 3 niveluri lipseau, dar devizul va fi baban și,, producția” pe măsură. Ei( feseniștii) nu sunt în stare să proiecteze o ieșire de pe autostradă , normal așa cum sunt în toată Europa, acum le bese mintea la Sf-uri pe 3 nivele. Noduri rutiere mai înbârligate precum cele de pe autostrăzile din ro poate în Rusia mai găsești.

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.